Replying to Topic 'Bokhandel i Frankfurt lufthavn'
Hei,
Fant ikke den bokhandelen jeg lette etter på flyplassen, hadde en drøy time til å se meg rundt i området ved terminal 1.
Som vanlig var halve publikumsarealet under ombygging, så ut til at der bokhandelen hadde vært skulle det bygges en ny Hugo Boss butikk.
Ellers lider flyplassen av Narveseniering - Relay kiosker som alle har akkurat det samme utvalget erstatter forskjellige butikker hvor man kunne finne litt av hvert. Er det noen som finner igjen bokhandelen med utvalg i flybøker så tar jeg gjerne i mot tips enten via Epost eller som et innlegg her.
Neste gang jeg kommer til Frankfurt tidlig om morgenen skal jeg forsøke å ta toget til en av byene i nærheten, praktisk med jernbanestasjon i kjelleren på flyplassen.
Vi hadde en velbrukt Dauphin (VT-ELT) fra Padwan Hans i aktivitet under mannskapsbytte utenfor Chennai, den kunne løfte 500kg / 10 personer - noe som ikke helt passer med gjennomsnittsvekta for skipsmannskap med bagasje for 5-10 uker.
Så eldre ut enn sine 19 år - hvis det stemmer at det ble produsert i 1987.
Siden de ikke rakk mer enn fem turer fikk jeg derfor gleden av å følge bagasjen inn til land ombord på taubåten "Fouz" etter å ha vært vakt på helidekket mesteparten av dagen. Alltid interessant å få 40 kolli bagasje gjennom toll etc i India når det haster.
Fløy Chennai-Frankfurt med en Lufthansa 747er, den var så langt jeg kunne se helt full med en blanding av norske sjøfolk, ryggsekkturister, vestlige som har besøkt sin favorittguru, gamle hippier som nærmer seg pensjonsalderen samt lokale på vei til jobb i utlandet. For en gangs skyld var det flymat med smak i - kylling eller vegetar.
Frankfurt-Oslo var det en smekk full Airbus (321?), det var faktisk en passasjer som så ut til å ende opp med ståplass inntil de fikk alle på riktig plass, den kvinnelige piloten fikk oss fram til Gardermoen i rute.
Jeg hadde forsøkt å bytte til et senere fly ut fra Frankfurt så jeg kunne ta en tur inn til en av byene i nærheten, men det var mer enn 1000kr å betale i mellomlegg, litt overrasket siden morgenflyet til Oslo også var fullt.
Eders
Knut Erik