Booking av billetter fra UK

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
Kjerringa jobber med en som er Engelsk.

De har bestillt billetter fra Stavanger til London. Og reiser dagen etter videre på separate billetter til en annen utenlansk destinasjon, da dette blir veldig mye billigere.

Men i følge han, så er dette ikke mulig for Nordmenn, da vi ikke er UK statsborgere eller noe sånn? Og i tillegg vil bookingen bli avist dersom det ikke er et Bristisk kort man bruker under transaksjonen.

Stemer dette? :)

Kjør debatt.

En slik bestilling er da helt uproblematisk og dette høres mest av alt ut som et utslag av britisk påståelighet. Når det gjelder kort, så kommer det selvsagt an på hvor du kjøper billetten, men de fleste reisebyråer (på nett og på bakken) tar da vanlige kort som f.eks. Visa. Du blir jo ikke avvist i etterkant fordi du kjøpte billetten med et ikke-britisk kort.

Kjerringa jobber med en som er Engelsk.

De har bestillt billetter fra Stavanger til London. Og reiser dagen etter videre på separate billetter til en annen utenlansk destinasjon, da dette blir veldig mye billigere.

Men i følge han, så er dette ikke mulig for Nordmenn, da vi ikke er UK statsborgere eller noe sånn? Og i tillegg vil bookingen bli avist dersom det ikke er et Bristisk kort man bruker under transaksjonen.

Stemer dette? :)

Kjør debatt.
I så fall skulle mange av mine billetter som er bestilt, og allerede benyttet, vært avvist. Det finnes også mange TR'er her inne der det har vært booket separate billetter til London, og videre der fra. Dette er bare tull og tøys. Bare å booke i vei.

Jeg hadde en mistanke om det ja. Men før jeg putter kjerring til veggs for å være påståelig så må jeg ha gehalt for det jeg sier ;):p

La oss si det slik: Hvis han har rett, så blir det ferie i England i stedet for USA på meg i sommer! :)

Jeg kan og bekrefte at å booke separat fra UK og videre går helt fint. Var selv i DUB på den måten for ca. halvannet år siden.

Mente vedkommende at det gjaldt fra UK til andre land, eller gjelder det evt. innenriks også? Har nemlig klart å booke domestic i UK på en helt egen booking og jeg ;)

Har da selv booket både innenriks og utenriks-reiser med start i UK, og har aldri hatt noen problemer med det

Bor i England, og dette er bare tull!
For det første, England er i Eu og vi i EØS, ergo har vi helt like rettigheter.
For det andre, hvem i all verden skulle begynt å si at vi ikke kunne reise videre? Skulle vi fått et NON-uk stempel i check-in skranken og blitt stoppet i Security?

Eneste unntak er vel Egypt, der det er lurt å kjøpe tur/retur i samme bestilling. (fullt mulig å ikke gjøre det, men mye mye mer stress å få enkel retur ut fra egypt)

Som sagt bare tull ja :) Har til og med reist til Manchester for og se fotballkamp på enveisbillett, viste ikke om jeg skulle se 1 eller 2 kamper, og skulle ordne billett hjem senere. Endte opp med en tur til London etter hvert, og så derfra hjem via AMS og WAW. Null problem altså, og ingen spørsmål what so ever i passkontrollen. Men hadde nok ikke prøvd meg på samme opplegget til Usa, hehe :)

Det jeg har hørt er at noen av charterselskapene kan være litt vanskelige. Men med vanlige selskaper skal det ikke være noe problem.

Back