• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bion mercoledi eller god onsdag

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra dagens første lounge. Kaffe og nyheter før koffertene pakkes og vi er klare for avreise mot OSL og Lufthansa til Napoli. Ha en ekstra best onsdag du også:-)

God morgen fra dagens første lounge. Kaffe og nyheter før koffertene pakkes og vi er klare for avreise mot OSL og Lufthansa til Napoli. Ha en ekstra best onsdag du også:-)
God tur til dere! :) Kos dere!

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

God morgen fra Kongsberg. Her er jeg godt i gang med dagens første antibiotika kur. Opprinnelig plan var å dra til Riksen i kveld og så få utført ERCP i morgen. Nå ringte de imidlertid fra Riksen i går med beskjed om de heller ville ta den i dag. Så da blir det «soningsoverføring» nå på morgenkvisten og ERCP i løpet av dagen inne på Riksen. Taxien kommer ca. 0630.

Kona og jeg har bryllupsdag i dag, men i likhet med ungenes 18 års dag og min egen bursdag blir denne feiret på sykehuset. Ikke særlig romantisk akkurat, men helsa er jo viktigst og når Riksen ville gjøre dette i dag så blir det sånn.

God tur til EB. :)

Last edited:
God morgen fra Prærien der Nesoddfergen seiler forbi i finværet. Litt mer krampejobing her uten at jeg får landet det jeg håpet til ferien. Vel håper alle får en fin dag og nyte, selv om regnet kommer på østalndet når jeg skal gå herfra.

God morgen fra Hvalstad. Får se hvilke buss som kommer først, og da finne ut av om det blir buss til eller for tog. Nok å gjøre på jobb til av gjemmekontor ennå er uaktuelt. Ha en fin dag

God morgen fra gjemmekontoret. Her er det hverken buss for tog eller buss for fly eller buss for noe på programmet. Om det blir noe blir det bil for buss. Ha en fin dag!

Morn frå Trondheim. Første etappe av førstegangsreisande-elbil-for-fly er snart i gang. Kongsberg i dag, Kristiansand i morgon. Forventa ladekøer Arlanda-style, med fullt av uførebudde småbarnsfedre, meg sjølv inkludert. Finn vi oss eitt stikk eller to mellom her og Elverum, går det nok bra.

Ha ein fin dag, så håpar vi at flya går seinare i sommar, så har vi ingen backup-plan...

God formiddag fra Forus,
Her jobber jeg meg gjennom e-poster etter over 3 ukers ferie. Når de fleste andre her er på ferie gir det godt rom for å bli ajour med prosjektfremdriften.
Så er det jo alltid en overgang fra 30+ til 10+ temperaturmessig. Idag måtte jeg ta på meg klær!
Ettemiddagen går med til å få skikk på hagen etter ferien.
Ha en god dag.

Idag måtte jeg ta på meg klær!

Noe tekstiler har man da alltid på seg. Så fremt man ikke ferierer på en nudiststrand?

God formiddag fra Forus her også. Her er lunsjen akkurat inntatt og man er i gang med den andre halvdelen av arbeidsdagen. Aktivitetsnivået i resepsjonen her tilsier at mange er på ferie. Så det fargelegger jo dagen. Ha en fin en!

God formiddag fra IKEA "håndkast" Eller Antwerpen. Byen oppkalt etter et sted en fikk hånden kappet av og så werpet, eller kastet man denne hånden/Ant-en avgårde.
Dagen i går startet i Danmark der vi fylte Diesel, vi var innom Prototypen museum i Hamburg. Vi hadde bare 5,5 Euro i mynter, så det var det vi puttet på parkometeret. Det holdt i ca 1,5 timer. Museet var mindre og hadde mindre interessante objekter en forventet, men vi drøyde tiden og kom tilbake til bilen 3min før tiden gikk ut. 2 min senere kom p-vakten.....
Fra Hamburg kjørte vi mot Hannover før vi kjørte vestover mot Ruhr gebiet. Passerte Hannover flyplass på veien. Etter hvert kuttet både kjøleboks og så GPS ut, det viste seg at sikringen til skillereleet, som lader camping batteriet når bilen er i gang hadde fått røket sikringen. Dermed er det batteriet heldt dødt. Når vi prøver å bytte sikring, suger camping batteriet så mye strøm, at selv en 30Ah sikring går. Vi prøvde å stanse på en rasteplass med MCDonalds, men den stengte kl 18.00 MAKAN.... Så fortsatte vi videre inn i Ruhr gebiet. Vår 22 år gamle VW Caravelle tilfredstiller ikke noen utslipps normer, så å svinge av fra Autbahn kunne vi ikke, pga umweltzone. Dermed ble Ruhrgebiet gjennomført i ett. Etter hvert var vi i Nederland. Der prøvde vi både McD, BK og KFC men de hadde alle bare DriveInn åpen, selv før kl 22. Dermed fortsatte vi vestover og endte opp i Belgia, uten å ha satt beina på Nederlandsk jord.
I dag tidlig tok jeg, i skikkelig Mc Gyver stil, å satte camping batteriet ved siden av start batteriet og la verktøy mellom, for å få forbindelse. Det hjalp, men man ble sliten av å stå å holde batteri og verktøy. Forlengeren til pipesettet ble også ganske varm etter hvert. Da jeg monterte batteriet tilbake, tok det 5 min før 25Ah sikringen gikk. Så vi nærmer oss. Jeg har akkurat bestilt ferge over den engelske kanal fra Calais med Irish Ferries, kostet 76Euro for 2,2m høy bil med 2 personer. Avgang 07.20 i morgen tidlig. Nå skal vi finne en bilrekkvisitta butikk for kjøp av sikringer og litt annet, så bærer det ut mot kysten, for bading osv, før vi kommer oss over til Frankrike for å overnatte i Nærheten av Calais. Vi må også fylle Diesel. Har ikke tanket siden Danmark altså over 1200km. og holder sikkert 150km til, noe som er greit på en 95liter (i henhold til salgsbrosjyren80L) tank.

God formiddag fra IKEA "håndkast" Eller Antwerpen. Byen oppkalt etter et sted en fikk hånden kappet av og så werpet, eller kastet man denne hånden/Ant-en avgårde.

Dagen i går startet i Danmark der vi fylte Diesel, vi var innom Prototypen museum i Hamburg. Vi hadde bare 5,5 Euro i mynter, så det var det vi puttet på parkometeret. Det holdt i ca 1,5 timer. Museet var mindre og hadde mindre interessante objekter en forventet, men vi drøyde tiden og kom tilbake til bilen 3min før tiden gikk ut. 2 min senere kom p-vakten.....

Fra Hamburg kjørte vi mot Hannover før vi kjørte vestover mot Ruhr gebiet. Passerte Hannover flyplass på veien. Etter hvert kuttet både kjøleboks og så GPS ut, det viste seg at sikringen til skillereleet, som lader camping batteriet når bilen er i gang hadde fått røket sikringen. Dermed er det batteriet heldt dødt. Når vi prøver å bytte sikring, suger camping batteriet så mye strøm, at selv en 30Ah sikring går. Vi prøvde å stanse på en rasteplass med MCDonalds, men den stengte kl 18.00 MAKAN....

Så fortsatte vi videre inn i Ruhr gebiet. Vår 22 år gamle VW Caravelle tilfredstiller ikke noen utslipps normer, så å svinge av fra Autbahn kunne vi ikke, pga umweltzone. Dermed ble Ruhrgebiet gjennomført i ett. Etter hvert var vi i Nederland. Der prøvde vi både McD, BK og KFC men de hadde alle bare DriveInn åpen, selv før kl 22. Dermed fortsatte vi vestover og endte opp i Belgia, uten å ha satt beina på Nederlandsk jord.

I dag tidlig tok jeg, i skikkelig Mc Gyver stil, å satte camping batteriet ved siden av start batteriet og la verktøy mellom, for å få forbindelse. Det hjalp, men man ble sliten av å stå å holde batteri og verktøy. Forlengeren til pipesettet ble også ganske varm etter hvert. Da jeg monterte batteriet tilbake, tok det 5 min før 25Ah sikringen gikk. Så vi nærmer oss. Jeg har akkurat bestilt ferge over den engelske kanal fra Calais med Irish Ferries, kostet 76Euro for 2,2m høy bil med 2 personer. Avgang 07.20 i morgen tidlig.

Nå skal vi finne en bilrekkvisitta butikk for kjøp av sikringer og litt annet, så bærer det ut mot kysten, for bading osv, før vi kommer oss over til Frankrike for å overnatte i Nærheten av Calais. Vi må også fylle Diesel. Har ikke tanket siden Danmark altså over 1200km. og holder sikkert 150km til, noe som er greit på en 95liter (i henhold til salgsbrosjyren80L) tank.

Bare som et lite tips. Lange innlegg blir enklere å lese om man deler de opp i avsnitt :)

God dag herifra. Lite som skjer, annet enn at vaskemaskinen står og jobber.
Planene om en liten utlfukt med buss-og-tog-og-buss-og-tog ble visst utsatt til i morgen.

Ha en god en :)

Makan fra Gaustad. Første dag på jobb etter ferie er alltid litt sånn ymse, men har fått soset meg igjennom litt eposter selv og hatt oppdateringsmøter med de fleste kollegene.

Så kan jeg forhåpentligvis fortsette med det samme i morgen.

En kollega av meg var livredd da han ikke fant igjen dørstoppergrisen. Han hadde ikke fått med seg at den er på ferie. Bra at folk følger med og bryr seg.

Ha en stilig kveld

Hau hau .. da var man igang med arbeidsuken. Mye rart som foregår .. Ikke alt som oppfører seg slik det skal heller, men det går seg sikkert til.

Hei fra trope-paradiset.. vi måper og føler oss allerede som noen av de lokale. Fantastisk krabbe-middag inne i St Petersburg i går og deilig frokost i havnen i dag tidlig. Vi begynner til og med og like beistet av en bil og den er som en leilighet som holder stø kurs i den retningen du starter den. Den bruker massivt med bensin og gynger som en Saccosekk.

Prøver å spe på to Miller Lite per Blue Moon så man slipper å kjøpe seg en elektrisk tjukkas-trehjulsykkel.

I kveld blir det biff.. nå er dollaren så billig at det er bare å gi full gass.

25FBC515-DA58-4962-9A4B-3B47C6B0C938.jpeg

Biffen har nok steget mer i pris i prosent de siste månedene enn dollaren har styrket seg. Just sayin' ... ;)

Back