Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Det ble jo også laget en oppgradeing av Boeing 727. Den fikk navnet 757 ..![]()
"Oppgradering" er vel en underdrivelse... men har like fullt en kime av sannhet. Boeing foreslo først en forlenget og oppgradert 727-300 men fikk lite respons, man brukte så skrogseksjonen fra 727 (både øvre og nedre "lobe"), satte to nye motorer under en helt ny vinge, designet en ny nese, forlot etter hvert T-halen, og tok mye teknologi fra 767 som da var under utvikling. Voila! 757, princess of the air!Det ble jo også laget en oppgradeing av Boeing 727. Den fikk navnet 757 ..![]()
hehe .. tenkte det ville bli kommentarer, men det er som Stone sier. Man begynte å leke med en tomotors variant, og så bare ballet det seg på ..![]()
Sterling... Icelandair... og svenske Transair i tidligere tider.Selskaper som fløy regulært med 727 i Norge (FBU) var: Lufthansa, Pan Am, TWA, Dan Air... andre?
Men så fikk de også felles cockpit i 757 og 767 med mulighet for felles rating, lenge før Airbus...
Sterling... og svenske Transair i tidligere tider.
Men så fikk de også felles cockpit i 757 og 767 med mulighet for felles rating, lenge før Airbus...
Sterling... og svenske Transair i tidligere tider.
Air France (under), JAT, Icelandair .. samt diverse fraktere ...
Fantastisk bilde -MOW!
Minner om gamle dager, gamle bilder som vi ikke ser så altfor mye av mer dessverre![]()
MOW: Var der ikke også noen lignende "behandlingsreser" med Bulgarian fra FBU? Med Tu-154 (eller enda verre)?
JAT fløy for NSB Reisebyrås behandlingsreiser til Dubrovnik. En operasjon verdig en egen tråd ...
Jeg lå ikke i buskene, men satt på benken på 'pynten' hjemme på barndomshjemmet på Strand. Husker ikke datoen, men kan godt stemme ... og ja, det er en -41.
Tror også Turkish Airlines opererte 727-200 med en ukentlig rotasjon en periode på 80-tallet.
Beste hilsen Espen
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.