• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Boeing Boeing 737MAX - statustråd

Re: Boeing 737MAX - statustråd

Westjet har fått sin første, og er da det 8. selskapet med MAX i flåten

https://twitter.com/BoeingAirplanes/status/913897475471110144

DK7OY3cUQAACWsW.jpg
 
Re: Boeing 737MAX - statustråd

Air Canada har fått sin første maskin

24123764508_d27c76fb8b_z.jpg


i tillegg fortsetter -9MAX å tape ordre, sist ute er Westjet som har endret sine 12 ordre for -9MAX til den større -10MAX
 
Re: Boeing 737MAX - statustråd

Da er det vel i praksis bare Westjet igjen som er reell kunde? Eventuelt også oppstarts-prosjektet Jetlines som jeg ikke kjenner seriøsiteten i.
 
Re: Boeing 737MAX - statustråd

Da er det vel i praksis bare Westjet igjen som er reell kunde? Eventuelt også oppstarts-prosjektet Jetlines som jeg ikke kjenner seriøsiteten i.



Litt avhengig om dette er en reell utsettelse eller faktisk en "utsatt" avlysning
 
Re: Boeing 737MAX - statustråd

Ser de kommer til å putte inn 12 ekstra seter i denne i forhold til -700. Hva er det som gjør denne såpass mindre populær en -Max8 og -Max9 med tanke på forskjellen i antall ordre.
 
Re: Boeing 737MAX - statustråd

Ser de kommer til å putte inn 12 ekstra seter i denne i forhold til -700. Hva er det som gjør denne såpass mindre populær en -Max8 og -Max9 med tanke på forskjellen i antall ordre.



Akkurat det samme som med dagens -700 vs -800 og A319 vs A320, kostnadsforskjellen mellom den store og den lille er såpass liten at de ekstra setene i den større modellen nesten blir "gratis"

Ellers har ikke -9MAX solgt spesielt bra
 
Re: Boeing 737MAX - statustråd

Da er det vel i praksis bare Westjet igjen som er reell kunde? Eventuelt også oppstarts-prosjektet Jetlines som jeg ikke kjenner seriøsiteten i.
Det er vel deler av 737MAX7 orderen til Southwest som er utsatt, det ser i hvertfall ut til Southwest tar minst en 737MAX7 i aar, 737 nummer 10.000 kom til Renton nylig og det er en 737MAX7 til Southwest:

Foto Max Kingsley-Jones via Twitter
 

Attachments

  • 10k737.jpg
    10k737.jpg
    143.7 KB · Views: 1,002
Re: Boeing 737MAX - statustråd

Southwest skal ta syv MAX-7 i 2019. 8 er utsatt. Sertifisering forventes i januar eller februar 2019.
 
Back
Top