• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Boeing Boeing 747-8 - statustråd

Re: Boeing 747-8 - statustråd

Så var det gjort ...
 

Attachments

  • Skjermbilde 2023-02-01 144205.jpg
    Skjermbilde 2023-02-01 144205.jpg
    150.5 KB · Views: 936
Re: Boeing 747-8 - statustråd

Og pilotene viser klasse. Etter en lowpass og landing, takser den rolig forbi CVG Airplane Viewing Area før den snur og går til parkeringen. Disse har skjønt det!
 

Attachments

  • Skjermbilde 2023-02-01 174129.jpg
    Skjermbilde 2023-02-01 174129.jpg
    140.7 KB · Views: 855
Re: Boeing 747-8 - statustråd

En liten tanke på slutten av 747 utvikling og produksjon, tiden som gikk fra «Go Ahead» i 1965 til første leveranse til Pan Am i 1970 er mindre enn forssinkelsene med 777-8/9.
 
Re: Boeing 747-8 - statustråd

En liten tanke på slutten av 747 utvikling og produksjon, tiden som gikk fra «Go Ahead» i 1965 til første leveranse til Pan Am i 1970 er mindre enn forssinkelsene med 777-8/9.


Ja, men 747 er også endel av den gamle tradisjonen med forsinkelser, kostnadsoverskridelser og fly som stod parkert på Everett ennå ikke klare [emoji6]
 
Re: Boeing 747-8 - statustråd

Mulig det står andre steder i tråden, men jeg prøver: Gikk Boeing i pluss på 8 serien?
 
Re: Boeing 747-8 - statustråd

Solgte ikke mye etter at etops krava ble forandret. 777 a330 og a380 har noe av skylda.
585686a0d9b6f132cfbf4932e7b92ddf.jpg


Sent fra min SM-A526B via Tapatalk
 
Last edited:
Re: Boeing 747-8 - statustråd

Jeg er glad for at jeg har fått gleden av å fly Lufthansa 3 turer med 747-400 og en tur med 747-8I :D
 
Re: Boeing 747-8 - statustråd

Jeg fløy en gang bak i en skranglete 747-100 fra BA tre rader bak Uriah Heep. To kvelder etter ble de påtruffet godt marinerte downtown Vancouver. 'Hey, it's the lads from the plane!' :D
 
Re: Boeing 747-8 - statustråd

Ser ut som det bare var for å plukke opp en last ;)

Den gikk til Everett for en markering. Deretter til ANC for å ‘redde’ en last fra et fly som sto med teknisk.

Foto Norm Odsather
 

Attachments

  • 9E7198B0-B0DD-42B0-BF5C-D052361D7EC8.jpg
    9E7198B0-B0DD-42B0-BF5C-D052361D7EC8.jpg
    76 KB · Views: 467
Re: Boeing 747-8 - statustråd

747-8i skal brukes som ersatter for E-4B Nightwatch. Sierra Nevade skal ha kjøpt 5 maskiner fra Korean som skal leveres neste år.

https://www.channelnewsasia.com/bus...-jets-us-aerospace-firm-sierra-nevada-4321311

Korean Air will sell five of its planes to U.S. aerospace firm Sierra Nevada Corporation, the airline said in an exchange filing on Wednesday.

Sierra Nevada recently won a $13 billion U.S. Air Force contract to develop a successor to the E-4B Nightwatch, known as the Doomsday plane due to its ability to survive a nuclear war and act as a command and control centre during emergencies.

Samtidig tyder det på at 747 i passasjertrafikk er på vei ut hos Korean.
 
Re: Boeing 747-8 - statustråd

Samtidig tyder det på at 747 i passasjertrafikk er på vei ut hos Korean.

Uff da… Mulighet for bonusbilletter på Korean sine 747-8i var det eneste lille lyspunktet med SK’s overgang til SkyTeam.
 
Re: Boeing 747-8 - statustråd

Uff da… Mulighet for bonusbilletter på Korean sine 747-8i var det eneste lille lyspunktet med SK’s overgang til SkyTeam.

Der flere lyspunkter end kun 747'er billetterne. Bl.a får du flere connections i Sydamerika idet at der både er Aerolineas Argentinas og AeroMexico. Derudover i Asien åbnes gateways ved China Eastern (Shanghai i stedet for Beijing) i stedet for Air China, Korean(Som os er ved at købe Asiana og forlade Star Alliance ligeså). Samt ved Garuda Indonesia i indonesien.
 
Nye doomsday flyr over Atlanteren i dag.
 

Attachments

  • markup_1000005766.webp
    markup_1000005766.webp
    58.2 KB · Views: 15
Last edited:
Back
Top