BMI åpner LHR-SVG og LHR-BGO

Re: BMI åpner LHR-SVG og LHR-BGO

Med de tidene tror jeg det ikke er noen hverken hos KL, SK eller DY som sover dårlig med det første. Men det kan jo bli justeringer og det er jo et bra tilbud for de som trenger de tidene, spesielt til London.
'

For SVGs del utfyller BMI godt de to daglige flygningene til SAS. Men om markedet er stort nok for opptil 5 daglige flyninger mellom London og Rogaland er jeg noe skeptisk til.

Har sjekket en del destinasjoner på widerøe.no, med connection via LHR. Den nye ruten til BD kommer opp som alternativ med connection til andre Star Alliance selskaper, men på disse alternativene er prisene helt hinsides...

'

For SVGs del utfyller BMI godt de to daglige flygningene til SAS. Men om markedet er stort nok for opptil 5 daglige flyninger mellom London og Rogaland er jeg noe skeptisk til.

Never say never. Jeg synes det er bra med flere avganger å velge mellom. Noen til LHR og noen til LGW.

Så må vi ikke glemme FR fra HAU heller...

Det kan vel hende at det blir endel prøving (og feiling?) med BMI sine LHR slots fremover.

Noen som har prøvd disse rutene ennå?

Hadde noen BMI poeng som jeg tenkte gi litt luft under vingene så booket LHR-BGO på vei hjem fra London i september, men litt forvirrende hva jeg kan forvente. Dog så ser loungen deres på LHR knall ut :)

Fløy BMI i påsken LHR-BGO, og var meget fornøyd. Er definitivt mitt førstevalg til London fra Bergen nå. Både avgangstider og hardproduktet er ideelt for helgeturister.

Hadde noen BMI poeng som jeg tenkte gi litt luft under vingene så booket LHR-BGO på vei hjem fra London i september, men litt forvirrende hva jeg kan forvente. Dog så ser loungen deres på LHR knall ut :)

Loungen er veldig bra - har besøkt både The London Room og The Great British Lounge - og står i sterk kontrast til bmi Business Lounge, som man finner på flere andre flyplasser. Siden de bruker Terminal 1 har man også tilgang til Star Alliance-loungen, men denne liker jeg ikke, se her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=66251

Det er Business- og Economy-klasser om bord, i motsetning til flere av de andre mellomdistanserutene som har Economy og Economy Extra med BOB-service.

Loungen er veldig bra - har besøkt både The London Room og The Great British Lounge - og står i sterk kontrast til bmi Business Lounge, som man finner på flere andre flyplasser. Siden de bruker Terminal 1 har man også tilgang til Star Alliance-loungen, men denne liker jeg ikke, se her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=66251

Det er Business- og Economy-klasser om bord, i motsetning til flere av de andre mellomdistanserutene som har Economy og Economy Extra med BOB-service.

Kan man bruke The London Room eller Great British Lounge med businessklasse-billett med et annet *A -selskap? I mitt tilfelle, LH.

Kan man bruke The London Room eller Great British Lounge med businessklasse-billett med et annet *A -selskap? I mitt tilfelle, LH.

Ikke med Business-billett, men om du har Star Alliance Gold.

Nja, men min tante fløy LHR-BGO i påsken. Hun var ganske fornøyd med reisen, fra a til å. Hun er "allianse/selskaps-uavhengig", men holder en knapp på britiske selskaper fremfor norske/skandinaviske. BMI leverte tydeligvis varene hakket bedre i forhold til BA da hun fløy med dem på samme ruten i høst, med unntak av terminalbruk på LHR (hvor BA sin T5 er helt "fantastisk" ifølge henne selv).

Nja, men min tante fløy LHR-BGO i påsken. Hun var ganske fornøyd med reisen, fra a til å. Hun er "allianse/selskaps-uavhengig", men holder en knapp på britiske selskaper fremfor norske/skandinaviske. BMI leverte tydeligvis varene hakket bedre i forhold til BA da hun fløy med dem på samme ruten i høst, med unntak av terminalbruk på LHR (hvor BA sin T5 er helt "fantastisk" ifølge henne selv).

Visste ikke at BA hadde åpnet på BGO? ;)

Det skal også sies at T5 er en del nyere enn T1 som BMI bruker, så den oppleves nok som finere og nyere enn de andre terminalene. Selv trives jeg ganske godt på T5 :)

Jeg har flydd BMI både på britisk innenriks og LHR-CDG, før de la ned den ruta, og det har iallefall vært lite å skryte av.
Synes faktisk Easyjet er bedre, de har bedre utvalg når det gjelder BOB, og ikke like overpriset.
Kabinpersonalet til BMI er svært ungt, og svært glad i å chatte med hverandre mens de er på jobb. Sist fikk jeg (og sikker resten av passasjerene) ufrivillig alle detaljer om hva de hadde shoppa på forrige layover. Skikkelig uprofft.
Og... bedre enn BA er de iallefall ikke.

Visste ikke at BA hadde åpnet på BGO? ;)

Det skal også sies at T5 er en del nyere enn T1 som BMI bruker, så den oppleves nok som finere og nyere enn de andre terminalene. Selv trives jeg ganske godt på T5 :)

Nei huff, her gikk det litt raskt i svingene - hun sammenlignet selvsagt med BA på LHR-OSL ;)

Var helside i Airliners World denne måneden også, om disse to nye rutene ;)

Nå fløy jeg de mye innenriks (LHR-EDI og BHD) og BMI Regional (EDI-CPH) på midten av 2000-tallet, så at de ikke er veldig mye å skryte av av vet jeg, dog så er Regional langt bedre enn mainline. Men har ikke prøvd mainline utenriks før, dessuten har de vel forandret på konseptene minst et par ganger siden sist.

Uansett er formålet ved at jeg velger en omvei hjem fra London at jeg ville teste ut deres Great Britain Lounge, som jeg har lest mye bra om. BoB er jeg heller ikke bekymret over da jeg reiser i C ;)

Bare så det er sagt, det er IKKE BOB på LHR-BGO. Der er det klassisk Lufthansa opplegg, med et smørbrød av noe slag og fri drikke. De hadde Stella som øl når jeg fløy med de.

Fant denne artikkelen idag: http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=60692

Noen som vet om SVG og BGO - LHR kommer til å fortsette som idag med IAG som eier eller kommer disse til å bli nedlagt av BA, siden de har ønske om å starte langdistanseflyvninger?

Inntill oppkjøpet er gjennomført er det business as usual hos BMI. Siste jeg hørte er at man forventer å sluttføre handelen 20/4, så må nok vente til da.

Back