• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Belgisk F16 styrtet i Frankrike

Gunnar

ScanFlyer Gold
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/...tledning?utm_source=vgfront&utm_content=row-4
Han fikk en myk landing tross alt, den belgiske jagerfly-piloten i nord-vestlig luftrom i Frankrike torsdag. Piloten og en kollega fikk skutt seg ut før flyet styrtet, og havnet dinglende i en høyspentledning.
Artikkelen nevner motorproblemer. Men her må vi nok vente på de offisielle rapportene før vi får vite mer. I alle fall er begge pilotene i sikkerhet, selv om den ene fikk seg en ufrivillig tur i høyspenten...

Og er det den franske kilden eller jorunalistens franskkunskaper som er ute på viddene? Eller er dette bare slett håndtverk slik vi så altfor ofte ser blant jorunalister nå om dagen:
Flyet, som var fra 1983, skal ha vært i god stand da det tok av i Belgia. Men sjefen for Luftforsvaret kunne fortelle at det hadde vært problemer med en motor underveis i flyvningen, ifølge en av pilotene.
... for hvor mange motorer har egentlig en F16?:old:headbang
 
Back
Top