Originally posted by Topgunnar
Alternativet til plasseringen ver der den "nye" heliporten ligger i dag, men prislappen hadde da blitt 3 dobblet..
Den eksdisterende rullebanen ble lagd på et par dager bare, kun flyvesand gjorde at et ble meget billig å legge den der.. Det ble ikke brukt ett gram dynamit..
Jeg er fra Værøy og husker godt hvor opprørte alle folk var da det ble bestemt at den skulle legges der..
Folk fra øya er vel skjønt enige om at avgjørelsen ble tatt på bakgrunn av pris..
Jeg husker meget godt ulykkesdagen.. jeg var på flyplassen for å se på flyet da det dro.. husker at det bare forsvant inn i skyene, litt over en time senere var jeg på stedet der helikopterplassen er i dag da jeg så 2 Sea kingèr komme fra bodø, da først fikk vi høre hva som hadde skjedd..![]()
Når jeg nå bruker stripa er det med største respekt og ærbødighet..
Tenker ikke engang på å dra utover om vinden kommer fra sør.. selv om det så bare er 3-4kt..
Når det er sagt så er det en opplevelse å bare se den flyplassen, selv for meg som er der fra.. å lande der med viten om alt gjør det til en helt spesiell opplevelse..
Johan
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.