Hysteriet som tar overhånd med god hjelp av pressen.
Boeing endrer navnet på MAX-utgavene av Boeing 737.
Nå må pressen og andre som ikke aner hva de snakker om og som er mest opptatt av fete skrifttyper og å tjene penger på folks redsel slutte å servere tull. De må roe seg ned, trekke pusten og begynne å oppføre seg rasjonelt.
Er det navneendring eller bare ‘smarte’ markedsføringsfolk som har vært på ferde?
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hvis de vil endre navnet på modellen, bør de jo absolutt vente til saken har dødd ut før de gjør det. Fortsatt er den jo brennhet i media, så å skifte nå og risikere at media plukker opp det nye navnet er jo meningsløst.
I forbindelse med Ryanair rekrutterer til deres pilotskole så kaller det nå flyet the Boeing 737 «Gamechanger» aircraft.
Boeing warns of production reduction, complete shut down of MAX if return to service delayed beyond 4th quarter
Boeing CEO Dennis Mullenberg recently said that the 737 MAX will probably fly again in October. That was already way too optimistic. The whole certification of the MAX is now in question.
Boeing will have to stop the 737 MAX production line. It will have to borrow more money to keep the company going. Its credit rating will be downgraded.
Presse og media har en ekstremt viktig funksjon i samfunnet.
i Max saken mener jeg at pressen har bidratt til å få frem de bakenforliggende årsakene til at flere hundre mennesker mistet livet i flyulykker.
Du har mange gode poeng om hva som vil komme ut i andre enden av den pågående prosessen.
Om du med din kommentar om flysikkerhet i mindre utviklede deler av verden, mener at Max fortsatt kunne flydd i beste velgående bare pilotene hadde vært hvite europeere eller amerikanere, så mener jeg at du er på villspor.
Pressen har avdekket systemsvikt hos Boeing og FAA som går langt utover den utløsende årsaken til de to ulykkene.
En kjede er ikke sterkere enn det svakeste leddet.
Pressen har avdekket hvordan delegering av ansvar har påvirket godkjenningprosesser
Pressen har avdekket hvordan intern organisering hos Boeing har fjernet personer med kompetanse til fordel for "ja mennesker" som er i et karrière løp
På 80 tallet var "egenkontroll" det store innen mange industri-virksomheter. En skulle kontrollere seg selv og så fikk kundene akkurat det de hadde bestilt uten å utføre egen oppfølging.
For veldig mange fungerte dette fint, men hos andre så var det manualene i hyllen som var viktige, de hadde systemet, og ikke produktene som ble produsert.
Pendelen slo så motsatt vei med betydelig oppfølging fra kunder - med de kostnadene det medførte.
Dette er en evig runddans i en økonomistyrt verden.
All kontroll er et kostnadselement. Skal en leder ha suksess så måles han/hun på om kostnaden blir redusert og fortjenesten øker.
Max saken har ført til en ny virkelighetorientering i den amerikanske fly-industrien (og sikkert andre lands) som ikke hadde skjedd uten en oppegående presse.
At noen medier i sin iver etter å få klikk og øke inntektene på denne saken er noe vi må leve med. Dette spesielt i en tid da "sjefen i Amerika" sprer om seg med usannheter.
Trump var vel først ute med å foreslå bytte av navn.
Hva blir konsekvensene om Boeing går konkurs?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.