Blue1 med strålende business class-tilbud

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Blue1 med strålende business class-tilbud

Blue1 tilbyr nå billettklassen "Premium Holiday", som gir loungetilgang, plassering i deres business class "Premium", mer bagasje og 150 prosent EuroBonus-bonusopptjening til en rimelig pris. Mellom Oslo og Helsinki koster f.eks. Blue1 Premium 1 193,00 kr. én vei - og det er omtrent samme pris til f.eks. Brüssel og London. Man kan også oppgradere med Optiontown på Blue1-ruter.

EDIT: Overskriften er skrevet feil, det skal selvsagt være "strålende"

Re: Blue1 med strålende business class-tilbud

Har ikke Blue1 mer eller mindre sluttet med business og t dette er et slags economy extra med lounge og litt til?

uansett, et bra tilbud (og opptjening) og skjønner ikke hvorfor SAS ikke kan gjøre det samme

Genialt konsept... Privatpersoner blir mer og mer glad i litt komfort.

Icelandair har et ganske likt konsept på deres Premuim Economy hvor du har alle business fordelene, lounge, litt ekstra benplass og 2+2 seating.

http://icelandair.no/information/travel-classes/economy-comfort/

Det "morsomme" er at det virker som du i tillegg stort sett får sitte på Business hvis det er ledige seter på denen klassen.

Har ikke Blue1 mer eller mindre sluttet med business og t dette er et slags economy extra med lounge og litt til?

Blue1 har aldri hatt business class - bare Economy Extra, som nå har blitt erstattet med Blue1 Premium og skal i teorien være en fullverdig business class. Vet ennå ikke hvordan den er i praksis da ...

Mellom Oslo og Helsinki koster f.eks. Blue1 Premium 1 193,00 kr. én vei - og det er omtrent samme pris til f.eks. Brüssel og London.

Har noen klart å finne disse prisene? London, Brussel osv. er vel bare tilgjengelig fra Finland..

Har noen klart å finne disse prisene? London, Brussel osv. er vel bare tilgjengelig fra Finland..

Ja, drawback er at "Blue1 Premium Holiday" foreløpig bare er tilgjengelig fra Finland på de fleste ruter - men det skal utvides i motsatt retning også.

Blue1 har aldri hatt business class - bare Economy Extra, som nå har blitt erstattet med Blue1 Premium og skal i teorien være en fullverdig business class. Vet ennå ikke hvordan den er i praksis da ...

I praksis er den ikke en fullverdig business class. Den er en Premium Economy med lounge access.

I praksis er den ikke en fullverdig business class. Den er en Premium Economy med lounge access.

Nå er det jo helt relativt hva man legger i Business Class og Premium Economy.

Målet til Blue1 er i alle fall å erstatte Economy Extra med en fullverdig Business Class - med bl.a. 200 prosent opptjening av poeng, loungetilgang, blokkert midtsete og servering av varmmat om obrd.

Nå er det jo helt relativt hva man legger i Business Class og Premium Economy.

Målet til Blue1 er i alle fall å erstatte Economy Extra med en fullverdig Business Class - med bl.a. 200 prosent opptjening av poeng, loungetilgang, blokkert midtsete og servering av varmmat om obrd.

Målet er jeg helt enig i at er fullverdig Business Class. Men jeg testet PE produktet deres for en måned siden og da var det definitivt helt identisk med det de tidligere kalte Economy Extra. Dog med unntak av lounge access.

Det var ikke varm mat og det var ikke blokkert midtsete. Tror også det var 150% opptjening, men det skal jeg ikke banne på. Fikk 1500 poeng hver vei.

Så nå skal altså loungene oversvømmes av "liksom" business pax? :p

Nå selger man ikke ubegrenset antall seter til disse prisene heller, da, så det blir neppe noe problem.

Blue1 selger også oppgraderiner til denne klassen på Optiontown, a la det SAS gjør på langdistanse. Jeg testet det og for ca 400 kr ble billetten min oppgradert til Z-klasse, altså business klasse opptjening på 1500 poeng (med gullbonus) mot de 195 jeg hadde fått i low economy.

Selve produktet ombord var ordinær Economy Extra på HEL-OSL, men jeg forstod det slik at de har et bedre produkt fra Helsinki til Europa, bla med varm mat.

Back