• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bilde fra Barbados

  • Thread starter Thread starter imm
  • Start date Start date
Replying to Topic 'Bilde fra Barbados'

Dette var et eksotisk og morsomt innslag, når er bildet tatt?
 
Replying to Topic 'Bilde fra Barbados'

Bildet er gammelt. Sikkert 4-5 år siden.
Økonomien i selskapet er lik min egen: Utgiftene er større enn inntektene. Ihvertfall føles det sånn akkurat nå.

Vil man vite mer om BWIA, eller andre flyselskaper i Karibien, så skal dere besøke hjemmesiden til en bekjent av meg. Roger Chung-Wee. Han er et vandrende leksikon når det gjelder fly.

Sjekk hjemmesiden hans! www.caribbeanaviation.com
Det du ikke finner der, finner du neppe noen andre steder heller.


IMM
 
Replying to Topic 'Bilde fra Barbados'

Husker BWIA fløy på ARN med L1011:)
Noen som vet hvor legne den ruten gikk?
 
Replying to Topic 'Bilde fra Barbados'

Jeg tror det var et par år de holdt på. Jeg tok den turen.
Problemet der var flyets rekkevidde. De måtte sette av folk på Barbados nesten hver uke fordi flyet ble for tungt for turen til Stockholm. Så veldig lønnsomt kan det ikke ha vært. Star Tour og Ving brukte flyet til sine gjester, og de betalte sikkert ikke til business class priser heller. Og svært få reiser på business klasse til en slik destinasjon herfra. Her er det billig som gjelder.

Litt rart, og nå kommer jeg litt utenfor emne her men: Fra England gikk det concorde ukentlig til Barbados i "alle år". Til en pris av 70.000 kroner tur/retur. De er riktig nok flere folk i England enn her, men her hadde man ikke klart å selge mange billetter til 70.000 kroner pr. pers til et sol/bad reisemål. Hvorfor denne forskjellen?
 
Replying to Topic 'Bilde fra Barbados'

Virgin Atlantic B747-400 (Wild Thing).
Helt til venstre ser man litt av halen på British Airways B777-200.
Begge flyene går mellom LGW og BGI på omtrent samme tidspunkt. Men fra hver sin terminal på Gatwick.
 

Attachments

  • 033.JPG
    033.JPG
    179.2 KB · Views: 28
Replying to Topic 'Bilde fra Barbados'

Originally posted by imm


Virgin Atlantic B747-400 (Wild Thing).
Helt til venstre ser man litt av halen på British Airways B777-200.
Begge flyene går mellom LGW og BGI på omtrent samme tidspunkt. Men fra hver sin terminal på Gatwick.

Det der ligner mer paa en 747-200 enn 747-400 spor du meg? Naar ble -400 levert uten vinglets og liten 2. etasje?:naughty:
 
Replying to Topic 'Bilde fra Barbados'

sorry, du har nok rett der gitt. Nå flyr de derimot med 400 serien. Dette er et litt gammelt bilde.
 
Replying to Topic 'Bilde fra Barbados'

et til...
 

Attachments

  • 035.JPG
    035.JPG
    175.5 KB · Views: 19
Replying to Topic 'Bilde fra Barbados'

ba og vs
 

Attachments

  • 034.JPG
    034.JPG
    183.7 KB · Views: 26
Back
Top