Billetter til Singapore og Bali 2012

staale

Born to run
Heisann godtfolk, og god sommer fra Stavanger :-)

Vi skal reise til Singapore og Bali sommeren 2012, og har så smått begynt planleggingen allerede.

Det jeg lurer litt på er hvor mye man kan forvente å spare på å kjøpe billettter som må betales ved bestilling, kontra det å bestille billetter nå, med betalingsforfall en mnd før avreise? Hvis besparelsen i billettpris er større enn rentekostnaden ved å bruke kredittkortet er jo det et alternativ, iallefall for oss som ikke har 40'+ i baklomma....

Setter pris på tilbakemeldinger. Kan uansett ikke bestille før ca 11 mnd før, men greitt å vite hva en skal se etter. Sist vi hadde samme tur, i 2009, betalte vi 41 700 for 2v og 2b, da med 4 000,- i depositum og restbeløp med forfall en mnd før avreise. Ser at vi nå kunne reist 4 voksne(større unger nå) i juni 2012 for 41 600,- (alt med Singapore Airlines)

Har sjekket litt til de samme destinasjonene, og det er gode priser med Singapore Airlines fra London for tiden. Jeg hadde sjekket derfra også. Du kan fort spare litt på det.

Joda, via London er ett alternativ, får priser på 41 600- 42 100 både med stopp i LHR, FRA og CPH, så forskjellene er ikke all verden.

Er bare usikker på om det er så mye å spare på å kjøpe de billigste billettene allerede nå, at det er lurere enn å kjøpe dyrere billetter som ikke må tas ut før det nærmer seg avreise :-)

Forresten så er det jo gledelig å se at Singapore's egne nettsider gir minst like bra priser som feks Restplass og Expedia osv..

Er ikke over 10k til Bali litt mye?

Fløy selv dit i påsken med China Airlines via Taipei.

Kan nok finnes billigere alternativer, men vi ønsker fly med SIA, basert på personlige erfaringer med dem. Komfort, service, IFE bl.a. + at vi skal innom Singapore uansett og besøke familie.

Det er i hvert fall helt sikkert billigere å splitte opp bestillingen din i to. 4 voksne T/R LHR-DPS får du for £3.450 med SIA. Med andre ord har du da ca. 10.000 kr på å komme deg T/R SVG-LHR, noe som bør være overkommelig så lang tid i forveien.

Det er i hvert fall helt sikkert billigere å splitte opp bestillingen din i to. 4 voksne T/R LHR-DPS får du for £3.450 med SIA. Med andre ord har du da ca. 10.000 kr på å komme deg T/R SVG-LHR, noe som bør være overkommelig så lang tid i forveien.

Men så var det dette med gjennomgående billetter og den sikkerhet og bekvemmelighet de medfører da. Om man skal komme seg til og fra LHR selv må man jo legge inn relativt lang tid til neste fly.

Angående spørsmålet om kjøp nå eller senere så er det umulig å spå dette, og det er vel bare å følge magefølelsen.

Men så var det dette med gjennomgående billetter og den sikkerhet og bekvemmelighet de medfører da. Om man skal komme seg til og fra LHR selv må man jo legge inn relativt lang tid til neste fly.

Angående spørsmålet om kjøp nå eller senere så er det umulig å spå dette, og det er vel bare å følge magefølelsen.

Nå har SIA 7 timer connection på SVG-LHR-SIN. Da er det neppe den store risikoen å splitte opp disse billettene, men, selvsagt, det er alltid en risiko i å splitte opp reisen.

Et raskt søk ga dette resultatet (vilkårlig valgte datoer)
8.794 kr pr person /35.176 kr totalt er jo ikke såååå galt, og økonomi på QR er jo ikke av det verste. Det vil sikkert dukke opp tilbud inniblant, så det er lurt å følge med.

Hmm, ser forresten at QR setter inn A330 neste år fra OSL... :D

Code:
Oslo (OSL) to Denpasar Bali (DPS) - Wed, May 16 	
	Hide Details
Qatar Airways 	Oslo (OSL) to Doha (DOH) - Wed, May 16
Qatar Airways 954 	Dep: 4:10pm 	Arr: 11:55pm 	6h 45m 	Airbus A330 	Coach (H) 	

Layover in DOH 		2h 0m 	 

Qatar Airways 	Doha (DOH) to Singapore (SIN) - Thu, May 17
Qatar Airways 638 	Dep: 1:55am 	Arr: 3:05pm 	8h 10m 	Boeing 777 	Coach (H) 	

Stop in SIN 		1h 30m 	 

Qatar Airways 	Singapore (SIN) to Denpasar Bali (DPS) - Thu, May 17
Qatar Airways 638 	Dep: 4:35pm 	Arr: 7:05pm 	2h 30m 	Boeing 777 	Coach (H) 	

Denpasar Bali (DPS) to Oslo (OSL) - Wed, Jun 6 	

Qatar Airways 	Denpasar Bali (DPS) to Singapore (SIN) - Wed, Jun 6
Qatar Airways 639 	Dep: 10:40pm 	Arr: 1:10am 	2h 30m 	Boeing 777 	Coach (H) 	

Stop in SIN 	Thu, Jun 7 	1h 15m 	 

Qatar Airways 	Singapore (SIN) to Doha (DOH) - Thu, Jun 7
Qatar Airways 639 	Dep: 2:25am 	Arr: 5:15am 	7h 50m 	Boeing 777 	Coach (H) 	

Layover in DOH 		3h 10m 	 

Qatar Airways 	Doha (DOH) to Oslo (OSL) - Thu, Jun 7
Qatar Airways 953 	Dep: 8:25am 	Arr: 2:40pm 	7h 15m 	Airbus A330 	Coach (H)

Enig med forrige innlegg. Finner OSL-DOH-SIN-DPS-DOH-OSL med Qatar og stopover i Singapore i X antall dager for 8868,- kroner i mai neste år. Det er ingen upris, og ville ikke hatt problemer med å velge Qatar fremfor SIA.

kall oss gjerne sære, men vi har nå engang lagt opp til at vi helst ønsker fly med SQ, av mer eller mindre rasjonelle grunner....

-kjempeservice fra gate til du forlater flyet
-god mat ombord
-kanonbra IFE
-tradisjon
-mulighet for A380(LHR)
-osv

Snakket litt om det å velge andre selskap, men så sitter du kanskje der med en litt dårlig opplevelse og tenker, "pokker dette har aldri skjedd på SQ" ;-) For alt i verden, SQ er sikkert ikke best i verden på alt, men vi har flydd med dem et to-sifret antall ganger, og ikke hatt en eneste negativ opplevelse. Det teller litt det også. Sikkert mulig å få like bra tur med eks Qatar eller Emirates e.l., men det var nå engang det med "gammel vane er vond å vende..."

Ser på 3 alternative ruter, SVG-CPH-SIN-DPS eller SVG-LHR-SIN-DPS eller SVG-FRA-SIN-DPS, og med gjennomgående billett så er prisene rimelig like. Takk for flere tips i tråden, selv om jeg ikke er klokere ang mitt opprinnelige spørsmål :-)

Kan kjøpe billetter nå til 40 000, men disse må betales med engang, og da må Mastercardet frem, med påfølgende rentekostnader. Si feks 19% rente i månedene frem til avreise. Da blir billettprisen fort en 46-47 000,- skulle jeg mene.

Hvis jeg da feks hos Wickstrøm kan bestille biletter nå, men ikke trenger betale disse før i juni neste år, og disse koster 45 000,- så er jo det billigere totalt sett.

Så spørsmålet mitt var opprinnelig hvor mye en kan anta å spare ved å bestille billetter allerede nå, med billetter av en slik type som må tas ut og betales umiddelbart, kontra det å bestille en billett som er litt dyrere, men som ikke trenger betales i sin helhet før neste års feriepengeutbetaling er på konto :-)

For å sammenligne. Jeg sjekket priser med SIA for noen uker siden, med avreise i november eller januar. Da var det samme pris på begge tidspunkt. Denne prisen var da den samme som de nå skal ha til neste sommer. Umiddelbart sier det med derfor at du nok kan vente frem til juletider, og få de samme prisene da. Kanskje dukker det opp salg også, noe som skjer fra tid til annen.

Det er derfor en vurdering, men sannsynligheten er ganske stor for at prisene er på tilnærmet samme nivå fortsatt frem til jul, og kanskje også en måned eller to ut på nyåret.

Nå vel, jeg måtte bite i det sure eplet, hvilket eple:angry:,jo det å gå til reisebyrå.. Det har jeg også noen ganger nå, og har funnet ut at ER Tours, med , med SQ, er bra ..

Fordelen er dep på kr 600 og resten 6 uker før.. Du kan velge hvilken bokstav i alfabetet du ønsker i billetten ( les starpoints ).

Dessuten endre hele tiden før billettutstedelse, og lite gebyr etter..

Så spørsmålet mitt var opprinnelig hvor mye en kan anta å spare ved å bestille billetter allerede nå, med billetter av en slik type som må tas ut og betales umiddelbart, kontra det å bestille en billett som er litt dyrere, men som ikke trenger betales i sin helhet før neste års feriepengeutbetaling er på konto :-)

Fordelen er vel at du evt. kan avbestille billettene hos Wickstrøm, sett at det eks. plutselig dukker opp en mye billigere mulighet som gjør det lønnsomt også.

Takker

Mail er sendt ER Tours og Wikstrøm reiser :-)

Satser på å bo på The Westin Nusa Dua, og Alam Jiwa i Ubud, can hardly wait :-)

Takker

Mail er sendt ER Tours og Wikstrøm reiser :-)

Satser på å bo på The Westin Nusa Dua, og Alam Jiwa i Ubud, can hardly wait :-)

Wikstrøm, Westin Nusa Dua og SQ er glimrende valg. Husk at SQ har 380 fra flere steder enn LHR.

Ja, det blir bra dette :-)

Har reist dit før, både med og uten Wikstrøm om jeg kan si det på den måten, bra begge deler ;-) Bernt hos Wikstrøm har gitt kjempeservice.

Westin har vi bodd på tre ganger før, og er vel det nærmeste vi kommer paradis. Alam Jiwa er anbefalt av andre, og ser spennende ut det også, like ved apeskogen i Ubud.

Og som nevnt tidligere, det er en grunn til at vi ønsker fly SQ, de er kanon :-)

Litt surrealistisk dette, har bestemt neste års ferie før årets er i gang....

Edit;

Ser at de flyr A380 til Paris og Zurich, men det korresponderer litt dårlig med utgangpunkt i SVG?

Last edited:
Er Nusa Dua å foretrekke fremfor Seminyak?

Hvis du er glad i god mat og litt upscale restauranter så er Seminyak klare å foretrekke, men der er det ikke samme typen resorter. Taxituren fra Nusa Dua er rimelig, men litt slitsom. Hotellene på Seminyak er litt mere trendy og boutiqe som de kaller det.

Er Nusa Dua å foretrekke fremfor Seminyak?

Litt forskjellige steder det der, S er mer trendy og med natteliv og restauranter, Nusa er mye roligere, med mer resorthoteller. Så det kommer litt an på hva du ønsker selv.

Når det er sagt, så er jo begge disse stedene veldig turistdominerte, skal du se selve Bali så MÅ du ut på tur :-)

Back