Booking-kluss

LCH

ScanFlyer Crusty
Medlem
Hei, er booket (håper jeg, men begynner å tvile) på SK385 fra TRD til OSL i morgen klokken 21:30. Prøvde å sjekke inn ca. 23:45, men fikk beskjeden "Passenger not found". Alle bekreftelser for alle bookinger jeg gjør havner på hjemme-PC'en i Oslo, så jeg har dem ikke her. Har prøvd med alle kortnummere, både bankkort og EB-kort, men får samme beskjeden. Husker at jeg hadde trøbbel under bestillingen, men endte til slutt opp med et skjermbilde som tilsa at bookingen var gjennomført. Noen som har opplevd noe lignende?

Bestilte ymse billetter i denne perioden, så jeg husker ikke helt detaljene, eller om den ble gjort på sasbraathens.no eller wideroe.no. Har ikke noen onlineoversikt over MasterCard'et, så jeg får ikke sjekket om jeg er blitt belastet for noe.

Det som gjør meg ekstra bekymret er at jeg ikke har fått noen SMS om at jeg kan sjekke inn, noe jeg fikk på utreisen for en uke siden. (bestillingene ble gjort som to separate reiser) Begynner å mistenke at hele bookingen er slettet, eller aldri registert. Pussig nok er allt unntat Full Flex utsolg på akkurat denne avgangen nå, mens det er ledige plasser i alle klasser på alle andre avganger. Får til og med en billett til 419 kroner en halvtime etter, så det er ingen krise, men litt skummelt.
 
Originally posted by LCH

Hei, er booket (håper jeg, men begynner å tvile) på SK385 fra TRD til OSL i morgen klokken 21:30. Prøvde å sjekke inn ca. 23:45, men fikk beskjeden "Passenger not found". Alle bekreftelser for alle bookinger jeg gjør havner på hjemme-PC'en i Oslo, så jeg har dem ikke her. Har prøvd med alle kortnummere, både bankkort og EB-kort, men får samme beskjeden. Husker at jeg hadde trøbbel under bestillingen, men endte til slutt opp med et skjermbilde som tilsa at bookingen var gjennomført. Noen som har opplevd noe lignende?

Bestilte ymse billetter i denne perioden, så jeg husker ikke helt detaljene, eller om den ble gjort på sasbraathens.no eller wideroe.no. Har ikke noen onlineoversikt over MasterCard'et, så jeg får ikke sjekket om jeg er blitt belastet for noe.

Det som gjør meg ekstra bekymret er at jeg ikke har fått noen SMS om at jeg kan sjekke inn, noe jeg fikk på utreisen for en uke siden. Begynner å mistenke at hele bookingen er slettet, eller aldri registert. Pussig nok er allt unntat Full Flex utsolg på akkurat denne avgangen nå, mens det er ledige plasser i alle klasser på alle andre avganger. Får til og med en billett til 419 kroner en halvtime etter, så det er ingen krise, men litt skummelt.

Jeg har ALDRI i mitt liv fått en SMS fra SAS med beskjed om at jeg kan sjekke inn, så det tror jeg neppe er vanlig. Når du bestiller billett skal du få et Amadeus-referansenr sendt på epost. Kan du ikke logge inn for å sjekke om du finner referansenummeret.
Noen ganger er innsjekkingen til SAS ganske kjip. Dersom du finner referansenummeret, gå til www.checkmytrip.net . Greier du finne bestillingen din der, er du garantert at du har plass på flyet. Du kan for sikkerhetsskyld ringe SAS i morgen tidlig på 05400 for å sjekke om de har deg i systemet på avgangen.
 
Dum som jeg er har jeg ikke med meg referansenummeret, har alltid gått smurt med online check-in på EB nummeret før, og dersom bestillingen ble gjort på sasbraathens.no, noe jeg tror, må man faktisk ha ref.nr for i det hele tatt å se bestillingen. På profilen min hos wideroe.no ligger den ikke, men som sagt tror jeg at jeg bestilte på sasbraathens.no Farmer jobber med saken, er spent på om jeg i det hele tatt er registrert. Må jo innrømme at det er sløvt av meg å ikke sjekke mailen for bekreftelser...:cry:
 
Originally posted by LCH

Dum som jeg er har jeg ikke med meg referansenummeret, har alltid gått smurt med online check-in på EB nummeret før, og dersom bestillingen ble gjort på sasbraathens.no, noe jeg tror, må man faktisk ha ref.nr for i det hele tatt å se bestillingen. På profilen min hos wideroe.no ligger den ikke, men som sagt tror jeg at jeg bestilte på sasbraathens.no Farmer jobber med saken, er spent på om jeg i det hele tatt er registrert. Må jo innrømme at det er sløvt av meg å ikke sjekke mailen for bekreftelser...:cry:

Jeg har bestilt på WF før og har ikke hatt noe problem med å sjekke inn med EB-kortet mitt på nett. Jeg er ikke så flink med referansenr selv, men dersom jeg står med et problem med referansenr. kan jeg wappe meg inn på epostene mine for å finne frem referansenummerene. Men bestilte du reisen din i to deler siden du ikke har referansenummeret og er ute på reise nå?
 
Originally posted by andeik

Originally posted by LCH

Hei, er booket (håper jeg, men begynner å tvile) på SK385 fra TRD til OSL i morgen klokken 21:30. Prøvde å sjekke inn ca. 23:45, men fikk beskjeden "Passenger not found". Alle bekreftelser for alle bookinger jeg gjør havner på hjemme-PC'en i Oslo, så jeg har dem ikke her. Har prøvd med alle kortnummere, både bankkort og EB-kort, men får samme beskjeden. Husker at jeg hadde trøbbel under bestillingen, men endte til slutt opp med et skjermbilde som tilsa at bookingen var gjennomført. Noen som har opplevd noe lignende?

Bestilte ymse billetter i denne perioden, så jeg husker ikke helt detaljene, eller om den ble gjort på sasbraathens.no eller wideroe.no. Har ikke noen onlineoversikt over MasterCard'et, så jeg får ikke sjekket om jeg er blitt belastet for noe.

Det som gjør meg ekstra bekymret er at jeg ikke har fått noen SMS om at jeg kan sjekke inn, noe jeg fikk på utreisen for en uke siden. Begynner å mistenke at hele bookingen er slettet, eller aldri registert. Pussig nok er allt unntat Full Flex utsolg på akkurat denne avgangen nå, mens det er ledige plasser i alle klasser på alle andre avganger. Får til og med en billett til 419 kroner en halvtime etter, så det er ingen krise, men litt skummelt.

Jeg har ALDRI i mitt liv fått en SMS fra SAS med beskjed om at jeg kan sjekke inn, så det tror jeg neppe er vanlig. Når du bestiller billett skal du få et Amadeus-referansenr sendt på epost. Kan du ikke logge inn for å sjekke om du finner referansenummeret.
Noen ganger er innsjekkingen til SAS ganske kjip. Dersom du finner referansenummeret, gå til www.checkmytrip.net . Greier du finne bestillingen din der, er du garantert at du har plass på flyet. Du kan for sikkerhetsskyld ringe SAS i morgen tidlig på 05400 for å sjekke om de har deg i systemet på avgangen.

Jo, en SMS får man normalt hvis man bestiller direkte hos SAS og har indlagt i sin bruger profil at man ønsker SMS omkring check-in. Man kan også få automatisk SMS besked fra SAS hvis fx flyet er annulleret eller forsinket. Men igen mig bekendt gælder denne service kun bookinger lavet direkte hos SAS og ikke igennem et rejsebureau eller fx wideroe.no.
 
Takket være Farmer :devot: fikk jeg bragt på det rene at jeg ikke hadde noen reservasjon på SK385, og fikk booket meg ny billett på SK389 en halvtime senere, så det ordnet seg. Men jeg begriper fortsatt ikke hva som skjedde med den opprinnelige bestillingen...:(

Angående SMS, så fikk jeg hele tre meldinger fra SAS før utreisen, en om nye håndbagsjeregler, en om mine rettigheter i tilfelle denied boarding, og en om at jeg kunne sjekke inn. Bookingen var nok gjort på sasbraathens.no ja.
 
Er litt skummelt om bookings ikke blir registrert, og bør ringe en liten varsellampe om man ikke får SMS som vanlig. Hadde samme problem selv i forbindelse med en jobbreise fra MOL - CPH for et lite år siden. Fikk mail med bekrefelse, men på flyplassen var jeg tydeligvis ikke en del av "inventaret" på flyvningen.

Dro opp laptopen og viste dama i skranken, og etter noen minutter bak skjermen fikk hun ordnet opp. Ordner seg som oftest for snille gutter, vet du ;)
 
Da jeg bestilte en billett hos SAS Braathens her om dagen fikk jeg en 5-sifret referansekode. Trodde de alltid var 6-sifret? Gikk heller ikke an å sjekke bestillingen på Amadeus. Fikk bare opp en melding om at koden måtte være på 6 tegn etc...
Håper det ikke er noe galt..
 
Originally posted by LN-MOW

Bruker de virkelig Resaid ennaa .. ??? :wow:

//RN02

jepp.. mer enn du aner.. Er visstnok billigere å bruke Resaid enn Amadeus..

5 siffer bookingkode er en Resaidreferanse.. sånn bare for å ha nevnt det :)
 
Alle SAS bookinger ligger i Resaid. Det er ikke uvanlig at passasjerer som booker på nett (og faktisk også reisebyråer) bestiller på feil dato, vanlige gjengangere er samme dag men feil måned eller dagen før eller etter (og til og med samme dato men feil år). Men det skjer også at bestillingene ikke blir fullført (en del skriver ut siden fra internett som det står nederst med knappen 'bekreft bestillingen' uten å faktisk ha trykket på den knappen). Men atter andre ting er feil i systemene.
 
Man kan få sms om at det er mulig å sjekke inn, selv om man gjør bestillingen hos reisebyrå. Jeg har fått dette etter å ha bestilt hos wideroe.no, men man må kanskje ha lagt inn i sin profil på sasbraathens.no at man ønsker dette for å motta denne.

En glimrende grunn til å bruke wideroe er jo f.eks. at man kan få opp priser fra endel andre Star- Alliance partnere, det gjør man jo ikke alltid på SAS' egne sider. Etter min mening er dette en av årsakene til at OSL-VIE legges ned, Austrians flyvninger kom jo ikke opp på SAS' sider (det gjør heller ikke SAS' på austrians sider) men på wideroe.no er det fullt mulig å kombinere disse til gode priser.
 
Det er jo klart at kundene skal kunne se de selskap som flyr på strekningen ;-)
Når du bestiller på wideroe.no får du ikke noen SMS om når du kan sjekke inn online, men dette står det opplyst om på kvitteringen. Nå er nå dette 22 timer før avgang uansett, slik at det har vel muligens ikke en såå stor bruksverdi.
Men det er nå mulig å få tilsendt SMS med referansenummer og reiserute i sammenheng med at man booker. Dette ser vi er en stadig økende interesse for, og det er jo veldig praktisk å ha ref nr på mobilen da ... i tilfelle man får bruk for dette underveis:D
 
Så vidt jeg har forstått det, henger SMSen når man kan sjekke inn online og ved endringer/kansellering når eurobonusnummeret er registrert i bestillingen, uavhengig av hvor man har bestilt, og at man har valgt begge disse tjenestene i profilen sin på sas.no.
 
Ja det viktige poenget her er at en har lagt inn mobilnumret i sin SAS profil...OG huket av for at en ønsker info tilsendt på SMS. Skjer ikke automatisk for alle.

Veldig bra tjeneste av SAS Braathens forresten!!
 
Originally posted by Hurum
Veldig bra tjeneste av SAS Braathens forresten!!

Tar SAS Braathens betalt for den? Jeg reiste med Sterling i sommer og de forlangte 11 kroner for tjenesten. Ikke akkurat svære summer, men en ikke ubetydelig ekstrainntekt for Sterling. ;)
 
Originally posted by Trety

Originally posted by Hurum
Veldig bra tjeneste av SAS Braathens forresten!!

Tar SAS Braathens betalt for den? Jeg reiste med Sterling i sommer og de forlangte 11 kroner for tjenesten. Ikke akkurat svære summer, men en ikke ubetydelig ekstrainntekt for Sterling. ;)

Nei tror ikke dem gjør det, jeg har aldri merket noe. Men med et bookinggebyr slik SAS har så burde vel en slik tjeneste kunne være inkludert
 
Originally posted by Hurum

Ja det viktige poenget her er at en har lagt inn mobilnumret i sin SAS profil...OG huket av for at en ønsker info tilsendt på SMS. Skjer ikke automatisk for alle.

Veldig bra tjeneste av SAS Braathens forresten!!
sashh9.jpg



Jepp, det har du faktisk rett i. Oppdaget det nå. Dette kommer til å bli bra =)
 
Back
Top