Blitt EBS, hvor lang tid har jeg på meg til å oppnå EBG.

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Blitt EBS, hvor lang tid har jeg på meg til å oppnå EBG.

Hei, jeg ble EBS for en snaue fjorten dager siden takket være en viss Norge Rundt reise.

Nå er det sånn at jeg trenger 11 flighter for å kvalifisere til EBG. Opptjeningsperioden står oppført fra 01 jan 2013 - 31 des 2013. Betyr det at jeg må begynne fra scratch hvis jeg ikke oppnår EBG før slutten av året. Og hvor lenge beholder jeg EBS statusen i utgangspunktet.

11 flighter er sikkert ikke helt umulig å oppnå på noen måneder, selv om jeg ikke reiser i jobb...

Re: Blitt EBS, hvor lang tid har jeg på meg til å oppnå EBG.

Ja. Ut mars 2015. Gull gir i alle fall 3 mnd ekstra.

11 flighter er jo peanuts, det klarer du på et slankt budsjett også. Sett at du vil ;)

Er du basert i en av de litt større byene er det bare til å dra frem sas.no og velge "vis måned" på random destinasjoner.

11 flighter er jo peanuts, det klarer du på et slankt budsjett også. Sett at du vil ;)

Er du basert i en av de litt større byene er det bare til å dra frem sas.no og velge "vis måned" på random destinasjoner.

Ja, skulle ikke være så veldig vanskelig å oppnå med et par t/r Oslo og kanskje et par milage-runs nedover Europa.

Er du langt unna på poeng? Det er en del destinasjoner i Plus som gir bra uttelling (KEF, ALC, BCN m.fl.), så det er kanskje et raskt og behagelig alternativ?

Er du langt unna på poeng? Det er en del destinasjoner i Plus som gir bra uttelling (KEF, ALC, BCN m.fl.), så det er kanskje et raskt og behagelig alternativ?

Mangler rett under 33000 poeng. Så det klarer jeg nok ikke. Må satse på å ta det på segmenter...

Mangler rett under 33000 poeng. Så det klarer jeg nok ikke. Må satse på å ta det på segmenter...
Ok. Se på Finland når det er tilbud, der kan du få til seks segmenter. Jeg tok BGO-OSL-ARN-HEL t/r for et par måneder siden, grunnprisen var den samme som kun via OSL eller ARN, men det ble litt dyrere totalt pga høyere skatter/avgifter.

Ok. Se på Finland når det er tilbud, der kan du få til seks segmenter. Jeg tok BGO-OSL-ARN-HEL t/r for et par måneder siden, grunnprisen var den samme som kun via OSL eller ARN, men det ble litt dyrere totalt pga høyere skatter/avgifter.

Hadde en dagstur SVG-OSL-HEL-CPH-SVG i april. Blir kanskje en tur til dit hvis jeg finner en ok pris...

I forhold til dette med standby osv.

Vil en sølvstatus ha betydning / gi større sjanse for å komme med tidligere fly dersom man reiser på GO eller Plus uten full flex?

Ja. Listen går blant annet på status. Du er selvsagt ikke spes høy som EBS, men hakket over de uten sølv, hehe.

Ja. Listen går blant annet på status. Du er selvsagt ikke spes høy som EBS, men hakket over de uten sølv, hehe.
Finnes det (semi)offisiell informasjon om hvordan prioriteringen er? Kan f.eks. egne sølvkunder prioriteres fremfor andres *G? Tenker instinktivt at det bør/må være EBP > SK*G > *G > SK*S > *S > betalende pax uten status > ID. Hva med f.eks. en i Plus med *S mot en i Go med *G ved irrops?

I forhold til dette med standby osv.

Vil en sølvstatus ha betydning / gi større sjanse for å komme med tidligere fly dersom man reiser på GO eller Plus uten full flex?

For vanlige ventelister, ja. Generelt er det jo ikke standbylister/mulig å bytte på ikke-fleksible billetter, om det var det du tenkte på.

For vanlige ventelister, ja. Generelt er det jo ikke standbylister/mulig å bytte på ikke-fleksible billetter, om det var det du tenkte på.

Ja. Det var det jeg tenkte på. Men tror jeg skjønner det nå.

Har vel mest å si for folk som reiser på fullpris billetter eller plutselig må sette seg på neste fly til XXX av forskjellige årsaker.

Ja. Ut mars 2015. Gull gir i alle fall 3 mnd ekstra.
3 måneders ekstra opptjeningsperiode om man er EBG? Det har jeg ikke hørt noe om tidligere. Kan ikke finne noen om det inne på profilen min eller på infosidene til Eurobonus.

Om det stemmer så er muligens EBD innen rekkevidde for denne opptjeningsperioden. :cool:

3 måneders ekstra opptjeningsperiode om man er EBG? Det har jeg ikke hørt noe om tidligere. Kan ikke finne noen om det inne på profilen min eller på infosidene til Eurobonus.

Om det stemmer så er muligens EBD innen rekkevidde for denne opptjeningsperioden. :cool:

Det er ikke 3 måneders ekstra opptjeningsperiode, du har bare EBG 3 måneder etter du mister gullstatusen. Dette muligens for å kompensere for poeng som kan komme sent inn på kontoen slik at Gullstatusen blir litt forsinket.

Les det jeg skriver en gang til.

Jeg gjorde antagelig feilen å ta deg på ordet. Leste du hva du svarte på? ;)

Ja. Da tar vi det en gang til:

Betyr det at jeg må begynne fra scratch hvis jeg ikke oppnår EBG før slutten av året.

Og hvor lenge beholder jeg EBS statusen i utgangspunktet.

Ut mars 2015. Gull gir i alle fall 3 mnd ekstra.

Back