• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bravo Air Congo.....

G-COLE

ScanFlyer Gold
Denne var på BGO i går lørdag.....

Noen som har bilde av den der ? -Hva var dette for en flight ?

Bildet er tatt fra båten vi var i ved Lerøy, et stykke Sør for Flesland.

Attachments

• Bravo_Air_Congo_.jpg
    Bravo_Air_Congo_.jpg
    43.2 KB · Views: 11
Replying to Topic 'Bravo Air Congo.....'

Flight Progress Information 18JUN06
Page 00

]JK1308 []17JUN06[] [ ALT

762 76208 ECJOZ

STD STA ETD ATD TOFF ETA TDWN ATA
17JUN BGO PMI 1130 1450 1145 1154 1505 1510

Og alle de tidene her betyr... ?
-------------------------------------------------
------------------------------------------------------

Originally posted by G-COLE

Og alle de tidene her betyr... ?
-------------------------------------------------
1130 1450 1145 1154 1505 1510
------------------------------------------------------

Ruteavgang, Ruteankomst, estimert avgang, aktuell avgang, takeoff, estimate PMI

Hvor finnes/finner du disse tidene?

Originally posted by LN-HAT

Flight Progress Information 18JUN06
Page 00

]JK1308 []17JUN06[] [ ALT

762 76208 ECJOZ

Men hvorfor i alle dager fløy Spanair et fly merket med Bravo Air Kongo? Var ikke akkurat Kongo hjemlandet til omtrent 70% av flyselskapene på EU's liste over selskaper med landingsforbud i EU? Det gjelder ikke så mange land, men akkurat fly fra Kongo ville jeg vært skeptisk til å sette meg inn i, selv om dette flyet nå ble fløyet av Spanair. Jeg kjenner i hvert fall noen som hadde blitt rimelig skeptiske om de hadde blitt tilbudt et slikt fly istedet for Spaniar på flyturen ned til Syden.

Bravo Air Congo kommer ikke fra Congo. Det er et relativt ferskt spansk selskap som flyr både charter og faste ruter. Navnevalget kommer av at selskapets forretningsidé er å operere ruter mellom Spania og diverse mindre afrikanske stater som ikke har egne flyselskap med lengre internasjonale ruter.

Spanair har tydeligvis wet-leaset Bravo på disse flygningene, mest sannsynlig på grunn av at de selv ikke har kapasitet.

Det er helt vanlig at flyselskaper wet-leaser fly på kort varsel om de f.eks. får tekniske problemer, eller fly ikke kommer tilbake fra vedlikehold som planlagt, eller man ikke har nok crew etc. Bravo Airlines er et spansk selskap, ikke afrikansk, men selskapet flyr bl.a. til/fra Congo etter at Air Zaire forsvant. Sjekk bravoairlines.com, en morsom forretningsidé. I tillegg driver de tydeligvis wet-lease i Europa.

Deras ena A321 är på tech. och dem har även lånat in Bravos DC931 på vissa flygningar,D93 antar jag är prefix för Dc9-31. Dock har jag ej fått veta vilka linjer detta flyg har trafikerat, 762 var igår även på slingan MAD-TFN-MAD.

Du må følge med på denne kjerra...... !

Gi oss et tips skulle den dukke opp på en Norsk flyplass ! :up:

Dette burde jeg selvsagt fått med meg. Men men. Kongo står ikke akkurat hos meg som det landet som prioriterer flysikkerhet. Men dette selskapet er sikkert ålreit. Men jeg kjenner fortsatt noen hadde blitt skremt...:wow: :sarc

Syns denne setningen er litt morsomt: "The disappearance of several African companies in those countries where Bravo Airlines is considering service, [Air Afrique, Air Zaire, etc] leads us to believe in the viability of an operation such as the one we are proposing."

Altså det at andre selskap gikk konkurs får oss til å tro at vi kan tjenne penger på det samme. hehe

Men for all del det er sikkert en del penger å hente og det er sikkert en fordel å være et europeisk selskap.

Hilsen,
Laurenz

Back