Bombardier med launch av CRJ1000

Bombardier's first production CRJ1000 NextGen aircraft has completed a
successful first flight, ATI and Flight Global can exclusively reveal.
Aircraft 19001 "had a very good first flight", says Bombardier new commercial
aircraft programme director Ben Boehm.
Under visual flight rules (VFR) conditions, the aircraft "actually started doing
some GPS approaches already and had a good set of circuits in the Montreal
area".
The CRJ1000, which is painted in NextGen colours, is "heading down to Wichita
soon", he adds. There it will join Bombardier's CRJ1000 prototype to prepare for
review by the flight operations evaluation board.

http://www.flightglobal.com/article...1000-successfully-completes-first-flight.html
 
CRJ1000 remains grounded by the airframer as it continues to work to resolve a software glitch associated with the rudder control-by-wire system.

However, the Canadian firm remains confident that its latest target to deliver the first CRJ1000 before the end of its 2011 fiscal year is achievable. And it insists there is a "silver lining" to the programme's delay.

"We're seeing some potential reliability improvements we can make to the software and give to our customers. Some good came out of this despite of the bad news," says Bombardier vice-president commercial aircraft programmes Ben Boehm.
http://www.flightglobal.com/article...ees-silver-lining-to-crj1000-flight-test.html
 
Og etter endel problemfiksing har nå Bombardier gjennopptatt testingen av CRJ-1000 og sikter mot en entry in service i januar 2011 i følge Flight Global
 
Og kraftig forsinket nærmer det seg levering av første CRJ-1000 i disse dager. De første maskinene til Air Nostrum og Brit Air ble visst frem under en sermoni i Mirabel i går og det blir trolig ikke lenge til maskinene er i trafikk

http://www.marketwire.com/press-rel...0-NextGen-Regional-Jets-TSX-BBD.A-1368909.htm
MIRABEL, QUÉBEC--(Marketwire - Dec. 14, 2010) - Bombardier Aerospace today showcased the first two CRJ1000 NextGen regional jets destined for launch customers, Air Nostrum of Valencia, Spain and Brit Air of Morlaix, France. During a celebration at Bombardier's Mirabel, Québec facility, where the CRJ1000 NextGen aircraft are manufactured, the two airplanes sat side by side in the livery of the two long-time Bombardier customers.
 
Hver sin smak. Jeg synes den er for lang. Det er ikke et harmonisk design over den.
 
Skal endelig ut og fly med denne og lurer på plassen på bagasjehylla da det er vanskelig å se fra bilder. Er det like bra plass som større fly eller må man satse på slanke håndbagasjen for å få den inn?
 
Skal endelig ut og fly med denne og lurer på plassen på bagasjehylla da det er vanskelig å se fra bilder. Er det like bra plass som større fly eller må man satse på slanke håndbagasjen for å få den inn?

Samme som 900, så man avleverer trillekoffert ved trappen og får tilbake ved landing.
 
Back
Top