Breaking news: SAS satser stort!!!

  • Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Hvorfor skulle ikke SAS kunne selge her hvis Norwegian klarer det?
 
Personlig har jeg bare veldig liten tro på dette konseptet, uansett om det er DY eller SK som gjør det. Hvor mye selger egentlig DY gjennom denne salgskanalen? Er dette salg de ellers ikke ville fått gjennom de andre salgskanalene? Jeg tror ikke det.
 
Det er nok snakk om automater og ikke kassasalg .... Det er fult mulig aa faa dette til aa bli en suksess, men da maa de gjoere en bedre jobb enn de gjoer med nettsidene sine ..
 
Melder meg på i rekken av skeptikere. Som det nevnes her har jo ikke Norwegian eller Color Air hatt videre suksess med dette. Dessuten ville jeg bli temmelig irritert dersom jeg stod i Rema-køen og måtte vente på at kassadama skulle finne fram riktig reise.

Det største spørsmålet må jo stilles ved om den vanlige kassadama (inkludert en masse deltids studenter) har kompetanse til å kunne bestille riktige (f.eks. billigste) reise. Jeg ville ikke for alt i verden tiltro min lokale Rema-butikk å ordne flybilletter i hvert fall. Hvis det skal være skjermer etc ville jeg uansett foretrekke å bestille på nettet fra sofaen i stedet for i en støyete butikk.
 
Skal det utplasseres automater? Har ikke alle som er på nettet en automat hjemme allerede?

Nei, det blir enda et gjesp fra meg...
 
Dette kan jo ha noe med den nye konversielle satsingen fra SAS som skal innplementeres i löpet av februar 2007. Tror det kommer til å skje mye med SAS det neste halvår...
 
Ser ikke helt hva som er så "breaking news" med dette. Noen betydning tror jeg heller ikke det vil få av hverken positiv eller negativ betydning
 
Jeg er også skeptisk til dette.... Slik jeg forstår det, skal det plasseres terminaler ut i Rema-butikker og Narvesen-kiosker, så det er jo egentlig bare det som er nytt. Jeg tror ikke at folk synes det er enklere å handle en flybillett på kiosken enn hjemme eller på jobb.

Det nevnes noe om mobil-satsing, og det kan jeg ha litt mere tro på.... Mobiler er jo ettehvert blitt bærbare pc'er, så prinsippet er jo det samme som å bestille på nett...
 
OK - så et norsk navn er kanskje ikke så fornuftig, men de skandinaviske språkene er vel tilstrekkelig like til å finne noe mer "lokalt" enn GO. Man har jo hatt flyselskapet GO, man har GoToGate, osv. , men navnet er sannsynligvis det minste problemet her....

Det kan tenkes at dette er nye tanker, men hvor smarte tanker er nå egentlig dette?

PS! Jeg har hatt min første oppgradering til business class på SAS i dag! Hurra - da kan jeg ikke lenger klage over at det aldri har skjedd meg på reise med SAS....^_^
 
Har blårussen i SAS fått solstikk i sommer? Hvem er egentlig SAS sin målgruppe når de kommer med en slik satsning?

Min godt gjennomtenkte teori: Yngre folk (under 45 år) handler billettene sine på internett. Eldre folk (45+) gjør det enten via intnernett, over telefon (de med internettskrekk) eller går til et reisebyrå (folk med stokk som aldri har hørt om internett). Så da må jo de eldre være målgruppen, men hvordan skal man få denne gruppen, som ikke tør handle noenting på internett, til å plutselig kjøpe billetter hos kassadama i sjappa på hjørnet?

Og hvis det er snakk om terminaler som utplasseres, hvem vil bruke dem fremfor å bruke internett hjemmenfra? Den eldre garde vil i hvert fall ikke tørre å bruke en slik offentlig terminal dersom de ikke tør å handle på internett.

Jeg håper og regner med at SAS ikke regner med å øke billettsalget betraktelig pga denne satsningen :)
 
Hva? Eldre folk = 45+ ?!! :-) De gamle (65+???) vil nok ikke en gang få med seg at man kan kjøpe billetter på butikken... For øvrig pleier jeg å bestille billetter for mine foreldre 65+ på internett, slik at de slipper gebyrer etc. Men synd det er blitt så vanskelig for gammelt folk å ordne seg.

Mvh
AirbusTero
45-
 
Ikke undervurder gamlingene .. pensjonister seiler opp som den store, tunge brukergruppen av internett. Ikke minst lokker 'verdens stoerste garasjesalg'. Gamlingene overvinner alle teknologiske sperrer naar det er snakk om aa gjoere en 'deal' ...
 
Som Mr. Kjos sa i et intervju i dag "det er de uten kreditkort som kjøper bilettene sine på Narvesen" ,altså de som ikke kan kjøpe biletten på Internett.
 
Hvorfor setter de ikke ut automater på strategiske publikumssteder rundt om i byer, hvor folk kan bestille direkte gjennom en forenklet "kiosk-kanal".
F. eks: Flytogterminalen på Oslo S, City Syd i Trondheim, Oasen i Bergen etc etc.. Det vil bli en direkte konkurrent til reisebyråene som holder til i samme lokale/senter. Det er massevis av folk som vandrer rundt og er kjøpelystne i disse områdene.

Butikk og Kiosk ser jeg som et litt mer klønete sted å kjøpe reiser.
 
Reitan kjeden er vel et sted maaange er innom i løpet av en dag da.

Husk dette er i Norge OG Sverige OG Danmark.

11Eleven, Narvesen, Pressbyrån, Easy24 , Rema1000 , Ex_Hydro/Texaco.

Rimelige mange sjapper det
 
Back
Top