Boeing 787 kan stå foran ytterligere forsinkelser

Status
Not open for further replies.
Re: Boeing 787 kan stå foran ytterligere forsinkelser

Dette kommer til å koste Boeing dyrt...
 
Re: Boeing 787 kan stå foran ytterligere forsinkelser

Neppe billig for Boeing dette ja.

Kan vi håpe på ff i jan 09 :colgate:
 
Re: Boeing 787 kan stå foran ytterligere forsinkelser

"Verdens største flynyhet på veldig lenge"
Vil vel påstå at en viss A380 var en stor nyhet for ikke så alt for lenge siden.:rolleyes:
 
Re: Boeing 787 kan stå foran ytterligere forsinkelser

Når 2008 er ferdig så vil 787 ha sittet 542 dager på bakken fra roll out til first flight. Så gjennstår det å se hvor mange flere dager vi må legge til i 2009 før flyet endelig letter.

Onde tunger på A.net forumet har allerede begynt å spekulere i om denne nye forsinkelsen er en "smoke screen" og at det kanskje er andre ting på 787 som er problemet enn fasteners.
 
Re: Boeing 787 kan stå foran ytterligere forsinkelser

"Verdens største flynyhet på veldig lenge"
Vil vel påstå at en viss A380 var en stor nyhet for ikke så alt for lenge siden.:rolleyes:

Definer veldig lenge...:p Det er jo veldig mange dager siden A380 hadde rollout! :lol:
 
Re: Boeing 787 kan stå foran ytterligere forsinkelser

Personlig syntes jeg det er spennende nyheter hver dag i luftfarten!! :8:
 
Re: Boeing 787 kan stå foran ytterligere forsinkelser

Definer veldig lenge...:p Det er jo veldig mange dager siden A380 hadde rollout! :lol:

"Manns minne" blir som kjent kortere og kortere. ^_^
 
Last edited:
Re: Boeing 787 kan stå foran ytterligere forsinkelser

Nok en milesten er nådd:

ALTHOUGH THE BOEING CO.'s 787 Dreamliner has been beset by a series of embarrassing delays that have now stretched more than a year and a half, engineers accomplished a significant structural milestone Saturday when they broke a 50-foot-long section of one of the composite wings. On purpose.

http://seattlepi.nwsource.com/business/388382_air19.html
 
Re: Boeing 787 kan stå foran ytterligere forsinkelser

Og som om det ikke var nok: Nye forsinkelser på vei

http://www.flightglobal.com/article...roduction-frozen-as-fastener-issue-bites.html

On-going replacement of thousands of Boeing 787 fasteners has frozen the production line, as the airframer conducts a formal assessment of the programme's schedule, including the timeline for first flight and delivery.

Da kommer vel snart Boeing md en offisiell melding og annonserer ytterligere forsinkelser
 
Re: Boeing 787 kan stå foran ytterligere forsinkelser

ser ut som de har gjort mer enn hjemeleksen sin. De har fått tak i interne Boeing-dokumenter, muligens gjennom underleverandører (om også - surprice-surprice - er underleverandører til Airbus). Lukter litt vondt av denne
 
Re: Boeing 787 kan stå foran ytterligere forsinkelser

Jeg ville ikke bli overrasket om det befinner seg tilsvarende presentasjoner hos Boeing. At FlightBlogger har klart å få tak i et dokument som ligger svært nær å bevise industrispionasje er, som Someone sier, imponerende.
 
Re: Boeing 787 kan stå foran ytterligere forsinkelser

Jeg ville ikke bli overrasket om det befinner seg tilsvarende presentasjoner hos Boeing. At FlightBlogger har klart å få tak i et dokument som ligger svært nær å bevise industrispionasje er, som Someone sier, imponerende.

Men grensen mellom gode konkurent analyser og industrispionasje er ofte vanskelig å vite hvor ligger
 
Re: Boeing 787 kan stå foran ytterligere forsinkelser

Nok en liten forsinkelse ?
Fixing a previously undisclosed 787 design flaw has now emerged as a contributor to Boeing's decision to freeze shipments from suppliers until early June.

Shear ties, which affix the fuselage frames to the skin of the aircraft, now require replacement or rework, after the initial design failed to take into account thermal fatigue loading of the parts.

The parts in question are located in the aft most part of the fuselage, inside sections 48 and 48 aft, which is the tail cone of the 787.

The problem, which was discovered in December, found that repeated cooling and warming of the unpressurized Section 48 and 48 Aft, the shear ties, those of which are made of aluminum, can pull away from the skin of the fuselage, potentially compromising the structural integrity of the aircraft.

http://www.flightglobal.com/blogs/flightblogger/2010/05/source-787-design-flaw-drives.html
 
Re: Boeing 787 kan stå foran ytterligere forsinkelser

Jeg tror det er en 762-tanker prototype som har stått der oppe en stund nå ..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top