Billetter til Singapore og Bali 2012

Nusa Dua er rolig, men jeg så ut til å ha dårlige muligheter for shopping (muligens jeg ikke lette nok). Strendene jeg så der er hverken fugl eller fisk, ikke er de fine for snorkling og ikke er de fine for å vasse ut og svømme da det ikke er rene sandstrender.

Lombok likte jeg bedre enn Bali da det var langt mindre turisme der og roligere tempo, men det er jo en båttur eller flytur til for å komme seg dit. Likte meg meget godt på Senggigi Sheraton.
http://www.starwoodhotels.com/sheraton/property/overview/index.html?propertyID=121

Nusa Dua er rolig, men jeg så ut til å ha dårlige muligheter for shopping (muligens jeg ikke lette nok). Strendene jeg så der er hverken fugl eller fisk, ikke er de fine for snorkling og ikke er de fine for å vasse ut og svømme da det ikke er rene sandstrender.

Lombok likte jeg bedre enn Bali da det var langt mindre turisme der og roligere tempo, men det er jo en båttur eller flytur til for å komme seg dit. Likte meg meget godt på Senggigi Sheraton.
http://www.starwoodhotels.com/sheraton/property/overview/index.html?propertyID=121

Skal du shoppe på Nusa så har du jo shoppingsenteret Bali Collection? Og strendene ved feks The Westin er vel ikke så ille da...? Hverken for svømming eller snorkling.

Nå er mail sendt med forespørsel om billettpriser fra ER Tours og Wikstrøm, så blir det spennende å se hvem som kommer best ut. Holder en knapp på Wikstrøm, men vi får se...:-)

Sjekket på nettet, www.singaporeair.com. Hvis en skriver at en vil fly SVG-DPS tur/retur, så kan en velge tre billettyper innen Economy; Flexi saver, Sweet deals og Flexi. Men hvis jeg velger multi city iteneary , med stopp i Singapore på hjemveien får jeg kun full flexalternativet, og det er ca 10 000 dyrere. Er dette normalt? Trodde det var lagt inn mulighet for stopp i alle billettyper jeg.

Slik står det; 2 FREE STOPOVERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT - 1 IN EACH DIRECTION IN SIN.

Last edited:
På forespørsel fra en på forumet her.

Ba om pris på billetter som kan bookes nå, men ikke betales før ca 30 dager før avreise. Betaler et lite dep. nå, men kan også endre fritt frem til betalingsforfall.

Pris fra ER:
Singapore Airlines 14 300,- pr pers
Lufthansa 13 650,- pr pers
KLM 12 300,- pr pers

Pris fra Wreiser
Singapore Airlines 11 800,- pr pers(er foreløpig booket :-)

Da er reiseruten
SVG-CPH(MD80) CPH-SIN(772ER) SIN-DPS(772) 270612
DPS-SIN(772) 070712
SIN-LHR(A380) LHR-SVG(737) 130712

Så her "vinner" Wreiser. Jeg venter nå på pris fra dem med tanke på å fly med Qatar via Doha og Singapore. Regner med det svarer seg prismessig, gir beskjed når jeg vet.

Og, hadde egentlig ikke tenkt å si dette høyt, men dette er tredje gangen at Er "taper" for Wreiser for vår del.... Min far skrøt uhemmet av ER når han hadde fått tilbud, men vi har aldri fått gode priser hos ER av en eller annen merkelig grunn. Nå sier jeg ikke at 11 800,- med SQ via Wreiser heller er en veldig bra pris, men i forhold til ER er den det.

Vi ønsker den tryggheten vi får når vi booker gjennomgående flighter hos reisebyrå, og velger derfor å heller betale litt mer enn ved feks å kjøpe løse segmenter og enveisbillettter. Reiser med to unger, og da er tryggheten grei å ha med synes vi.

Edit; og så velger vi å bo på "nabohotellet", Melia Benoa, også 5*. Her betaler vi for to rom 260 US$ pr natt, mot 605 US$ pr natt på Westin.....

Last edited:
Edit; og så velger vi å bo på "nabohotellet", Melia Benoa, også 5*. Her betaler vi for to rom 260 US$ pr natt, mot 605 US$ pr natt på Westin.....

Dumt at det skal være en såpass prisforskjell da Westin Nusa Dua er et svært bra hotel.

Dumt at det skal være en såpass prisforskjell da Westin Nusa Dua er et svært bra hotel.

Ja det er skikkelig synd, men jeg forstår jo at de ikke senker prisene så lenge det fylles opp uansett. Vi har bodd der de tre foregående gangene, men da var ungene i "ekstraseng-alder", så det kom på 300 US$ pr natt inkl avgifter og frokost. Nå har prisene gått litt opp, og så må vi ha to rom eller en familiesuite, og sistnevnte koster minimum 650 US$.

Har nå fått priser med å fly med Qatar, og med stopover i Singapore på veien hjem.

Pris pr pers er på 9 500,- pr pers, så da heller vi nok mot å disse SQ denne gangen og heller prøve noe nytt. Ikke dumt dette heller;

- Verdens beste flyselskap i 2011(Skytrax)
- Verdens beste economy class seat 2011(Skytrax)
- Vi har ikke flydd med 330-200 før
- Vi har ikke flydd med 777-300 før
- Vi har ikke vært i Qatar før

Rene Kinderegget altså. Ønsker å prøve oss på å fly via CPH, for da får vi noen timer på bakken i Doha og kan dra inn til byen og kikke litt. CPH-DOH lander vel kl 1915, og flyet videre til SIN/DPS går kl 0155. Så om ikke annet får vi vel tid til en kjapp middag i Doha ;-) ?

Husk å ta vare på kredittkortet du betaler reisen med, selv om du får nytt kort i etterkant pga at det har gått ut eller andre ting. Jeg fikk et lite £@$€@ pga at jeg hadde fått nytt kredittkortnr fra jeg bestilte reisen et halvt år tidligere. Ikke veldig imponerende av Qatar, det må skape problemer for mange pga at folk mister/blir frastjålet/kaster kort mellom bestillings- og reisetidspunkt. Bestiller man reisen et år på forhånd er det 50% sjanse for at kortet har gått ut, og man har fått nytt i mellomtiden dersom kortet har 2 års gyldighet.

Husk å ta vare på kredittkortet du betaler reisen med, selv om du får nytt kort i etterkant pga at det har gått ut eller andre ting. Jeg fikk et lite £@$€@ pga at jeg hadde fått nytt kredittkortnr fra jeg bestilte reisen et halvt år tidligere. Ikke veldig imponerende av Qatar, det må skape problemer for mange pga at folk mister/blir frastjålet/kaster kort mellom bestillings- og reisetidspunkt. Bestiller man reisen et år på forhånd er det 50% sjanse for at kortet har gått ut, og man har fått nytt i mellomtiden dersom kortet har 2 års gyldighet.

Takk for tipset!!

Nå bestiller jeg via Wreiser, og får vel således ikke det problemet antar jeg.

Da var bestillingen foretatt og vi gleder oss til å teste ut Qatar Airways :-)

Jeg får følge med på forumet fremover og sjekke ut evt TR's som måtte dukke opp, og så kan jeg forsøke å lage en selv når den tid kommer.

Gleder oss allerede til middag på East Coast Seafood centre i Singapore, en kald øl på The Beach Hut Singapore og ikke minst Bali treetops og White water rafting :-)

Det ble QR likevel ja :)
Håper dere fåt en fin tur - og jeg gleder meg allerede til å lese TR'en din :D

Ja med 10 lapper spart var det lite tvil egentlig. Litt "tyngre" reiserute nedover, men totalt blir ikke reisetiden så mye verre. Via CPH med SQ reiser vi fra SVG 0600 og lander på DPS kl 12 neste dag. Nå reiser vi kl 11 og lander kl 19.

Får lage en TR as we go along, men regner med at det kommer flere TR's før det blir vår tur å teste QR :-)

Bali er en del av Indonesia ja.

Det er her nok kun snakk om trådløse hjemmetelefoner som bruker frekvenser i hytt og pine og som de ønsker kontroll på. Vanlige mobiler hørte jeg ingen som hadde hatt problemer med.

Back