Re: Boeing 787 kan stå foran ytterligere forsinkelser
http://e24.no/naeringsliv/article2323128.ece#VG
http://e24.no/naeringsliv/article2323128.ece#VG
EVERETT, Wash., April 9, 2008 /PRNewswire-FirstCall/ -- Boeing (NYSE: BA - News) today announced a revised plan for first flight and initial deliveries of the 787 Dreamliner that includes additional schedule margin to reduce risk of further delays on the program.
ADVERTISEMENT
While significant progress has been made assembling Airplane #1, first flight is being rescheduled due to slower than expected completion of work that traveled from supplier facilities into Boeing's final assembly line, unanticipated rework, and the addition of margin into the testing schedule. The new delivery schedule is based on a more conservative production plan developed with the 787 partner team. That schedule now targets approximately 25 deliveries in 2009.
First flight of the all-new airplane will move into the fourth quarter of this year rather than the end of the second quarter, and first delivery is now planned for the third quarter of 2009 instead of first quarter.
Shanahan also said the program has changed the timing of the introduction of two 787 derivatives. The 787-9, a larger variant of the airplane, will be the third derivative of the baseline 787 with delivery planned for early 2012. The 787-3, a shorter-range model previously slated to deliver in 2010, will now become the second derivative of the airplane family.
Boeing shares rose $3.01, or 4 percent, to $78.03 in morning trading.
Go figure .....![]()
Det gjenstår å se. Men med tanke på at deler av bakketestingen blir satt igang på slutten av sommeren, og at de etter planen skal få LN3-LN6 i lufta relativtDa er spørsmålet om dette er nok og om test programmet fortsatt er overambisiøst?
Jepp, fra mid 2010 til et enda ikke bestemt tidspunkt, og fra slutten av 2010 til en gang i 2012 for -9. At 783 ville bli dyttet ut i tid har vært diskutert en god stund, og jeg kan godt skjønne at det blir gjort.aah, misforstod litt der. Så 787-3 blir enda mer forsinket enn 787-9.....
Jeg ville ventet med å tro fullt og helt på dette... Personer med ganske sikre kilder innenfor Boeing har fortalt at de fortsatt holder siste schedule, og andre med kontakter innen selskapet har fått avvist påstandene Leeham kom med (at kablingen i LN2 har blitt revet ut.)
Vent til Boeing kommer med neste update i slutten av mars, da kommer det litt mer håndfast informasjon enn spekulasjoner fra mer eller mindre sikre analytikere...
Og nok en ting kommer til hodet. Vi skulle ikke sa mye se dette som en Amerika vs Europa eller Boeing vs. Airbus ting. De signaler som kommer fra Enders angaende A350 er ikke meget positive. Han alrede varslet at den mislykked salg av fasiliteter kan före til forsinkelser i A350. Det gar darlig pa begge sider av Atlanter-havet. Og dette skyldes ikke darlige ingenörer eller darlig teknologi, mens mye til faktum at det er bean-counters som leder og ikke teknikere...
Det kommer ikke fram i den posten du quoter, men jeg nektet ikke på det tidspunktet for at en ny forsinkelse ville være umulig, det ble i tiden etter oppdateringen i januar klart at de hadde trøbbel med å komme noe særlig videre med deler av maskinene på produksjonslinja. Det jeg stilte spørsmålstegn ved var deler av informasjon som dukket opp, noe var blåst opp, andre ting var ikke nevnt osv.Overbevist nå?
Om Boeing greier å ha LN1 klar til first flight allerede neste måned har de virkelig greid å trylle. For det skjer ikke. Neste milepæl er power on, som er planlagt mot slutten av juni, altså om litt over en måned. Deretter er det tenkt at first flight havner rundt september.Ifølge VG.no skal jomfruturen til Dreamlineren skje neste måned!, så da er det bare å glede seg.
Ikke første gang at det blir nevnt i medieneSamtidig skriver VG at Dreamlineren skal konkurrere mot A380A350 er vel riktig...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.