Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
God tur til dere!God morgen fra dagens første lounge. Kaffe og nyheter før koffertene pakkes og vi er klare for avreise mot OSL og Lufthansa til Napoli. Ha en ekstra best onsdag du også![]()
Idag måtte jeg ta på meg klær!
God formiddag fra IKEA "håndkast" Eller Antwerpen. Byen oppkalt etter et sted en fikk hånden kappet av og så werpet, eller kastet man denne hånden/Ant-en avgårde.
Dagen i går startet i Danmark der vi fylte Diesel, vi var innom Prototypen museum i Hamburg. Vi hadde bare 5,5 Euro i mynter, så det var det vi puttet på parkometeret. Det holdt i ca 1,5 timer. Museet var mindre og hadde mindre interessante objekter en forventet, men vi drøyde tiden og kom tilbake til bilen 3min før tiden gikk ut. 2 min senere kom p-vakten.....
Fra Hamburg kjørte vi mot Hannover før vi kjørte vestover mot Ruhr gebiet. Passerte Hannover flyplass på veien. Etter hvert kuttet både kjøleboks og så GPS ut, det viste seg at sikringen til skillereleet, som lader camping batteriet når bilen er i gang hadde fått røket sikringen. Dermed er det batteriet heldt dødt. Når vi prøver å bytte sikring, suger camping batteriet så mye strøm, at selv en 30Ah sikring går. Vi prøvde å stanse på en rasteplass med MCDonalds, men den stengte kl 18.00 MAKAN....
Så fortsatte vi videre inn i Ruhr gebiet. Vår 22 år gamle VW Caravelle tilfredstiller ikke noen utslipps normer, så å svinge av fra Autbahn kunne vi ikke, pga umweltzone. Dermed ble Ruhrgebiet gjennomført i ett. Etter hvert var vi i Nederland. Der prøvde vi både McD, BK og KFC men de hadde alle bare DriveInn åpen, selv før kl 22. Dermed fortsatte vi vestover og endte opp i Belgia, uten å ha satt beina på Nederlandsk jord.
I dag tidlig tok jeg, i skikkelig Mc Gyver stil, å satte camping batteriet ved siden av start batteriet og la verktøy mellom, for å få forbindelse. Det hjalp, men man ble sliten av å stå å holde batteri og verktøy. Forlengeren til pipesettet ble også ganske varm etter hvert. Da jeg monterte batteriet tilbake, tok det 5 min før 25Ah sikringen gikk. Så vi nærmer oss. Jeg har akkurat bestilt ferge over den engelske kanal fra Calais med Irish Ferries, kostet 76Euro for 2,2m høy bil med 2 personer. Avgang 07.20 i morgen tidlig.
Nå skal vi finne en bilrekkvisitta butikk for kjøp av sikringer og litt annet, så bærer det ut mot kysten, for bading osv, før vi kommer oss over til Frankrike for å overnatte i Nærheten av Calais. Vi må også fylle Diesel. Har ikke tanket siden Danmark altså over 1200km. og holder sikkert 150km til, noe som er greit på en 95liter (i henhold til salgsbrosjyren80L) tank.

We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.