Det er jo en mulighet, men jeg vil også kaste inn muligheten for at det var c/n 11003 LN-SUM (PH-MOL), som fløy for BU i periodene 17/12-69 til 24/4-70 og 28/6-70 til 3/8-70. Hvis den var lakkert i BU-farger, da. Det er jeg ikke sikker på.Sansynligvis LN-SUO som ble levert til Braathens SAFE 1970. ( Reg. 31-7-1970)
De fire andre F.28 levert 69
Og PH-MOL og LN-SUM var samme fly, cn 11003![]()
Det kan jeg definitivt støtte. Legger også merke til to forskjeller:
1: SUM har ikke registreringsbokstav på nesehjulsdøren, det hadde de andre.
2: SUM har HF-antenne (strekkantenne). Ingen av BU's fem hadde noensinne HF installert.
Selv med oppblåst bilde og mine sterkeste briller kan jeg ikke se noen HF-antenne mellom vertical fin og taket. Og selv om det i år var 30 år siden de forsvant fra BU (og jeg hadde fingrene i dem - kvitterte siste Service check i september '86..) er jeg 100% sikker på at de ikke hadde HF.Men har ikke LN-SUC HF-antenne her?
Enig. Estetisk sett har alltid F.28 og de senere F100/F70 vært en favoritt for meg. Jeg forstår også at de aller fleste flygere var veldig glad i handlingegenskapene; svært balanserte og "direkte" på kontrollene og masse krefter.For noen fine fly dette er/var.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.