BRA parkerer Avroene og sier opp 1/3 av de ansatte

Med SE-DSY sendt til huggeren av BRA da 6 Avroer igjen, hvor en også er lagret

BAe Avro RJ100 3263 SE-DSY Malmö Aviation ferried 28feb20 MMX-SEN, for part-out & scrap
 
Her er en av dem:cry: Bortgjemt på Kastrup. Ukjent reg og beklagelse for dårlig kvalitet på bildene:rolleyes:

Espen
 

Attachments

  • BRA Avro.jpg
    BRA Avro.jpg
    151.3 KB · Views: 1,443
  • BRA Avro1.jpg
    BRA Avro1.jpg
    117.3 KB · Views: 1,427
Her er en av dem:cry: Bortgjemt på Kastrup. Ukjent reg og beklagelse for dårlig kvalitet på bildene:rolleyes:

Espen

Dette er SE-DST som ble skadet 26dec16, da vingetuppen på en SAS A330-300 ble kjørt borti halepartiet på RJ100-maskinen. Skadene var så store at de var ikke økonomisk smart å reparere.
 
Da sendes de siste Avroene til lagring eller huggern. Siste flight med dem var denne uken, men nå ser det ut som det er slutt

BAe Avro RJ85 2226 SE-DJO Malmö Aviation ferried 18mar20 BMA-NWI, for storage ex HB-IXF
BAe Avro RJ100 3244 SE-DSR Malmö Aviation ferried 18mar20 MMX-NWI, for storage (+ 3245 SE-DSS GEN-NWI, + 3380 SE-DSZ MMX-NWI) ex N506MM
BAe Avro RJ100 3255 SE-DSX Malmö Aviation ferried 18mar20 MMX-NWI, for part-out & scrap ex N511MM
 
Det ligger fortsatt salgsannonse for disse flyene (2x RJ85 og 6x RJ100) ute på Flight International. Men det er vel lite sannsynlig at noen ønsker å kjøpe dem.

Espen
 
De to tidligere BRA Avroene SE-DSV og SE-DSR har tydeligvis funnet seg en ny operatør hos kanadiske Summit Air, som driver med ymse rute, charter og cargo oppi isødet der

BAe Avro RJ100 3244 C- Summit Air for delivery feb21 ex NWI(+ 3250 ex SE-DSV) ex SE-DSR
 
Back
Top