Bil over grensa til Canada

caddy

Newcomer
Hei!

Min fru og jeg er fortiden på ferie i USA. Vi landa på LAX og har kjørt bil langs kysten, med stopper bla i San Fransisco. Kjempeflott å kjøre langs kysten!
Vi skal reise fra SEA fredag 19.10, så vi har ennå god tid. Ettersom vi er så nærme grensa til Canada når vi er i Seattle har vi lyst til å kjøre til Canada.
Vi er dog usikre på reglene ved å krysse grensa, finns det noen begrensinger med bla bilen eller oss for den slags skyld? Bilen har vi ledi av Alamo.

Er det noen som vet noe eller har erfaring rundt dette?
Meget takknemelig for svar :-)

Gikk helt fint for et år siden. De kommer sikkert til å spørre om "ditt mission i Canada". Bare vær hyggelig, og ta med pass!

Var over grensa med bil fra avis på tur mellom seattle og vancouver ingen problem viste bare pass begge veier dette var for 14 dager siden, spurte også da jeg hentet ut bilen å det var ingen problem med forsikringer eller noe.
Jeg ble kun spurt om hva/hvor jeg skulle og hva jeg jobbet med.
God tur.

Har kjørt frem og tilbake Vancouver - Seattle flere ganger. Det er ikke noe problem, bare merk at på ettermiddagen/kvelden til Vancouver så kan det være kø ettersom "alle" Canada'ere reiser ned på dagsturer for shopping o.l.

I tillegg så må du ut av bilen på vei inn i USA igjen pga. ditt norske pass. Med andre ord, du kan bruke alt fra 15 minutter - 2 timer på veien tilbake til USA igjen.

God tur!

Du ringe Alamo og gi beskjed. Jeg tror ikke det er noen kostnader involvert, men de vil vite om bilen skal krysse grensen. Antagelig pga forsikring. Leide bil av Alamo i Seattle i sommer og de gjorde det veldig klart for meg at dette var nødvendig.

Har kjørt frem og tilbake Vancouver - Seattle flere ganger. Det er ikke noe problem, bare merk at på ettermiddagen/kvelden til Vancouver så kan det være kø ettersom "alle" Canada'ere reiser ned på dagsturer for shopping o.l.

I tillegg så må du ut av bilen på vei inn i USA igjen pga. ditt norske pass. Med andre ord, du kan bruke alt fra 15 minutter - 2 timer på veien tilbake til USA igjen.

God tur!

Det måtte ikke vi. Vi bare kjørte fram til boden, bare litt drilling av en sur kar på vei inn til USA. Ikke noe mer stress en det. ;)

Jeg har krysset grensen med leiebil t/r nord for NY, og var ikke noe problem hverken den ene eller andre veien. Når vi skulle tilbake sa bare grensekontrolløren at han håpet vi hadde fri mileage på bilen og ristet litt på hodet, siden vi kjørte t/r NJ til Montreal samme dag.

Det måtte ikke vi. Vi bare kjørte fram til boden, bare litt drilling av en sur kar på vei inn til USA. Ikke noe mer stress en det. ;)

I "gamle dager" kunne man beholde I-94 fra USA i passet ved grensepasseringer til Canada, og trengte når det allerede var på plass, ikke å dra innom selve grensestasjonen -- alt ble ordnet i boden. Vet ikke hvordan dette nå fungerer i disse ESTA-tider?

Da jeg bodde i Calgary kjørte vi ganske ofte over grensa til USA for weekendturer og ferier. Hvis man ikke hadde passert en USA grense for under 3 måneder siden, måtte man inn å fylle ut I-94. Hadde jeg for eksempel et gyldig stempel fra en amerikansk grense som var under 3 mnd siden, måtte jeg 50 % av gangene inn å fylle ut I-94, og de andre gangene slapp jeg.

Når dere skal tilbake fra Canada, vis vakten stempelet fra da dere landa på LAX, så vil vakten vurdere om dere må inn å fylle ut I-94 eller ikke.

God tur!

Jeg måtte ikke ut av bilen noen retning, det tok 5 min. Ved luka begge veier.
Køen var lengst til USA ca 20 min.

Back