BMI åpner LHR-SVG og LHR-BGO

Re: BMI åpner LHR-SVG og LHR-BGO

Fantastisk nyhet for Bergensregionen !! Dette var etterlengtet :)
Ser at prisene også er gode - finner blant annet tur/retur til 896,- og det med en dyrere retur enn utreise.

Last edited:

Skal dette bli en helårsrute?
Svaret på dette er nok så enkelt som at hvis tilbudet blir brukt, så vil det vare. Er det dårlig belegg, så forsvinner nok ruten like fort som den kom. Om den er planlagt som kun sommerrute, men belegget er over all forventning, så kan du være temmelig sikker på at den blir helårs ganske så kjapt.

LHR er vel en av verdens største *A-huber, så jeg ser ikke helt hvor du vil med det utsagnet.

Jeg siktet til BMI, og da regnet jeg ikke med hele Star Alliance. Regner man med hele *A så er jo nettverket ganske stort, ja. Akkurat som nettverket av Skyteamselskaper fra AMS er enormt.

KLM kommer uansett til å kjempe for sine markedsandeler.

Last edited:

Dette er nyhende man kan like!

Baibai SAS og CPH. Da har man endelig en skapelig forbindelse til alle god-prisene som starter på LHR! :)

-A

Jeg vil anta at lønnsomheten for SAS av en code share rute er vesentlig lavere enn om de selv skulle operert ruten, men jeg kan selvsagt ta feil og det kan være at SAS synes dette er en flott utvikling....;)

Ruten er bookbar, og ligger inne som eneste alternativ på LH sin hjemmeside. tidligere fikk mann opp en drøss med alternative reiseruter via Frankfurt og Munchen etc.
Men disse er nå borte.

Dette var overraskende nyheter! Spesielt hyggelig for BGO som får rute til LHR! :)

Fanken at de ikke kom med denne for et par uker siden. Drar til LGW med DY 19 juni for å så dra videre til Miami med BA 20 juni, men dette kunne jeg jo nå spart meg for. Får se om de har ok pris på utreise så man slipper stressende transfer en søndagskveld :)

Denna flight kommer med stor sannolikhet bli en bra feed till United/Continental & Air Canada flighter vidare till Nordamerika.
Erbjuder BMI samma ombordkoncept med mat & dryck inkluderat i ekonomiklass som LH/OS/LX på Europa flighter?

Meget overraksende og positiv nyhet. Hadde egentlig håpet på BA men kanskje det kan bli bra med BMI og Star Alliance nettverket ut fra LHR.

Blir vel SGS på handling her ja.

Kjære bergensere og siddiser. Støtt om BMI så får dere flere SVG/BGO-LHR ruter fremover.

Men er det bra med connections videre med andre *A partnere fra BGO til LHR?

Ser at prisene også er gode - finner blant annet tur/retur til 896,- og det med en dyrere retur enn utreise.

Selv fra SVG er prisene gode. BMI er 1100 kroner billigere på ett prissøk jeg gjorde. Kommer sikkert til å variere litt, men får man t/r LHR for tusenlappen så er jeg fornøyd! Jeg kommer hvertfall til å prøve BMIs produkt.

Veldig hyggelig nyhet, veldig hyggelig for spottermiljøet vårt også :)

Anngående BMIs inntredning i SVG og BGO tviler jeg sterkt på at DY kommer til å legge sine ruter ned til LGW fra SVG og BGO. Kanskje DY reduserer til 1 avgang per dag fra BGO, men tviler på det. Men det jeg tror mest på at SK legger sin 2-4 ganger i uka ruten til LGW. Fatter ikke hvorfor de aldri har prøvd å få flyttet den avgangen til LHR (jeg vet at det er vanskelig å få slots i LHR).

Meget overraksende og positiv nyhet. Hadde egentlig håpet på BA men kanskje det kan bli bra med BMI og Star Alliance nettverket ut fra LHR.

Blir vel SGS på handling her ja.

Hadde også ventet meg BA på denne ruten, men BMI er velkomne de også.
Enda mere å gjøre:D

SAS har ca 25 dagliga avgångar till och från London LHR och försöker använda dessa på bästa sett.
Kul att BGO nu iaf får Star Alliance trafik till London LHR och dessutom med en bekväm Airbus A319.

Men BMIs nettverk er tross alt veldig begrenset i forhold til hva KLM kan tilby.
Jeg kan ikke helt se logikken i at folk skulle ville unngå Amsterdam og Skyteam. Som transfeerflyplass er vel Amsterdam generelt en del bedre enn LHR. Det skal nok mye til for å kapre fornøyde KLM-kunder, da må nok BMI legge seg en del under på pris.

Jeg tror nok SAS kan komme til å merke BMIs tilstedeværelse på BGO og SVG vel så godt som KLM.

Amsterdam er en elendig flyplass og ha transfer paa dersom du ikke reiser med KLM. Sliter ogsaa med aa se hva som gjoer KLM til ett bra flyselskap.

LHR er en av verdens stoerste flyplasser og Star Alliance har ett tilbud som slaar sokkene av det KLM tilbyr i Amsterdam. Blandt annet flyr Air Canada, Singapore, Air New Zealand, SAS, ANA, United Airlines, South African, Continental og mange fler titalls widebody flights hver eneste dag til hele verden.

Man kan som mange ogsaa gjoer, kjoepe enkeltbilletter med BMI til/fra LHR og deretter kjoepe billett t/r LHR ut i verden. Da kan man faa tilgang til BAs, Qantas og Cathays nettverk blandt mange andre.

Ser at rutetidene fra Bergen ikke er optimale for transfer.

Ja er ikke den beste avgangstiden. Hadde foretrukket tidligere på formiddagen. Men det får man heller overleve. Er det ikke mye asia flighter som går mer på kvelden og amerika på formiddag? Eller er det bare jeg som sitter med denne tanken?

Back