Det interessante nå er jo om TOS-SVG fortsetter, eller om SAS igjen ser seg mest tjent med at folket flyr via OSL.
Garantert at SAS gir seg.
Spørsmålet er vel hvor lenge BMI gidder tape penger i Norge. Tror ikke gir klingende mynt i kassa både på Kvernberget og Gardermoen.
Men gir SAS andre selskap muligheten til å få fotfeste i Norge? Vært kjekt å sett pax belegg på Oslo - Aberdeen for SAS. Og om den beholdes om BMI gir opp hele Norge.
Historien gjentar seg gang på gang.
Coastair, DAT, og nå BMI. Feks, wf flytter sin avg frem til 15 min før BMI fra Kvernberget til Stavanger. Aldri vært så billig å fly til Stavanger med wf.
Etter meg bekjent klaget vel ikke krohnair på EB, dem var vel bare uheldig med flykjøp
Jeg er enig med han som at, det er dyrt å være fattig. Litt sånn tror jeg flyselskaper som satser i Norge opplever det. Enkelt for SAS opprette nye ruter, for så presse ut nye selskaper.
Skal bli spennende å se om SAS beholder ruta til Tromsø, og evnt billig billettene fortsetter på Kvernberget. Samt SAS sin rute på Aberdeen beholdes.
Garantert at SAS gir seg.
Spørsmålet er vel hvor lenge BMI gidder tape penger i Norge. Tror ikke gir klingende mynt i kassa både på Kvernberget og Gardermoen.
Men gir SAS andre selskap muligheten til å få fotfeste i Norge? Vært kjekt å sett pax belegg på Oslo - Aberdeen for SAS. Og om den beholdes om BMI gir opp hele Norge.
Historien gjentar seg gang på gang.
Coastair, DAT, og nå BMI. Feks, wf flytter sin avg frem til 15 min før BMI fra Kvernberget til Stavanger. Aldri vært så billig å fly til Stavanger med wf.
Etter meg bekjent klaget vel ikke krohnair på EB, dem var vel bare uheldig med flykjøp
Jeg er enig med han som at, det er dyrt å være fattig. Litt sånn tror jeg flyselskaper som satser i Norge opplever det. Enkelt for SAS opprette nye ruter, for så presse ut nye selskaper.
Skal bli spennende å se om SAS beholder ruta til Tromsø, og evnt billig billettene fortsetter på Kvernberget. Samt SAS sin rute på Aberdeen beholdes.
Og SAS har vel ikke noen Aberdeen rute. Widerøe har på kommersielt grunnlag fra Bergen og Stavanger.
Kan du fortelle, hvor finner SAS marked der ingen andre kan? Og hvordan forklarer du at ei rute med litt over 1000 pax på 1 mnd trenger en ny aktør 15 min før. Flys ofte med ei 700 eller 800 maskin.
Ikke problem å drive butikk når Norge, Sverige og Danmark redder selskapet gang på gang.
Har alltid reist med SAS og vært fornøyd, men når man ser den systematisk utpressingen av nye selskap dem driver på med. Blir man bare provosert.
SAS flyr SVG-ABZ og har "alltid" gjort det. 2x daglig på hverdager, morgen og kveld, mens WF utfyller og flyr selv 3x daglig med SAS codeshare
Itillegg startet de OSL-ABZ i våres
Jeg hadde selv 22 tur retur kr.sund -Stavanger. Se på en wf billett ksu - SVG, rundt 1000 - 1200 kr. Finner ingen så billige billetter med wf fra Ksu.
SAS har vel rute fra Oslo sk4611 til Aberdeen. Og 2 stk 737 avg fra Stavanger.
Uansett, er det trist at BMI legger ned. Jeg forstår det, umulig å konkurrere med et statsselskap. Dette gjelder innen flere virksomheter innen persontrafikk.
Har alltid reist med SAS og vært fornøyd, men når man ser den systematisk utpressingen av nye selskap dem driver på med. Blir man bare provosert.
Oljeruta legges ned
http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/stavanger/Oljeruta-legges-ned-3412501.html#.U2kcE35jrNA
- Vi har hatt for lite passasjergrunnlag, og andre flyselskaper har kommet inn med sine tilbud på ruten. Det er dumt, men slik er det, sier hun.
. Jeg forstår det, umulig å konkurrere med et statsselskap.
Hvem har mulighet mot et statseid selskap?
At SAS kan finne på å åpne en konkurrerende rute TOS-SVG for å kverke en brysom nykommer - seff! Og nedlegge den når kvelningen er gjort - Seff! Det kalles kapitalisme. Men nettopp det at de åpner TOS-SVG, ikke EVE-SVG tyder på at de har bredere vurderinger bak.
Hvem er Seff?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.