Boeing 747-8 - statustråd

Re: Boeing 747-8 - statustråd

Så var det gjort ...
 

Attachments

  • Skjermbilde 2023-02-01 144205.jpg
    Skjermbilde 2023-02-01 144205.jpg
    150.5 KB · Views: 902
Re: Boeing 747-8 - statustråd

Og pilotene viser klasse. Etter en lowpass og landing, takser den rolig forbi CVG Airplane Viewing Area før den snur og går til parkeringen. Disse har skjønt det!
 

Attachments

  • Skjermbilde 2023-02-01 174129.jpg
    Skjermbilde 2023-02-01 174129.jpg
    140.7 KB · Views: 849
Re: Boeing 747-8 - statustråd

En liten tanke på slutten av 747 utvikling og produksjon, tiden som gikk fra «Go Ahead» i 1965 til første leveranse til Pan Am i 1970 er mindre enn forssinkelsene med 777-8/9.
 
Re: Boeing 747-8 - statustråd

En liten tanke på slutten av 747 utvikling og produksjon, tiden som gikk fra «Go Ahead» i 1965 til første leveranse til Pan Am i 1970 er mindre enn forssinkelsene med 777-8/9.


Ja, men 747 er også endel av den gamle tradisjonen med forsinkelser, kostnadsoverskridelser og fly som stod parkert på Everett ennå ikke klare [emoji6]
 
Re: Boeing 747-8 - statustråd

Mulig det står andre steder i tråden, men jeg prøver: Gikk Boeing i pluss på 8 serien?
 
Re: Boeing 747-8 - statustråd

Solgte ikke mye etter at etops krava ble forandret. 777 a330 og a380 har noe av skylda.
585686a0d9b6f132cfbf4932e7b92ddf.jpg


Sent fra min SM-A526B via Tapatalk
 
Last edited:
Re: Boeing 747-8 - statustråd

Jeg er glad for at jeg har fått gleden av å fly Lufthansa 3 turer med 747-400 og en tur med 747-8I :D
 
Re: Boeing 747-8 - statustråd

Jeg fløy en gang bak i en skranglete 747-100 fra BA tre rader bak Uriah Heep. To kvelder etter ble de påtruffet godt marinerte downtown Vancouver. 'Hey, it's the lads from the plane!' :D
 
Re: Boeing 747-8 - statustråd

Ser ut som det bare var for å plukke opp en last ;)

Den gikk til Everett for en markering. Deretter til ANC for å ‘redde’ en last fra et fly som sto med teknisk.

Foto Norm Odsather
 

Attachments

  • 9E7198B0-B0DD-42B0-BF5C-D052361D7EC8.jpg
    9E7198B0-B0DD-42B0-BF5C-D052361D7EC8.jpg
    76 KB · Views: 442
Re: Boeing 747-8 - statustråd

747-8i skal brukes som ersatter for E-4B Nightwatch. Sierra Nevade skal ha kjøpt 5 maskiner fra Korean som skal leveres neste år.

https://www.channelnewsasia.com/bus...-jets-us-aerospace-firm-sierra-nevada-4321311

Korean Air will sell five of its planes to U.S. aerospace firm Sierra Nevada Corporation, the airline said in an exchange filing on Wednesday.

Sierra Nevada recently won a $13 billion U.S. Air Force contract to develop a successor to the E-4B Nightwatch, known as the Doomsday plane due to its ability to survive a nuclear war and act as a command and control centre during emergencies.

Samtidig tyder det på at 747 i passasjertrafikk er på vei ut hos Korean.
 
Re: Boeing 747-8 - statustråd

Samtidig tyder det på at 747 i passasjertrafikk er på vei ut hos Korean.

Uff da… Mulighet for bonusbilletter på Korean sine 747-8i var det eneste lille lyspunktet med SK’s overgang til SkyTeam.
 
Re: Boeing 747-8 - statustråd

Uff da… Mulighet for bonusbilletter på Korean sine 747-8i var det eneste lille lyspunktet med SK’s overgang til SkyTeam.

Der flere lyspunkter end kun 747'er billetterne. Bl.a får du flere connections i Sydamerika idet at der både er Aerolineas Argentinas og AeroMexico. Derudover i Asien åbnes gateways ved China Eastern (Shanghai i stedet for Beijing) i stedet for Air China, Korean(Som os er ved at købe Asiana og forlade Star Alliance ligeså). Samt ved Garuda Indonesia i indonesien.
 
Back
Top