Jeg har det i 2023 men Oslo kommune fant ut at de skulle spare penger i år så fikk ikke tilbudet på nytt.God valgdag. Jeg skal straks i tjeneste som valgfunksjonær. Det har blitt tradisjon ved alle valg siden 2017. I 2015 stod jeg selv på en liste og kunne ikke være i demokratiets førstelinje. Synes det er stor stas å være med å gjennomføre denne viktige demokratiske øvelsen.
Jeg tok min på Aleris. De sa at varigheten var circa 5 år. Jeg ba om den pga mistanke om at jeg hadde fått det i Singapore i 2024. Husker ikke hva det kostet, men siden den ikke er på offentlige lista så var det ikke billig.God morgen fra Lommedalen. Etter noe harde arbeidsdager, med bl.a. 15 timer i går, der jeg kom hjem 01.00 i natt, blir det greit med et par dager fri. Jeg fant i går ut at det er Dengufeber i alle land i Melanesia. Dengufeber vaksine er 2 doser, som skal tas med 3 mnd mellomrom, har jeg erfart etter å ha spurt om vaksinen ved tidligere vaksinasjoner. Det er nesten ikke mulig å finne informasjon om vaksinen. Heller ikke at den normalt ikke gis til folk som ikke tidligere har vært smittet. Folkehelse kontoret i Bærum ville derfor ikke gi oss den. Nå prøver jeg noe private greier, så får vi se om vi kan få den der. Hvor lenge en vaksine gir beskyttelse er det heller ikke mulig å finne informasjon om.
Borgerplikten ble utført på fredag. så da blir det en liten valgvake, med kona og meg i kveld. Så lenge ikke Miljøpartiet de Grusome kommer med i regjering så spiller det ikke så stor rolle for meg, om det blir Erna eller Jonas.
Først blir det litt hjemme kontorering, før det blir å fikse litt på et par biler og så kjøpe litt trelast som skal kappes i riktige lengder, så det går inn i bilen for frakt til hytta. Det blir kåttelettær til middag
Ha en super valgdag. Anbefaler sjokoladekake!
Dærscken! Det der ser jo ganske vilt ut. Ga de noen forklaring etterpå?Morn fra KristiansAnd. Her er det fint vær og egentlig helt greit.
Hadde en heller dårlig innflyvning til KRS med SK221 i går. Håper denne blir sett på for det er noen ting der som ikke henger på greip.
Vi er nede på 120 meter og passerer da over Varoddbrua i slutten av en relativt desperat 270 graders sving/unnamanøver.
Morn fra KristiansAnd. Her er det fint vær og egentlig helt greit.
Hadde en heller dårlig innflyvning til KRS med SK221 i går. Håper denne blir sett på for det er noen ting der som ikke henger på greip.
Vi er nede på 120 meter og passerer da over Varoddbrua i slutten av en relativt desperat 270 graders sving/unnamanøver.
Kastet ut en liten tråd på Reddit. Så litt ufoffisielt kom det en respons fra en medpassasjer her.Min helt ukvalifiserte spekulasjon, ut i fra FR24-dataen ser det ut som at flyet legger seg på approach og på det jeg skyter fra hofta og kaller en ca long final får de enten en feilmelding eller beskjed fra tårnet om å avbryte. De svinger unna, legger seg på nytt på finale, gjør en overflyvning (575 fot på laveste punkt over rullebanen), før de for tredje gang legger seg på approach og gjør en normal landing. Har ikke sjekka vær/vind, men kanskje noe teknisk? Flyby forbi tårnet for å få bekreftet at hjul er ute? "relativt desperat" tenker jeg ikke det er, kan selvfølgelig hende, men til det ser alle svingene veldig vektorert og korrekt ut ifht det jeg er vant med å se fra holding-patterns, late 360 for å miste høyde, etc etc.
Hadde vært spennende å få en fasit på denne!
![]()
Live Flight Tracker - Real-Time Flight Tracker Map | Flightradar24
The world’s most popular flight tracker. Track planes in real-time on our flight tracker map and get up-to-date flight status & airport information.www.flightradar24.com
Pilot announced that they were too close to other aircraft after aborting the first approach. On second approach he also blamed traffic. One of my fellow passengers reported there was noticeable tension between pilot and copilot while we disembarked.
Local press says there was no drama according to the ATC, but they said it was a visual approach. No statement from anyone else still.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.