Boeing får råd med tyngde fra mektig 777-kunde

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Boeing får råd med tyngde fra mektig 777-kunde

http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2012485025_clark01.html

One Boeing customer may have more influence than any other outsider on the crucial decision facing the company this year concerning the future of its star wide-body, the 777.

Tim Clark, president of giant Dubai airline Emirates, wielded his clout 10 years ago to define the long-range 777-300ER that is flying today. The resulting plane is the largest and best-selling aircraft in the 777 family.

Now the 777's biggest buyer is exerting his influence again on the strategic choice ahead for Boeing: To head off a looming competitive threat from the fuel-efficient, mostly composite A350-1000 that Airbus has in development, Boeing executives say they will either modify and improve the 777 or invest much more to go for an all-new plane.
 
Re: Boeing får råd med tyngde fra mektig 777-kunde

Fascinerende i seg selv å tenke på at T7 allerede har nådd en alder hvor man tenker på fornying/erstattere...
 
Re: Boeing får råd med tyngde fra mektig 777-kunde

Jeg fløy 777 første gang i .. 1997 eller -98, var det vel. SEA-ORD med UA. Husker at jeg ikke var spesielt imponert, annet enn over høyden. Kunne titte inn i 747'en som sto parkert ved siden av oss.
 
Re: Boeing får råd med tyngde fra mektig 777-kunde

Fascinerende i seg selv å tenke på at T7 allerede har nådd en alder hvor man tenker på fornying/erstattere...

Ja, fra design konsept studier til kommersialisering/taes i bruk gar det ca 10år for en flytype i denne klassen.
 
Re: Boeing får råd med tyngde fra mektig 777-kunde

Kanskje han kunne komme opp med noen ideer for en A380-2000 også?

Dobbelt så lang, 3 etg og plass til 2000 pax?? :p

BF:cool2
 
Re: Boeing får råd med tyngde fra mektig 777-kunde

Ja, Emirates må vel være det selskapet som virkelig kan få produsentene til løfte en ekstra finger eller 10 for å si det sånn! :)
 
Back
Top