• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

BRA parkerer Avroene og sier opp 1/3 av de ansatte

Med SE-DSY sendt til huggeren av BRA da 6 Avroer igjen, hvor en også er lagret

BAe Avro RJ100 3263 SE-DSY Malmö Aviation ferried 28feb20 MMX-SEN, for part-out & scrap
 
Her er en av dem:cry: Bortgjemt på Kastrup. Ukjent reg og beklagelse for dårlig kvalitet på bildene:rolleyes:

Espen
 

Attachments

  • BRA Avro.jpg
    BRA Avro.jpg
    151.3 KB · Views: 1,443
  • BRA Avro1.jpg
    BRA Avro1.jpg
    117.3 KB · Views: 1,427
Her er en av dem:cry: Bortgjemt på Kastrup. Ukjent reg og beklagelse for dårlig kvalitet på bildene:rolleyes:

Espen

Dette er SE-DST som ble skadet 26dec16, da vingetuppen på en SAS A330-300 ble kjørt borti halepartiet på RJ100-maskinen. Skadene var så store at de var ikke økonomisk smart å reparere.
 
Da sendes de siste Avroene til lagring eller huggern. Siste flight med dem var denne uken, men nå ser det ut som det er slutt

BAe Avro RJ85 2226 SE-DJO Malmö Aviation ferried 18mar20 BMA-NWI, for storage ex HB-IXF
BAe Avro RJ100 3244 SE-DSR Malmö Aviation ferried 18mar20 MMX-NWI, for storage (+ 3245 SE-DSS GEN-NWI, + 3380 SE-DSZ MMX-NWI) ex N506MM
BAe Avro RJ100 3255 SE-DSX Malmö Aviation ferried 18mar20 MMX-NWI, for part-out & scrap ex N511MM
 
Det ligger fortsatt salgsannonse for disse flyene (2x RJ85 og 6x RJ100) ute på Flight International. Men det er vel lite sannsynlig at noen ønsker å kjøpe dem.

Espen
 
De to tidligere BRA Avroene SE-DSV og SE-DSR har tydeligvis funnet seg en ny operatør hos kanadiske Summit Air, som driver med ymse rute, charter og cargo oppi isødet der

BAe Avro RJ100 3244 C- Summit Air for delivery feb21 ex NWI(+ 3250 ex SE-DSV) ex SE-DSR
 
Back
Top