Boeing 747-8 - statustråd

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
Boeing 747-8 - statustråd

Hvorfor ser det ut som "listeprisen" på freighter versjonen er dyrere intercontinental versjonen? Ville tro den var rimeligere å produsere?
 
Last edited by a moderator:
Re: 747-8

Originally posted by SudCaravelle

Hvorfor ser det ut som "listeprisen" på freighter versjonen er dyrere intercontinental versjonen? Ville tro den var rimeligere å produsere?
Dersom du tenker at den skulle være billigere fordi den ikke har galleys, seter og AVOD, så koster ikke slikt så mye i den store sammenheng. En freighter er utstyrt med utstyr for å flytte på cargoen, den har et forsterket gulv for å takle den tyngre lasten, andre deler av strukturen er forsterket, og så har den som nevnt noen cargo doors. Dette er ting som koster, og listeprisen er dermed deretter.
 
Re: 747-8

Originally posted by brendas
Dersom du tenker at den skulle være billigere fordi den ikke har galleys, seter og AVOD, så koster ikke slikt så mye i den store sammenheng.

Boeings prislister er vel også priser uten slikt utstyr (eller?).... dvs. innkjøp og montering av kabin-innredning kommer i tillegg til listeprisen.
 
Re: 747-8

Var på loftet på Everett i helga, siste 747-400 sto parkert på rampen utenfor, kun 747-8 på linja nå
 
Re: 747-8

Korean Air har ihvertfall et stort ønske om å bruke den til OSL. Så den kan være at den kommer hit ganske tidlig.
 
Re: 747-8

Med den første "nesten" ferdig, og levering først i Q3 neste år, må det vel være mulig å få et glimt av denne på et julebord i området utpå nyåret?
 
Re: 747-8

Med litt flaks, så kan det vel bli first flight rundt den tiden kanskje?
 
Back
Top