Big in Japan og Ingen Kim ingen kos

[ Har LV en butikk på HND?[/QUOTE]

LV skal ha samme priser uansett hvor i verden du befinner deg. Om du kjøper en LV bag i New York, skal du ikke kunne finne denne billigere i noe annet land, iht en selger hos LV på St. Thomas, men momsen kan vel utgjøre en forskjell ift Oslo.
 
LV skal ha samme priser uansett hvor i verden du befinner deg. Om du kjøper en LV bag i New York, skal du ikke kunne finne denne billigere i noe annet land, iht en selger hos LV på St. Thomas, men momsen kan vel utgjøre en forskjell ift Oslo.

Hvis det fungerer på samme måte som andre produsenter med policy om at det skal være lik pris over hele verden, så skal den lokale/nasjonale skatten/mva'en være inkludert når prisene sammenliknes globalt.

Den norske mva'en gjør det gunstig for utlendinger å kjøpe enkelte slike "likprisede" produkter i Norge siden de får igjen en 18-19% av salgsprisen hvis de kjøper varen for utførsel med "tax-free-for-tourists".

Jeg vet at en urmaker i Oslo lever godt på kunder som flyr inn og handler hos ham grunnet overnevnte. Ett av hans merker tilhører det øvre prissjiktet og da jeg var inne og forhørte meg om et slikt ur var han så tilfreds med at det endelig kom en "lokal" kunde og slo av 20% på flekken.

Men tilbake til Kim og kos, hvor blir det av resten Someone? Nå har du vel fått flyttet inn! ;-)
 
På tide å fullføre denne kanskje, så får det heller bli litt fort og gæli på slutten ;)

På turen tilbake til Europa var billetter hos Asiana booket. De flyr til London, Paris og Frankfurt i Europa, men det er kun til Frankfurt hvor de bruker 747 hvor de tilbyr First.

Avgang 12:30, så etter frokost var det å komme seg i rettning Sør Korea svar på Jessheim: Incheon. Et liten fortstadsby til Seoul med 2,5 million innbyggere. Tok Airport Express toget ut, skjønt ekspress og ekspress, da toget ikke er spesielt hurtig og det er langt ut dit fra sentrum tar det relativt lang tid å komme seg ditt. Ser man bort ifra beliggenheten, er derimot flyplassen veldig bra

På ICN var det å gå rett til Asiana sin First innsjekk, og fikk og bytter våre forhåndbestilte seter på 3 og 4K til 1A og K. Disse var ledige men virker være blokkert for forhåndvalg. Som First passasjer ble vi behørlig tatt vare på og ble eskortert gjennom bakinngangen til securitykøen, gjennom passkontroll og opp i OZ sin F lounge, hvor det ble litt Champis til frokost
P1030512.jpg


P1030513.jpg


Ble også selvfølge eskortert ut til flyet, rett forbi det som måtte være av kø, før vi kunne finne plassene våre helt fremst i nesa på HL7421, en 747-400 Combi levert i 1996, og kunne konstatere at det ikke var noe å si på plassen ombord helt der fremme
P1030514.jpg


P1030516.jpg


P1030518.jpg


En 777-200ER på nabogaten
P1030517.jpg


På tide med litt Champagne før avreise, og ombord i F hos OZ gikk det i Taittinger Comtes de Champagne 2000 og Pol Roger Cuvee Sir Winston Churchill 1999. Og begge deler ble det drukket godt av...faktisk så mye at det gikk tomt etterhvert så de måtte gå tilbake til business class for Venoge 2002 som de serverte der.....og da merket men stort forskjell på dyr og mer rimelig Champagne:p
P1030520.jpg


Seks av ti seter besatt denne dagen. Itillegg til oss to var det tre tyske forretningsfolk og en koreaner i dress

Bakke mannskapet pushet oss ut og kunne vinke oss farvel før vi takset mot rullebanen
P1030522.jpg


En av Korean sine blåhvaler
P1030524.jpg


Imponerende cargo-område på ICN og var virkelig størrelse på cargo ops der hos både Asiana og Korean, men fikk dessverre ikke noe bilde av det

Avgang mot nord, hvilket betyr at man relativt kort tid etter avgang må ta en 90-graders sving for å ikke havne hos Gale-Kim der i nord.

På med de fjonge tøfflene, stolen i en passende stilling og vi var klare for den 8552km/11:30t på denne dagflighten til Frankfurt
P1030526.jpg


Selv om variasjonen i engelsken til besetningen varierte, så var det utrolig service innstillte og oppmerksomme og rett og slett noe av det bedre jeg har opplevd ombord
Fikk spørsmål om når vi ønsket servering, og siden vi hadde en avgang 12:30 syntes vi det var greit å vente noe timer før middag kom på bordet. Og siden min kjære okkuperte iPad'en min, ble jeg henvist til Asiana sitt AVOD som selv om ikke er av nyeste versjon vil karakterisere som godt
P1030527.jpg


P1030528.jpg
 
Finner ikke menyen, så får la matbildene tale for seg. Kort sagt kunne man velge mellem en internasjonal og koreansk meny, og med forskjellige hovedretter på begge. Valge vestlig, hvor det etter en taster var klart for kaviar og til hovedrett gikk jeg for Wagyu biff

P1030529.jpg


P1030530.jpg


P1030531.jpg


P1030532.jpg


P1030533.jpg


P1030534.jpg


P1030535.jpg


P1030536.jpg


Av en eller annen grunn så sliter asiatiske flyselskaper med å servere ost på en elegant måte
P1030537.jpg


P1030538.jpg


LItt over halveis
P1030541.jpg
 
Litt frukt og Whisky underveis
P1030548.jpg


Tid for servering nummer to etter som vi nærmet oss FRA.

Først en litt merkelig salat
P1030549.jpg


Ande confit
P1030550.jpg


Pannekake til dessert
P1030551.jpg


Noen bilder av maskinen etter landing på FRA
P1030552.jpg


P1030553.jpg


Hadde god tid på FRA denne lørdagskvelden, med over tre timer før SAS skulle ta oss det siste stykket hjem. Så etter passkontrollen var det å ta tunnellen fra B til A, og finne frem til Senatorloungen midterst på A-piren da SAS var satt opp fra A denne kvelden. Man har dessverre ikke tilgang til First lounge når man kommer med Asiana, men bortsett i fra det vil jeg rangere deres First over Lufthansa sin gamle (har ikke prøvd den/de nye)

Hvem har ikke løpt her?
P1030554.jpg


...eller her?
P1030555.jpg
 
Siste strekket hjem var det ikke så mye å skrive om og husker ikke alt heller.

Var siste SAS-avgangen en lørdags kveld, hvilket var med en 737-500, som jeg aldri har fått til/fra FRA før. Mannlig purser av det mer snakkesalige slaget, som sa at den ofte ble brukt på siste avgangene om lørdager, hvilket var forståelig da det neppe er den avgangen med størst volum.

5 rader business, men 6 stykker ombord, 5 rader economy extra hvor det var tomt, og tilslutt 30 stykker plassert i economy bak rad 10.

Var LN-BRH som tok oss det siste stykket
P1030556.jpg


OK mat, selv om det selvsagt var en liten nedtur etter First, men langt bedre en hva jeg har fått med LH innen Europa på C
P1030557.jpg


First taggene på bagasjen funket bare delvis på OSL, som vanlig, men lørdagskveld er ganske stille, så det var behagelig få folk i ankomst hallen. Bra timing i forhold til bussen, så ble Flybussekspressen til Storo hjem

Og dett var dett!
 
Endelig ;), og takk, Someone... Stemmer helt overens med vår tur for et år iden, men har tre legs i år med dette fabelaktige selskapet. og merk jeg har forvalgt det....:up:
 
For en herlig trip report! Reiser selv til Seoul og Tokyo på torsdag, og må si jeg gleder meg enda mer etter å ha lest dette:) Hvor booket dere turen til DMZ?
 
Reiser selv til Seoul og Tokyo på torsdag

Artig, jeg og konemor flyr samme rute dagen før deg. Riktignok med kun 8-9 timer i Seoul før turen går videre til Hong Kong, og tre dager etter videre til Tokyo.

Noen som vet om det er mulighet for en dusj på ICN ved ankomst med LH First? Hadde vært greit med en kjapp vask før vi tar en rask kikk på Seoul og deretter flyr videre.
 
Back
Top