Braathen inn på det norske markedet.

Re: Braathen inn på det norske markedet.

Volumet av disse er relativt begrenset .. men det kan godt være man kan få noen av disse strekningene til å lønne seg med rett materiale ..
 
Re: Braathen inn på det norske markedet.

Ja, du skal ikke se bort fra det. Og dette blir en lang mer seriøs konkurrent enn DAT, så her er det bare å brette opp ermene!

Langt mer serioes enn DAT? Hva legger du i dette? ATR prod. var jo rimelig bra...
 
Re: Braathen inn på det norske markedet.

Braathens uttaler jo at det er et marked ut over SK/DY. Det kan ikke tolkes anderledes enn at han ønsker å gå i direkte konkurranse med Wilderøe på det kommersielle rutenettet deres, samt at de kanskje ser muligheter i ruter som ikke er betjent pr i dag.

Et mer frittstående WF etter salget vil være enklere å konkurrere med i forhold til dagens tette bånd til morselskapet. ATR og en trimmet organisasjon vil være slagkraftig mot dagen WF.
 
Re: Braathen inn på det norske markedet.

Det er åpenbart Widerø som får konkurranse nå! Det er på høy tid, det kan koste mer å reise med de på økonomi innenlands enn til Australia. Hvertfall gjorde det det for et par år siden.
 
Re: Braathen inn på det norske markedet.

Det er åpenbart Widerø som får konkurranse nå! Det er på høy tid, det kan koste mer å reise med de på økonomi innenlands enn til Australia. Hvertfall gjorde det det for et par år siden.

Vel, man må sammenligne tilsvarende billettklasser da .. det er klart du kan få en billigbillett til Australia for prisen av en fullflex på visse strekninger. Du kommer ikke til Australie for 499. Men det gjelder ikke bare Widerøe.

Man må også ta i betraktning at det er dyrere enhetskostnader for en 39-seter enn en 390-seter. Det er volum som bringer lave priser, og det får du ikke på kortbane og i grissgrente strok ..
 
Re: Braathen inn på det norske markedet.

Det skal bli spennende å se hvordan dette vil utarte seg. Kan vel ligge an til mange interessante ruter nå som man kanskje ikke hadde sett for seg. Men så handler det vel litt om tilbud og etterspørsel her.

Så skal det bli spennende å se hvordan Widerøe med ny ledelse vil møte den nye konkuransen.
 
Re: Braathen inn på det norske markedet.

Vel, man må sammenligne tilsvarende billettklasser da .. det er klart du kan få en billigbillett til Australia for prisen av en fullflex på visse strekninger. Du kommer ikke til Australie for 499. Men det gjelder ikke bare Widerøe.

Man må også ta i betraktning at det er dyrere enhetskostnader for en 39-seter enn en 390-seter. Det er volum som bringer lave priser, og det får du ikke på kortbane og i grissgrente strok ..

Opplagt, men det er neppe kun fraværet av stordriftsfordeler som gjør at prisene er slik de er.
 
Re: Braathen inn på det norske markedet.

Nei, høyere lønninger og et ikke ubetydelig innsklag av skatter og avgifter spiller også inn ..
 
Re: Braathen inn på det norske markedet.

Blir nok spennende tider i propellmarkedet i Skandinavia de neste årene. Braathens vil til Norge og hvem vet hva som ligger av planer hos nye eiere av WF. Braathens uttalelser og planer kan vel så mye være å posisjonere seg i forhold hva WFs nye eiere evt. måtte ha av ekspansjonsplaner. Svar på det kan vi vel vente etter at salget formelt er gjennomført i slutten av september (eller når det var). Å ekspandere ytterligere i Norge er nok vanskelig, og da må vel neste steg bli å se på kanskje Sverige og/eller Danmark.

Braathen vil nok feede DY tenker jeg :)
 
Braathens Regional (BR)

Ja det å få inn BR i samme rollen i Norwegian som WF har i SAS vil være en super policy. Klarer man å få til dette på en smart måte, og matche WF på pris, så tror jeg dette er liv laga!
CSeries kan evt puttes inn der det er grunnlag for det!
 
Back
Top