Dersom BRA skal ha forskjellig konfigurasjon på nødutgangene håper jeg det ikke blir krøll i safety demo og at cabin crew nevner at flyet har seks nødutganger når det er åtte og vise versa.
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Dersom BRA skal ha forskjellig konfigurasjon på nødutgangene håper jeg det ikke blir krøll i safety demo og at cabin crew nevner at flyet har seks nødutganger når det er åtte og vise versa.
De kan velge å deaktivere et sett så lenge de har under 150 seter
Skal dem ha A320 også? Bestilte OSL-PMI nå med Ving 17 juni, der skal dem visstnok fly med A320. Mulig feil i Ving sine systemer?
Når jeg sjekker nå er avgangen OSL-PMI 17/6 oppført med A319.
Det har funkat på Brussels när jag åkt med dem. Sen har de väl ögon?Dersom BRA skal ha forskjellig konfigurasjon på nødutgangene håper jeg det ikke blir krøll i safety demo og at cabin crew nevner at flyet har seks nødutganger når det er åtte og vise versa.
Det har funkat på Brussels när jag åkt med dem. Sen har de väl ögon?
I oktober overtager svenske BRA de flyvninger som Novair tidligere har leveret til rejsearrangøren Apollo. Dermed skal BRA anskaffe to Airbus A320 i tillæg til fem A319.
Bildet av SE-RGC (A319 i fulle Braathens-farger) var vist tatt på PAE i Seattle,
vanskelig å finne msn på flyet. Men det kommer nok snart fram..
Klarer en fullastet A319 dette nonstop med snø på rullebanen?Ser ut til at de skal fly charter for Ving KRS-LPA neste vinter med A319.
Dette er trafikk som SAS har hatt i mange år.
Ja.Klarer en fullastet A319 dette nonstop med snø på rullebanen?
Da er det en av søstrene til denne .... enten 3417 eller 3445, ex Virgin America/Alaska. Begge står på Everett.
![]()
SE-RGV gikk sin første charter (utenlands) Umeå-Larnaca i går. Fortsatt den eneste som er levert.
Synes å huske at fonten ble laget til ombrandingen fra SAFE til Braathens. Da Braathens Sverige ikke ble overtatt av SAS (konkurransehensyn mener jeg huske) beholdt de bruksretten til dette. De rebrandet tilbake til tradisjonelle Malmö Aviation og Transwede — og SAS hadde bruksrett til merkevarenavnet Braathens i 10 år.
Dette er fritt etter minnet så garanterer ikke at alt er helt rett. Men det er ingen tilfeldighet at fonten virker kjent. BRA _er_ Braathens.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.