• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Booking-kluss

Ja der fant du det jeg skrev om....tror du blir fornøyd. Fungerer veldig bra for meg i allefall.;)
 
Etter at sasbraathens.no ble lansert i ny drakt i begynnelsen av desember, blir alle bestillinger med samme type skjermbilde som eksempelet nedenfor booket i ResAid, ikke Amadeus. Får du opp en annen bestillingsdialog enn den nedenfor (f.eks. intercont destinasjon) blir det booket i Amadeus (i tillegg til ResAid).
 

Attachments

  • bestilling.jpg
    bestilling.jpg
    80.9 KB · Views: 60
Originally posted by Hurum

Ja der fant du det jeg skrev om....tror du blir fornøyd. Fungerer veldig bra for meg i allefall.;)
Jepp. Jeg har faktisk savnet en slik funksjon.
Jeg har alltid kaos i alle bestillingene mine, fordi ofte så avbestiller jeg før 24 timer har gått, lager virtuelle bestillinger for å lure meg til tre happybilletter til 369 kr når det i utgangspunktet bare er 1 tilgjengelig (Ja, det funker faktisk =)
Men alle settes på EB-kortet mitt.

Uansett; Norwegian har en "Min-side" på hjemmesidene sine der man kan logge inn med profilen sin og så finne frem alle flybestillinger, mulighet til å endre billetten sin osv. Hvorfor har ikke SAS det? På menyen står det "Mine bestillinger", men dette fungerer ikke i det hele tatt.
 
Originally posted by E.N.

Etter at sasbraathens.no ble lansert i ny drakt i begynnelsen av desember, blir alle bestillinger med samme type skjermbilde som eksempelet nedenfor booket i ResAid, ikke Amadeus. Får du opp en annen bestillingsdialog enn den nedenfor (f.eks. intercont destinasjon) blir det booket i Amadeus (i tillegg til ResAid).

Men da er spørsmålet; Kan man bruke Checkmytrip når det ikke er booket i Amadeus?
Og på hvilken måte er det billigere å bruke ResAid enn Amadeus? Hva er forskjellen?
 
Originally posted by andeik

Originally posted by E.N.

Etter at sasbraathens.no ble lansert i ny drakt i begynnelsen av desember, blir alle bestillinger med samme type skjermbilde som eksempelet nedenfor booket i ResAid, ikke Amadeus. Får du opp en annen bestillingsdialog enn den nedenfor (f.eks. intercont destinasjon) blir det booket i Amadeus (i tillegg til ResAid).

Men da er spørsmålet; Kan man bruke Checkmytrip når det ikke er booket i Amadeus?
Og på hvilken måte er det billigere å bruke ResAid enn Amadeus? Hva er forskjellen?

Selskapet betaler vel en mindre "inngangsbillett" / provisjon til ResAid enn til Amadeus...
 
Originally posted by andeik
Men da er spørsmålet; Kan man bruke Checkmytrip når det ikke er booket i Amadeus?
Og på hvilken måte er det billigere å bruke ResAid enn Amadeus? Hva er forskjellen?

Man kan ikke bruke checkmytrip på ResAid bestillinger. ResAid er SAS sitt eget system, kostnadsbesparelse er stikkordet tenker jeg.
 
Originally posted by E.N.

Originally posted by andeik
Men da er spørsmålet; Kan man bruke Checkmytrip når det ikke er booket i Amadeus?
Og på hvilken måte er det billigere å bruke ResAid enn Amadeus? Hva er forskjellen?

Man kan ikke bruke checkmytrip på ResAid bestillinger. ResAid er SAS sitt eget system, kostnadsbesparelse er stikkordet tenker jeg.

Det kan stemme ganske godt at man ikke bruker Amadeus lenger.
Da jeg nettopp utførte en bestilling, fikk jeg opp kun et femsifret bookingnr.
sasrr2.jpg
 
Back
Top