På tide å fullføre denne kanskje, så får det heller bli litt fort og gæli på slutten
På turen tilbake til Europa var billetter hos Asiana booket. De flyr til London, Paris og Frankfurt i Europa, men det er kun til Frankfurt hvor de bruker 747 hvor de tilbyr First.
Avgang 12:30, så etter frokost var det å komme seg i rettning Sør Korea svar på Jessheim: Incheon. Et liten fortstadsby til Seoul med 2,5 million innbyggere. Tok Airport Express toget ut, skjønt ekspress og ekspress, da toget ikke er spesielt hurtig og det er langt ut dit fra sentrum tar det relativt lang tid å komme seg ditt. Ser man bort ifra beliggenheten, er derimot flyplassen veldig bra
På ICN var det å gå rett til Asiana sin First innsjekk, og fikk og bytter våre forhåndbestilte seter på 3 og 4K til 1A og K. Disse var ledige men virker være blokkert for forhåndvalg. Som First passasjer ble vi behørlig tatt vare på og ble eskortert gjennom bakinngangen til securitykøen, gjennom passkontroll og opp i OZ sin F lounge, hvor det ble litt Champis til frokost
Ble også selvfølge eskortert ut til flyet, rett forbi det som måtte være av kø, før vi kunne finne plassene våre helt fremst i nesa på HL7421, en 747-400 Combi levert i 1996, og kunne konstatere at det ikke var noe å si på plassen ombord helt der fremme
En 777-200ER på nabogaten
På tide med litt Champagne før avreise, og ombord i F hos OZ gikk det i Taittinger Comtes de Champagne 2000 og Pol Roger Cuvee Sir Winston Churchill 1999. Og begge deler ble det drukket godt av...faktisk så mye at det gikk tomt etterhvert så de måtte gå tilbake til business class for Venoge 2002 som de serverte der.....og da merket men stort forskjell på dyr og mer rimelig Champagne
Seks av ti seter besatt denne dagen. Itillegg til oss to var det tre tyske forretningsfolk og en koreaner i dress
Bakke mannskapet pushet oss ut og kunne vinke oss farvel før vi takset mot rullebanen
En av Korean sine blåhvaler
Imponerende cargo-område på ICN og var virkelig størrelse på cargo ops der hos både Asiana og Korean, men fikk dessverre ikke noe bilde av det
Avgang mot nord, hvilket betyr at man relativt kort tid etter avgang må ta en 90-graders sving for å ikke havne hos Gale-Kim der i nord.
På med de fjonge tøfflene, stolen i en passende stilling og vi var klare for den 8552km/11:30t på denne dagflighten til Frankfurt
Selv om variasjonen i engelsken til besetningen varierte, så var det utrolig service innstillte og oppmerksomme og rett og slett noe av det bedre jeg har opplevd ombord
Fikk spørsmål om når vi ønsket servering, og siden vi hadde en avgang 12:30 syntes vi det var greit å vente noe timer før middag kom på bordet. Og siden min kjære okkuperte iPad'en min, ble jeg henvist til Asiana sitt AVOD som selv om ikke er av nyeste versjon vil karakterisere som godt