Re: Biligste flyplassen i Florida å reise til?
Hei.
Vi planlegger også en tur til Florida i mars, i forbindelse med cruise.
Har noen spørsmål, siden det tydelig er mange som har god erfaring her inne. er helt ny her, så beklager om jeg er i feil post.
- Hvilket flyselskap anbefales med tanke på at vi har et barn på 5 år med, og type seter (bredde, benplass osv.)
- Vi reiser fra Stavanger. Vi vil helst ikke ha flybytte i USA, så helst direkte til Florida.
- Hvilken flytype er å anbefale med tanke på alder på fly.
- Nå har det seg slik at verken jeg eller kona er så veldig glade i å fly. Spesielt liker vi dårlig turbulens. Hvordan er det med det på flyvninger over Atlanteren? Er det noe vi må rekne med og evt. hvor mye/lenge?
- Vi har tenkt på London som den beste veien, siden vi kan overnatte hos familie i London både før og etter.
- Hvordan er det med amerikanske flyselskap? vi fikk et tilbud fra reisebyrå med American airlines.
beklager mange spørsmål7problemstillinger på en gang, men håper på svar.
ODA
Hei og velkommen til forumet! Jeg skal prøve å svare på spørsmålene dine
Du nevner ikke noe om kabinklasse, economy eller business (eller premium economy for den saks skyld) men hvis vi tar utgangspunkt i economy så er de fleste selskapene ganske like på det punktet. Noen seter er bedre enn andre ombord, f.eks nødutgang som har litt mer benplass.
Hvis du vil unngå mellomlanding i USA så er det et par alternativer jeg kommer på i farta:
- Icelandair SVG-OSL-KEF-SFB (men dere har vel kanskje direkterute SVG-KEF om sommeren?)
- Virgin Atlantic fra LGW til MCO (SAS SVG-LHR med overnatting)
- Lufthansa SVG-FRA-MCO/MIA
- Norwegian SVG-OSL-FLL
- British Airways LGW-TPA
- British Airways/Virgin LHR-MIA
- Arkefly AMS-SFB/MIA (SVG-AMS med KLM)
- Diverse Monarch/Thomson/Thomas Cook fra LGW/MAN/Skottland(?) til SFB
Alder på fly er egentlig ikke så vesentlig for reisende (trygge og sertifiserte er de uansett) så lenge kabininteriøret er "up to date"
Jeg har kun flydd Icelandair og Lufthansa direkte til Florida fra Europa. Lufthansa har tidligere brukt gamle 747-400 uten egen skjerm i setet foran i economy, men nå ser det ut som det er utelukkende nyere Airbuser på ruten til MCO. MIA har vel både A380 og B747-8i, begge state-of-the-art flytyper fra et passasjersynspunkt.
Arkefly og Thomson har 787 til SFB nå.
Turbulens varierer fra dag til dag, og rute til rute. Noen ganger rister det litt, noen ganger litt mer, og en sjelden gang legger du ikke merke til det en gang. Dette er noe du ikke kan la deg styre i valget av reiserute, så det beste her er å tenke at turbulens ikke er farlig, og pilotene planlegger alltid reisen i forkant slik at de unngår farlig vær.
Håper dette hjalp deg litt i allefall
