Bråk på gang i SASBraathens

Re: Bråk på gang i SASBraathens

Du har tydeligvis ikke vært på en AMK-sentral....

Helt riktig. Her uttalte jeg meg visst om en yrkesgruppe jeg tydeligvis ikke vet nok om til å ha saklige meninger om. Hendt før her inne??

I rest my case:colgate:

Bare ikke glem pilotene...

Bli med på en 9-legger rundt Finnmarkskysten en gang i midten av desember, så skal du få se hvor mye dødtid det er i cockpit:)

Originally posted by F35Landing

Bli med på en 9-legger rundt Finnmarkskysten en gang i midten av desember, så skal du få se hvor mye dødtid det er i cockpit:)

Det er vel en og annen her som godt kunne tenkt seg det :)

Kanskje Eli Hagen har rett i at høyrefolk er arrogante?... :old

Helt riktig. Her uttalte jeg meg visst om en yrkesgruppe jeg tydeligvis ikke vet nok om til å ha saklige meninger om. Hendt før her inne??

I rest my case:colgate:

Uff ja.....
Selvsagt er det travelere med 9 strekninger rundt på Fu8nnmarkskysten enn f.eks Oslo - Las Palmas....

Ja i andre tråder så skal en jo ikke uttale seg om en ikke har jobbet i kabinen tydeligvis...å dra inn andre yrkesgrupper er helt fy. huttetu

Tydelig at folket elsker å diskutere yrket kabinansatt og det er jo spennende og se hva slags syn folk har på yrket og jobben ombord. Spesielt fra andre folk som faktisk jobber i samme bransje, luftfarten.

Virker som misunneligheten også eksisterer her:question: Eller er det janteloven:question: :question: Ingen skal tjene mer enn meg med mindre utdannelse......huff.

For å si det på en enkel måte, ingen fly i passasjertrafikk med mer enn 19 seter ombord tar av uten oss:p Vi skal derfor ha betalt deretter med mange goder som bla lang fritid! Men vi tar gjerne 11-12 timers skift:colgate: så lenge vi kan kose oss på fri etterpå. Og glamoren er tilstede, den er hva du gjør den til selv:)

Originally posted by MD11

....og det er jo spennende og se hva slags syn folk har på yrket og jobben ombord....

Vel, nå må du ikke blande folks syn på ting, og et forsøk på å få igang en debatt... Det er tross alt ganske enveiskjørt her inne, så av og til må man faktisk prøve å hive på litt bensin... :rolleyes:

Originally posted by KennethGS

....og det er jo spennende og se hva slags syn folk har på yrket og jobben ombord....

Vel, nå må du ikke blande folks syn på ting, og et forsøk på å få igang en debatt... Det er tross alt ganske enveiskjørt her inne, så av og til må man faktisk prøve å hive på litt bensin... :rolleyes:

Det er påfallende hvor mye bensin som skal hives på de kabinansatte;)

Virker som misunneligheten også eksisterer her Eller er det janteloven Ingen skal tjene mer enn meg med mindre utdannelse......huff.

Misunnelse og jantelov har vel kabinansatte (spesielt i SAS kanskje) vært offer for så lenge jeg kan huske. Jeg synes nå de fleste kabinansatte fortjener hver krone de får. Dere yter en god innsats og har ofte ekstremt lange dager.

Og hva er best; at alle tjener like bra, eller at alle tjener like dårlig? (i denne siste kommuniststat...):rolleyes:

Virker som misunneligheten også eksisterer her Eller er det janteloven Ingen skal tjene mer enn meg med mindre utdannelse......huff.

Misunnelse og jantelov har vel kabinansatte (spesielt i SAS kanskje) vært offer for så lenge jeg kan huske. Jeg synes nå de fleste kabinansatte fortjener hver krone de får. Dere yter en god innsats og har ofte ekstremt lange dager.

Og hva er best; at alle tjener like bra, eller at alle tjener like dårlig? (i denne siste kommuniststat...):rolleyes:

Nå er det vel ikke de kabinansatte som fortjener pepper, men fagforenslederene deres som det ofte ønsker å leke flyselskap CEOer!

Nå er det vel ikke de kabinansatte som fortjener pepper, men fagforenslederene deres som det ofte ønsker å leke flyselskap CEOer!

Og selv med å leke CEO, så tar selskapet dem så lite seriøst at de fortsetter å bryte avtaler og opptre arrogant. Kanskje nettopp derfor blir det slik?

Det er godt og høre:D De fleste kabinansatte gjør en utmerket jobb for sin arbeidsgiver, er stolte av jobben sin og det de utfører. Og DET er fortsatt stas og jobbe ombord. Det viser også søknadsmassene når flyselskapene i landet søker folk. SAS ansatte i fjor mange studenter til sin vikarpool i kabinen og nå har mange takket ja til fast jobb og rett og slett hoppet av studiene. Det sier vel sitt.....yrket er attraktivt:D

Det er vel ikke slik at arbeidsforholdene og ledelsen i SAS Braathens og Norwegian er så veldig mye dårligere enn i alle andre arbeidsplasser rundt om i norsk næringsliv!

Det virker litt desperat når man til stadighet må trekke interne diskusjoner og forhandlinger ut i pressen. Spesielt også når alt er så negativt fokusert mot egen ledelse og arbeidsforholdene i eget selskap. Kabinforeningene har ropt ulv, ulv i hele året, de har tydeligvis tenkt å fortsette med dette i 2007. De eneste som taper på denne taktikken er kabinforeningene selv, en dag så kommer ulven, og da er det ingen som gidder å høre etter. (og da må de til Kiwi for det nye crewet kommer med busser fra øst europa)

og da må de til Kiwi for det nye crewet kommer med busser fra øst europa)

Spørs vel litt det. Norwegian prøvde jo det med piloter på den nye basen sin. Det gikk jo heller dårlig ettersom de faktisk ikke er neandertalere som jobber for knapper og glansbilder der nede. Og pilotmarkedet er jo fortsatt i en overskuddssituasjon der selskapene dikterer det meste. Det sier sitt synes jeg.
Tror neppe det er så mange kabinansatte som biter på å slave for skandinaver heller.
Er visst flere som roper ul ulv;)

Originally posted by Klippe

bla bla bla. (og da må de til Kiwi for det nye crewet kommer med busser fra øst europa)

De fleste av de (ex:SAS) crew som jeg kjenner har stort sett en utdannelse ,og dannelse som
gjør de "litt" overkvalifiserte til Kiwi.

/G

Originally posted by P.A. VIKING

Originally posted by Klippe

bla bla bla. (og da må de til Kiwi for det nye crewet kommer med busser fra øst europa)

De fleste av de (ex:SAS) crew som jeg kjenner har stort sett en utdannelse ,og dannelse som
gjør de "litt" overkvalifiserte til Kiwi.

/G

Tja.....kravene til kabinbetjeningene er ikke så store når det kommer til utdannelse. En trenger vel bare videregående skole i utgangspunktet. At mange har mer utdannelse rokker jo ikke med kravene, men viser vel at yrket har/er populært...noe som neppe skyldes 18 timers jobbing annenhver dag som en av og til kan få inntrykket av her på forumet. At f.eks sykepleiere heller vil jobbe i kabinen enn innenfor det fagfeltet han/hun har tatt utdannelse, viser vel at betingelsene i lufta er svært attraktive....for det er vel neppe kaffekokingen/skjenkingen som frister :D

Det er godt og høre:D De fleste kabinansatte gjør en utmerket jobb for sin arbeidsgiver, er stolte av jobben sin og det de utfører. Og DET er fortsatt stas og jobbe ombord. Det viser også søknadsmassene når flyselskapene i landet søker folk. SAS ansatte i fjor mange studenter til sin vikarpool i kabinen og nå har mange takket ja til fast jobb og rett og slett hoppet av studiene. Det sier vel sitt.....yrket er attraktivt:D

Samtlige ansatte i den såkalte "ressurspoolen" har hatt fast stilling fra ansettelsesdato (i motsetning til charterselskapene som lar "sommerfuglene" gå på 6-månederskontrakter i begynnelsen), men en stillingsprosent på mellom 28% og 40%. Foreløpig er det ingen som har fått tilbud om høyere stillingsprosent, men det er flere som kan tenke seg å jobbe mer. Og altså kutte ned på studiene :)
Så, ja, yrket er attraktivt for noen.

Back