Boeing vurderer ny 757/767? -> NMA/MoM

Boeing bør vel snarest plukke opp NSA (New Small Airplane) planene de holdt på med før panikk-programmet kjent som 737MAX kom...
Kan ikke si meg mer enig. MAX var jo så langt man kunne strekke 737 konstruksjonen. De fleste vil vel påstå at de strakk den litt for langt...
Jeg kan ikke se hvorfor de ikke kan la en ny NSA dekke størrelsen fra 737-7 opp til 757-300 og da faller nesten hele 767 markedet bort. Da vil en NMA egentlig bli den nye NSM
 
Kan ikke si meg mer enig. MAX var jo så langt man kunne strekke 737 konstruksjonen. De fleste vil vel påstå at de strakk den litt for langt...

Jeg kan ikke se hvorfor de ikke kan la en ny NSA dekke størrelsen fra 737-7 opp til 757-300 og da faller nesten hele 767 markedet bort. Da vil en NMA egentlig bli den nye NSM



Nå var det vel nylig snakk om at Boeing er på «god vei» med 737 erstatteren «FSA». Og det vel er endel gode grunner de nå begynner på nytt med NMA

Og 737-7/737-700 er de jo i ferd å skaffe seg gjennom kjøpet av Embraer, og deres E195-E2
 
De har sikkert mye liggende i skuffen fra tidligere prosjekter. Hadde det ikke vært for at Southwest og American krevde en ny modell innen 2020 hadde neppe MAX sett dagens lys.
 
Kan løsningen være å bruke hjertestarter på 787-3?

. Boeing has a very good record of understanding how the 787 works - where its strengths are, how they can tweak it,” Schonland says. “What would happen if Boeing were to dust off that thing we called a 787-3, let’s tweak it, let’s take some weight out, let’s do some clever stuff with it, and maybe that’s our NMA.”

Industry experts agree that Boeing must move quickly towards making a decision on its NMA project in order not to lose time on offering a viable alternative to Airbus’ modern and efficient extra long-range A321XLR aircraft, which was launched in 2019.

https://www.flightglobal.com/airfra...7-3-could-be-reborn-as-the-nma/136589.article
 
Forstår jeg signalene fra Boeing rett så er dette programmet nok en gang lagt på is, og de ser ikke for seg et nytt fly klart her før et godt stykke inn på 2030-tallet
 
Skal vel ikke se helt bort fra at dette også blir et "back to our roots"-prosjekt med alt det innebærer av kultur- og omdømme-bygging internt som eksternt. Er i hvert fall en glimrende mulighet.
 
Re: Boeing vurderer ny 757/767? -> NMA/MoM

Ser ennå uklart om det er 1 eller 2 midtganger.
Men dette er en kontrakt for fagforeningen.

Sent fra min SM-A526B via Tapatalk
 
Last edited:
For å frem en skikkelig konkurrent til A321LR/XLR samt en erstatter for 757, så burde Boeing bygget en DC-8-73 NEO. Og så kunne de bygget DC-8-72 NEO for ruter som krever utlralang rekkevidde. En DC-8-72 NEO kunne jo fløyet nonstop mellom de aller fleste flyplassene på moder jord. På mellomdistanse så burde en MD80 NEO være et godt alternativ. :colgate:

Blir spennende å se hva Boeing ender opp med til slutt.
 
Re: Boeing vurderer ny 757/767? -> NMA/MoM

Ser ennå uklart om det er 1 eller 2 midtganger.
Men dette er en kontrakt for fagforeningen.

Sent fra min SM-A526B via Tapatalk


Hørte rykter om 2-2-2 men det er selvsagt langt fra offisielt. Vet hvertfall en som blir fornøyd hvis det stemmer. Husker ikke navn, men det var en gærning som drev å ropte om 2-3 midtganger her inne i langt tid. Ville ha all mulig rart inn i fly, og husker han skulle få en A380 i lufta under 100 kts. Mulig noen andre som husker hvem det var, jeg husker bare at det var underholdende:colgate:
 
Re: Boeing vurderer ny 757/767? -> NMA/MoM

Hørte rykter om 2-2-2 men det er selvsagt langt fra offisielt. Vet hvertfall en som blir fornøyd hvis det stemmer. Husker ikke navn, men det var en gærning som drev å ropte om 2-3 midtganger her inne i langt tid. Ville ha all mulig rart inn i fly, og husker han skulle få en A380 i lufta under 100 kts. Mulig noen andre som husker hvem det var, jeg husker bare at det var underholdende:colgate:

Det var snakk om C2B9Q4 eller noe sånt noe :lol: Ja gærning er vel en passe beskrivelse ^_^
 
Jeg har skrevet om dette før men tar det igjen. Noe vil snart måtte skje med dagens standard flyseter i B737/A320, med 3+3, og forsåvidt mindre fly med ca samme bredde og avstand mellom setene. Om dette kommer via type EU-regler eller fagforeningene eller flyprodusentene får tiden vise. Noe slikt kan også trumfes inn som et verktøy for å øke prisene og få folk til å fly mindre. Problemstillingen forverres når det blir større bruk av LR-versjoner hvor det allerede har kommet klager fra passasjerer som forventet en wide-body. Det hjelper ikke at vi bare blir større og større, for ikke å snakke om stress/psyikatri og ting som havner på TikTok. Den første produsenten som løser koden uten at det går gå på bekostning av inntjening vil få et forsprang. Klart, både Boeing og Airbus har respektive myndigheter (nok) i sin hule hånd til å trenere det, men det vil ikke hindre noen i å gripe sjansen hvis de klarer det.

Innlegget er meget påvirket av en tur fra Hamburg til Oslo i en utslitt Norwegian 737-800 med null polstring i setene, fremoverlent rygg og nabo med spisse albuer.
 
Back
Top