Det ble jo også laget en oppgradeing av Boeing 727. Den fikk navnet 757 ..![]()
"Oppgradering" er vel en underdrivelse... men har like fullt en kime av sannhet. Boeing foreslo først en forlenget og oppgradert 727-300 men fikk lite respons, man brukte så skrogseksjonen fra 727 (både øvre og nedre "lobe"), satte to nye motorer under en helt ny vinge, designet en ny nese, forlot etter hvert T-halen, og tok mye teknologi fra 767 som da var under utvikling. Voila! 757, princess of the air!Det ble jo også laget en oppgradeing av Boeing 727. Den fikk navnet 757 ..![]()
hehe .. tenkte det ville bli kommentarer, men det er som Stone sier. Man begynte å leke med en tomotors variant, og så bare ballet det seg på ..![]()
Sterling... Icelandair... og svenske Transair i tidligere tider.Selskaper som fløy regulært med 727 i Norge (FBU) var: Lufthansa, Pan Am, TWA, Dan Air... andre?
Men så fikk de også felles cockpit i 757 og 767 med mulighet for felles rating, lenge før Airbus...
Sterling... og svenske Transair i tidligere tider.
Men så fikk de også felles cockpit i 757 og 767 med mulighet for felles rating, lenge før Airbus...
Sterling... og svenske Transair i tidligere tider.
Air France (under), JAT, Icelandair .. samt diverse fraktere ...
Fantastisk bilde -MOW!
Minner om gamle dager, gamle bilder som vi ikke ser så altfor mye av mer dessverre![]()
MOW: Var der ikke også noen lignende "behandlingsreser" med Bulgarian fra FBU? Med Tu-154 (eller enda verre)?
JAT fløy for NSB Reisebyrås behandlingsreiser til Dubrovnik. En operasjon verdig en egen tråd ...
Jeg lå ikke i buskene, men satt på benken på 'pynten' hjemme på barndomshjemmet på Strand. Husker ikke datoen, men kan godt stemme ... og ja, det er en -41.
Tror også Turkish Airlines opererte 727-200 med en ukentlig rotasjon en periode på 80-tallet.
Beste hilsen Espen
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.