Bokhandel i Frankfurt lufthavn

LN-KEH

Doodlebugger
Hei,

Jeg mener å huske at det fantes en bokhandel med litt utvalg i blant annet flylitteratur et sted på Frankfurt lufthavn - er det noen som vet om den fortsatt er der og hvor?

Eders
Knut Erik

Replying to Topic 'Bokhandel i Frankfurt lufthavn'

Er vel i kjelleren en plass. I nærheten av Mc Donalds :naughty:

ved utgangen på ankomst - der var den iallefall sist jeg var i FRA. Greit utvalg av flybøker om du ikke kan tysk - ENORMT utvalg om du kan tysk. Også litt modeller, blader og snacks

Hei,

Husker du hvilken terminal bokhandelen ligger ved - Frankfurt er ganske så uoversiktelig og jeg kommer fra India med Lufthansa og har noen timer til Osloflyet?

Eders
Knut Erik

du er på rett sted - når du kommer med LH er det rett ut og så er du ved bokhandelen.

Et kjapt søk på "Frankfurt airport" gir deg svaret;)

Verden er ikke vanskeligere...

Hei,

Hadde jeg funnet informasjonen enten på Frankfurt flyplass sine hjemmesider eller ved å google så hadde jeg ikke spurt her - riktignok sjekket jeg ikke alle 13,700,000 treffene på Frankfurt airport eller de 80.200 som kom ved å legge til bookshop i søkebegrepet!

Eders
Knut Erik

Originally posted by LN-KEH

Hei,

Hadde jeg funnet informasjonen enten på Frankfurt flyplass sine hjemmesider eller ved å google så hadde jeg ikke spurt her - riktignok sjekket jeg ikke alle 13,700,000 treffene på Frankfurt airport eller de 80.200 som kom ved å legge til bookshop i søkebegrepet!

Eders
Knut Erik

Merkelig - tok meg under 30 sekunder å finne mange bokhandler på Frankfurt lufthavn ved å gå inn på internettsidene deres. Så du kan umulig ha søkt særlig nøye. Her er et utvalg av hva jeg fant i farta:

http://www.airportcity-frankfurt.de/cms/default/dok/68/68843.impressed.htm
http://www.airportcity-frankfurt.de/cms/default/dok/70/70000.relay.htm
http://www.airportcity-frankfurt.de/cms/default/dok/69/69227.relay_aviation.htm
http://www.airportcity-frankfurt.de/cms/default/dok/69/69674.relay_services.htm

Hei,

Jeg har vært såpass mange ganger i Frankfurt at jeg vet det ligger Relay kiosker stort sett overalt i terminalene - det jeg var på jakt etter er en større bokhandel med skikkelig utvalg, ikke noe i likhet med en Narvesenkiosk.

Takk til CK og de andre som ga med opplysningene jeg trengte i stedet for å klage over at jeg stiller spørsmål på forumet, skal i framtiden la være å vise min uvitenhet.

Knut Erik

skal i framtiden la være å vise min uvitenhet.

Nei det skal du ikke, det er bla derfor man har et forum, for å finne ut av sine uvitenheter.

Husk det finnes ingen dumme spørsmål, bare........................................

Originally posted by LN-KEH

Hei,

Jeg har vært såpass mange ganger i Frankfurt at jeg vet det ligger Relay kiosker stort sett overalt i terminalene - det jeg var på jakt etter er en større bokhandel med skikkelig utvalg, ikke noe i likhet med en Narvesenkiosk.

Takk til CK og de andre som ga med opplysningene jeg trengte i stedet for å klage over at jeg stiller spørsmål på forumet, skal i framtiden la være å vise min uvitenhet.

Knut Erik
Uffda
Tror nok du har oppfattet dette på en langt mer sensistiv måte enn hva jeg noensinne hadde tenkt. Dete var da overhodet ikke meningen fra min side.

du får gi oss et vink om du fant sjappa - og ble kvitt noen € ....:thumbup

Hei,

Fant ikke den bokhandelen jeg lette etter på flyplassen, hadde en drøy time til å se meg rundt i området ved terminal 1.
Som vanlig var halve publikumsarealet under ombygging, så ut til at der bokhandelen hadde vært skulle det bygges en ny Hugo Boss butikk.
Ellers lider flyplassen av Narveseniering - Relay kiosker som alle har akkurat det samme utvalget erstatter forskjellige butikker hvor man kunne finne litt av hvert. Er det noen som finner igjen bokhandelen med utvalg i flybøker så tar jeg gjerne i mot tips enten via Epost eller som et innlegg her.

Neste gang jeg kommer til Frankfurt tidlig om morgenen skal jeg forsøke å ta toget til en av byene i nærheten, praktisk med jernbanestasjon i kjelleren på flyplassen.

Vi hadde en velbrukt Dauphin (VT-ELT) fra Padwan Hans i aktivitet under mannskapsbytte utenfor Chennai, den kunne løfte 500kg / 10 personer - noe som ikke helt passer med gjennomsnittsvekta for skipsmannskap med bagasje for 5-10 uker.
Så eldre ut enn sine 19 år - hvis det stemmer at det ble produsert i 1987.
Siden de ikke rakk mer enn fem turer fikk jeg derfor gleden av å følge bagasjen inn til land ombord på taubåten "Fouz" etter å ha vært vakt på helidekket mesteparten av dagen. Alltid interessant å få 40 kolli bagasje gjennom toll etc i India når det haster.

Fløy Chennai-Frankfurt med en Lufthansa 747er, den var så langt jeg kunne se helt full med en blanding av norske sjøfolk, ryggsekkturister, vestlige som har besøkt sin favorittguru, gamle hippier som nærmer seg pensjonsalderen samt lokale på vei til jobb i utlandet. For en gangs skyld var det flymat med smak i - kylling eller vegetar.

Frankfurt-Oslo var det en smekk full Airbus (321?), det var faktisk en passasjer som så ut til å ende opp med ståplass inntil de fikk alle på riktig plass, den kvinnelige piloten fikk oss fram til Gardermoen i rute.
Jeg hadde forsøkt å bytte til et senere fly ut fra Frankfurt så jeg kunne ta en tur inn til en av byene i nærheten, men det var mer enn 1000kr å betale i mellomlegg, litt overrasket siden morgenflyet til Oslo også var fullt.

Eders
Knut Erik

Attachments

• VT-ELTRdscn1448.jpg
    VT-ELTRdscn1448.jpg
    74.1 KB · Views: 5

Har akkurat kommet fra Frankfurt. Joda, den er der fremdeles! Men godt skjult.
Som noen sa, de bygger om. Denne butikken er på samme sted, men de har satt opp en vegg foran, så du må gå ut av terminalen, så til høyre forbi anleggsområdet også inn igjen i første inngang.

Bra utvalg der i spesiell flylittratur, både på Tysk og Engelsk (bl.a JP). Flymodeller, simulator addons ++.

Back