Hei . Lurer på om det er noen av dere som har opplevd det samme.
Jeg booket tur med Thai via Gotogate. Bra pris 4300 t/r. Jeg la merke til at vi fikk booking klasse W, som jo er economy restricted. Valgte å ikke bet 295 pr.pers.for service pakke hos Gotogate(gebyr for å booke sete) da jeg vet at man kan kontakte Thai direkte å få dette gratis.
Som sagt så gjort, mailet Thai og fikk meg en liten overraskelse
"Prisklasse W gir kun tilgang på seter fra rad 51 og bakover." Skriver Thai.
Sjekket da på Seatguru og ser at alle seter fra rad 51 har et drawback, dvs.det er tranger fra rad 51.
I tillegg får vi heller ingen bonuspoeng på denne reisen.
Alright, det var en meget billig bill. men blir forsatt litt overrasket over total mangel på kundeservice fra Gotogate sin side.
Jeg ble litt overrasket over dette.
Kontaktet da Gotogate og spurte hvorfor de ikke opplyser om restriksjoner ved bestilling av av rabatterte bill. Prøvde først å ringe, man la på etter 37 min og sendte en mail,der jeg spurte om de hadde mulighet for å ringe meg opp.
Og her er svaret:
"Vi har ingen möjlighet att ringa till dere. Vi har lång telefonkö pga att Spanair och Malev har gått i konkurs.
När man bokar biljettern genom en resebyrå har vi ingen information om bonuspoäng via flygbolagen. När man bokar på en internet resebyrå bokar man den billigaste biljetten på marknaden. Det menas att man oftas inte får bonus på biljetterna.
Läggan man till servicepakke kan vi hjälp till emd seating. Den information står på våran hemsida. Nu kan ni läsa under frågor och svar."
Er det slik at reisebyrå på nett ikke har noe opplysnings plikt for produktet de selger?
Jeg hadde forstått svaret hvis jeg måtte bekrefte/ lese at det var spesielle betingelser som gjaldt for denne billetten. Men ikke et sted under bookingen kom det frem at det var seating restriksjoner eller ingen bonuspoeng.
Er det noen av dere som har samme erfaringer, eller vært med på det samme?
Amiri
Jeg booket tur med Thai via Gotogate. Bra pris 4300 t/r. Jeg la merke til at vi fikk booking klasse W, som jo er economy restricted. Valgte å ikke bet 295 pr.pers.for service pakke hos Gotogate(gebyr for å booke sete) da jeg vet at man kan kontakte Thai direkte å få dette gratis.
Som sagt så gjort, mailet Thai og fikk meg en liten overraskelse
"Prisklasse W gir kun tilgang på seter fra rad 51 og bakover." Skriver Thai.
Sjekket da på Seatguru og ser at alle seter fra rad 51 har et drawback, dvs.det er tranger fra rad 51.
I tillegg får vi heller ingen bonuspoeng på denne reisen.
Alright, det var en meget billig bill. men blir forsatt litt overrasket over total mangel på kundeservice fra Gotogate sin side.
Jeg ble litt overrasket over dette.
Kontaktet da Gotogate og spurte hvorfor de ikke opplyser om restriksjoner ved bestilling av av rabatterte bill. Prøvde først å ringe, man la på etter 37 min og sendte en mail,der jeg spurte om de hadde mulighet for å ringe meg opp.
Og her er svaret:
"Vi har ingen möjlighet att ringa till dere. Vi har lång telefonkö pga att Spanair och Malev har gått i konkurs.
När man bokar biljettern genom en resebyrå har vi ingen information om bonuspoäng via flygbolagen. När man bokar på en internet resebyrå bokar man den billigaste biljetten på marknaden. Det menas att man oftas inte får bonus på biljetterna.
Läggan man till servicepakke kan vi hjälp till emd seating. Den information står på våran hemsida. Nu kan ni läsa under frågor och svar."
Er det slik at reisebyrå på nett ikke har noe opplysnings plikt for produktet de selger?
Jeg hadde forstått svaret hvis jeg måtte bekrefte/ lese at det var spesielle betingelser som gjaldt for denne billetten. Men ikke et sted under bookingen kom det frem at det var seating restriksjoner eller ingen bonuspoeng.
Er det noen av dere som har samme erfaringer, eller vært med på det samme?
Amiri