Jeg har lurt på om man kan ha en slags juridisk reaksjon mot de som kom valsende ut med trillekofferter.Det verste er: at selv om det vil være de som "bare" har handlet i panikk og ikke tenkt over hva de gjorde - som nå senere kommer til å ha alvorlige problemer og ettervirkninger når de vet hva følgene av deres handlinger var...... Så kommer det til å være en god del av de som drassa med seg trillekofferten som stiller seg 100% uforståelige til det - eller bare rett og slett ikke bryr seg om hva - som skjedde pga dem. Det er da jeg kjenner at menneskeheten trenger en pest/plage. Jeg kan nesten garantere at det sitter noen igjen etter denne hendelsen som 101% tror og føler at deres baggasje var så viktig at det er likegyldig for dem at noen døde. Så ufattelig ignorant og dum er folk i dagens samfunn. Får enda mindre lyst til å bruke fly som framkomstmiddel når jeg tenker på slikt.
Og at folk bokstavelig talt kan gå over lik og påføre andre stor risiko og skade for å selv få en liten fordel er noe som man kan oppleve overalt i en krisesituasjon, og ikke bare på fly.
I Russland har man fått en særdeles rå og brutal kapitalisme kombinert med mye korrupsjon og kriminalitet som har gitt mye egoisme og store sosiale forskjeller. Det er derfor lett å tenke at det vi så var typisk russisk oppførsel, men slike personer kunne man nok funnet overalt i verden.