Bodø Airshow 2012

Re: Bodø Air Show 2012

Dette burde samles i en tråd som har en mer generell topic enn Bodø Air Show, for søkbarhetens skyld...

Re: Spotting ved Bodø Airshow - påmelding

Jerry og jeg meldte oss på på fredag, veldig bra tiltak. Gleder meg til juni nå :)

Ikke så mange høyder inne på flystasjonen, kan se for meg hvor dette er. Blir nok å ta seg en tur bort for å hilse på tenker jeg, om ikke jeg blir satt i noe arbeid.

Jumper G5: Det er visse krav til avstand fra publikum... Er det stor nok avstand mellom publikum på begge sider at showet kan gjennomføres mellom disse to publikumsområdene?

Spotterne blir vel stående under flyene som flyr tenker jeg, det er ganske vanlig, og i slike tilfeller er det også vanlig at man skriver under på en "kontrakt" hvor man erkjenner at man er klar over risken ved å gjøre dette, at arrangørene ikke kan holdes ansvarlige for eventuelle skader osv.

Re: Bodø Airshow: 50 gratis plasser med sol i ryggen

Har meldt meg på. Siden jeg ikke kjenner noen i miljøet så håper jeg vi i spottergjengen kunne møttes for litt sosialt på kvelden etter showet ;-)

Last edited:
Er dette vanlig i... Norge?
Og er det i henhold til NAK's (Nå Luftsportforbundet) og Luftforsvarets regler?

(Reglene skal være like med forskjellig tittel og utgiver)...

Uansett så har nok arrangøren sitt 100% i henhold til alt av regelverk før de går ut med denne innbydelsen...

Er dette vanlig i... Norge?
Og er det i henhold til NAK's (Nå Luftsportforbundet) og Luftforsvarets regler?

(Reglene skal være like med forskjellig tittel og utgiver)...
Nå har jeg ikke vært på veldig mange shows i Norge hvor det har vært lagt til rette for spottere, men på Rygge Air Show i 2009 ble vi plassert på parkeringshuset som ligger ved siden av rullebanen og ble da stående under flyene som fløy display. Husker ikke helt i farta hvordan det var med påmelding der, men mener å huske at man meldte seg på til Forsvaret og så måtte man skrive under på et eller annet for å få utlevert et spotterpass som lot deg stå der.

Hei sveis. Er det noen som har fått bekreftet plass? Jeg har ikke hørt et kvidder selv om jeg var tidlig ute med mail.

Jag ser att Swedish Airforce Historic Flight(SwAFHF) kommer delta i Bodö Airshow. Jag gissar att det blir med en eller två J34 Hawker Hunter.

Hei sveis. Er det noen som har fått bekreftet plass? Jeg har ikke hørt et kvidder selv om jeg var tidlig ute med mail.

Hei !

På FaceBook siden til BAS står det at de tidligst vil sende ut svar (bekreftelse) den 4 jan. 2012, + mye annet interessant :)

Har ikke hørt noe enda.. Hadde vært kult dette, går med planer om å kjøpe no virkelig fett glass til dette :-)

Jeg har heller ikke hørt noe ennå, så vi får bare krysse fingrene...

Back