Bilder jeg hadde glemt...

Harald Oanes

ScanFlyer Silver
...kanskje fordi det kommer så mye mer spennende fra OSL, kanskje fordi variasjon av fabrikant er lik 0,4 - eller kanskje fordi jeg hadde glemt/fortrengt bilder. Det har jo kommet så mye annet, at jeg føler kanskje jeg ikke har så mye nytt å fortelle, og da pleier jeg jo å "holde kjeft". For meg er det litt viktig at bildene, og ordene - forteller noe. Selvsagt er flyet viktig, men fotografiet er minst like viktig...

Jeg liker aller best å fotografere i "den blå time". Alt i et fotografi handler om lys, eller mangel på lys... Vi er heldige på Sola, med havet som nabo rett vest...

forum260710a.jpg

forum260710b.jpg

forum260710c.jpg

forum260710d.jpg

forum260710e.jpg

Roxmann er ute å flyr...
forum260710f.jpg

De med den vennlige lave prisene - de dro ut hele landingsbanen, forbi den desidert mest brukte avkjørsel - helt til fjorden... Om de ikke var kjent, eller tyngre lastet enn enn full-lastet AN124, vet jeg ikke - men de stoppet i alle fall FØR fjorden...
forum260710g.jpg

forum260710h.jpg

Jeg antar at Corendon har "steppet inn" for konkursen av Cyprus Turkish - avgang/ankomst/destinasjon var i alle fall likt det innstilte selskapet...
forum260710i.jpg

forum260710j.jpg

Dette er meget sjelden kost her på forum, ikke en B737, men en landing som også viser sentrum av Sola, selvsagt grunnet landing fra øst - noe som er SVÆRT sjeldent...
forum260710k.jpg

Det blir verre og verre for meg å klare trappen opp til plattformen, selv med godt rekkverk og gode trinn. Jeg tør enkelte ganger ikke en gang å prøve, av frykt for at det kan gå galt. Da er det godt at en god venn viste meg et alternativ hvor jeg kunne bruke rullestol... Noen har brekket stengene i den sørlige porten bitte litt fra hverandre (nei - ikke jeg som har gjort det...), akkurat passe til at jeg sittende i rullestol får mitt kamera gjennom... Spennende vinkler her...
forum260710l.jpg

forum260710m.jpg

forum260710n.jpg

forum260710o.jpg

forum260710p.jpg

forum260710q.jpg

forsettes...

Last edited:
Øh - bare søppel --- :sarc

Neida - glimrende som alltid! Alltid godt med en serie som ikke er bare 'fly-med-himmel-rundt'. :up:

Dette var bra levert Harald:) Må si jeg likte godt det av LN-JAL, alltid hyggelig når pilotene vinker ;)

Veldig flotte bilder - som vanlig ;)

Det blir verre og verre for meg å klare trappen opp til plattformen, selv med godt rekkverk og gode trinn. Jeg tør enkelte ganger ikke en gang å prøve, av frykt for at det kan gå galt.

Men De må da ikke være redd for å spørre om hjelp!:8:

Back