Bilderserie fra Kvernberget internæsjonal

flyKSU

ScanFlyer Gold
Bilderserie fra Kvernberget internæsjonal

Begynner å bli en stund siden jeg har postet en serie med bilder fra Kvernberget nå, så jeg tok meg en tur opp dit i ettermiddag for å få bilder av det som var der. Blant annet var det et Eurocopter helikopter som meg bekjent ikke er helt vanlig på KB. Kommentarer og tips til forbedring og sånt mottas med takk :)

Kan jo starte med dette bildet da. ”Velkommen til Kristiansund lufthavn Kvernberget”
1-1.jpg

Og et helikopter. Noen som ser hvilket?
21.jpg

Her er den Eurocopteren jeg snakket om. Tror den hører til CHC, men er ikke sikker. Den er i alle fall LN-registrert
10.jpg

En helhvit Fokker tar av mot BGO
11.jpg

Den samme Fokkeren her også
12.jpg

Og en Fokker 50 inn for landing via RW07 fra Bergen
13.jpg

Mer helikopter
14.jpg

Og enda mer helikopter
15.jpg

Fokker 50 @ gate
16.jpg

City Star Dornier 328 nettopp ankommet fra Stavanger/Aberdeen
17.jpg

Coast Air BAe Jetstream 32 @ gate. Flyet kom fra TRD
9.jpg

Litt motlys, ja…
8.jpg

CHC Sikorsky S-92
7.jpg

Mer Sikorsky
6.jpg

Jetstream 32
5.jpg

En litt mindre en på besøk
4.jpg

Moooooootlyyyys
3-1.jpg

Ankomst fra SVG/ABZ
2-1.jpg

Eurocopter Super Puma
19.jpg

Og til slutt, en Dornier
18.jpg

Re: Bilderserie fra Kvernberget internæsjonal

På tide med bilder fra den kanten ja. ;)

Flotte bilder dette, fly1980. :up:

LN-OQD (synes jeg det står) er litt ute av fokus- de andre er skarpe og fine! Litt justering av lys på noen av dem nå så (til det lysere)- så kanskje du får 6 av meg også, foreløpig blir det bare 5!

Dag

Bilde nr. 2 er en Super Puma. Dauphin er mindre og har jo innebygget halerotor;) Enig i at bildet er flott ja!

Espen

Takker for hyggelige kommentarer og tilbakemeldinger folkens :) Jeg har for første gang prøvd meg på redigering i photoshop (den billigste versjonen, da såklart. Men man må jo starte et sted :smile2 ), og er ikke helt sikker på alle funksjonene der enda, da.

Helikopteret på bilde 2 var ganske riktig en Super Puma, ja raider66. Solen stod ganske lavt, og den kom flygende inn rett fra solen på en måte, slik at måtte peke kameraet rett mot sola for å få bildet, og da ble det sånn som det der.

Hyggelig at dere likte bildene :)

Bra begynnelse! Bilde 2 er fint det! Kanskje du kunne økt kontrasten lite, og lysnet det litt- og kjørt på litt saturation, så hadde det muligens blitt en varmere orangefarge rundt. Hadde du tatt det i raw- kunne du ha økt fargetempraturen noe også, og da hadde det nok blitt topp!

Dag

Takk for info SE-DYD :)
Nå har jeg redigert det litt til. Følgende er gjort:

Saturation: + 20
Unsharp Mask: 56%
Courves: Litt opp nederst, og litt ned øverst på streken

i tillegg har jeg croppa det slik at helikopteret kom litt mer i sentrum av bildet. Slik ble det:

Attachments

• 1.jpg
    1.jpg
    46.1 KB · Views: 49

Ja!:smile2 Bare det gjorde underverker! Stå på!;)

Takk for det :)
Har ikke lært meg skikkelig med redigering enda, da. Ganske innviklede greier ^_^

du får bare spørre når du står fast- ikke for det- det hender jeg står fast også- og da spør jeg andre på forumet her som kan det bedre!:smile2

Mye bra her, meeeen... skjeve flytårn i Kristiansund? ;)

Flott bilde, 'ENKB' :up:
Så denne fløy over flyplassen rundt klokken halv to tror jeg :)

Mye bra her, meeeen... skjeve flytårn i Kristiansund?
Hehe... mulig du er inne på noe der, ja :D

Åsså så lavt!:D
Jepp. ^_^ Fant fram til en plass hvor jeg stod kun få meter fra touch down på RW07, og jeg stod litt høyere enn hva flytårnet var. (For de som er lokalkjente, stod jeg oppe ved vindpølsa ved Flyplassveien) :)

Takk for alle hyggelige kommentarer :)

Back