BGO: Kutter flere utlandsruter

noe av det som blir borte - som f.eks. WFs BGO-TOS - er jo sommerruter, som uansett ikke skulle gå til vinteren.

Det står jo ganske godt forklart i artikkelen at SAS Braathens legger ned rutene til Roma og Paris pga dårlig salg etc....men at dem har vært fornøyd med sommerbelegget....sjansene er vel dermed store for at disse kommer tilbake. Dog forhåpentligvis med mer enn 1 avgang i uken...og helst ikke lørdag.

Norwegian svarer jo også i artikkelen for sine ruter, mens Jet2 ikke har gitt noen tilbakemelding. En får vente og se.

Slik har det alltid vært for nye utenlandsruter fra BGO. Air Botnia prøvde seg i en kort periode på BGO-HEL, BGO-STN, Widerøe la ned BGO-MAN etter kort tid, osv, osv. De burde nok heller ha satset på SVG... :wink Jeg tror at for eksempel Jet2 ville hatt større suksess på SVG ettersom det er mye trafikk mellom SVG og England (ikke bare turister).

Det største problemet fra BGO er vel at det er for lite businesstrafikk til utenlandsdestinasjoner. "Alle" klarer å fylle opp med turister i sommerhalvåret, men skal man greie å ha en helårsrute trengs det også ett visst volum av foretningsreisende.

Dette bekrefter at SAS gruppen gjør alvor av å kutte ut ulønnsomme ruter der det trengs.

Hva med rutene fra SVG til CDG og ROM? Noen som vet status der?

Originally posted by MD11

Dette bekrefter at SAS gruppen gjør alvor av å kutte ut ulønnsomme ruter der det trengs.

Hva med rutene fra SVG til CDG og ROM? Noen som vet status der?
Vil anta at statusen er lik der.....,men siden det var en bergensavis og ikke en stavangeravis så vinklet dem det kanskje lokalt :D

Flyvningene mellom Bergen/Stavanger og Roma/Paris har jo blitt flydd "kryss". FLyet som har startet i Bergen til Paris har returenert til Stavanger og motsatt.

Slapp av. Mange av disse rutene var rene sommerruter. SK sier allerede nå at to nye destinasjoner kommer i løpet av neste år. Vi får vente og se.:old

Originally posted by Birger

Slapp av. Mange av disse rutene var rene sommerruter. SK sier allerede nå at to nye destinasjoner kommer i løpet av neste år. Vi får vente og se.:old

Kanskje SAS kan lansere to nye destiansjoner hver sommer fra Bergen og Stavanger framover....neste år er det kanskje Milano/Barcelona, Bologna/Praha etc etc :colgate:

Håper de ikke vil røre ruten til London Gatwick. Det er, så vidt jeg vet, den eneste ruten mellom Norge og Gatwick. Og jeg lurer veldig på hvorfor det ikke går flere fly dit. Det er en super flyplass med et stort rutenett over hele verden.

IMM

BGO-CDG/ROM var overhodet ikke annonsert som sommerruter, det gjelder også Jet2 til NCL. BGO-TOS med WF derimot er en sommerrute.

MEN er det ikke liv laga i rutene så er det i tråd med SAS konsernets nye linje at de skal nedlegges, og slik må det være.

Originally posted by MD11

BGO-CDG/ROM var overhodet ikke annonsert som sommerruter, det gjelder også Jet2 til NCL. BGO-TOS med WF derimot er en sommerrute.

MEN er det ikke liv laga i rutene så er det i tråd med SAS konsernets nye linje at de skal nedlegges, og slik må det være.

OK - så da legger en ned rutene etter bare noen måneder altså......jaja

SAS hadde vel ikke forventet at de skulle fylle flyene med forretningsreisende? En gang ukentlig - på en lørdag!!

Med stadig flere franske aktører på innen norsk olje- og gassindustri vil jeg tro at det hadde vært marked for en daglig regional jet mellom Paris og Vestlandet.

Originally posted by WestAir

SAS hadde vel ikke forventet at de skulle fylle flyene med forretningsreisende? En gang ukentlig - på en lørdag!!

Kan nesten virke sånn....hehe

Ser ut som rutene er lagt ned fra sola på vinterprogrammet og:(

TE01NOVSVGFCO
** SCANDINAVIAN AIRLINES - TE ** FCO FIUMICINO.IT 01NOV06 08NOV06
1 SK1873 X67 SVG CPH 3 0650 0810 0 CONNECT CPH DH4
SK 681 X67 CPH 3 FCO B 0945 1220 0 30OCT06 22DEC06 M80 5:30
2 SK1871 2345 SVG CPH 3 0600 0725 0 CONNECT CPH DH4
SK 681 2345 CPH 3 FCO B 0945 1220 0 31OCT06 15DEC06 M80 6:20
3BU*SK4004 4 SVG OSL 0645 0740 0 CONNECT OSL 736
BU*SK4713 4 OSL FCO 0830 1135 0 02NOV06 14DEC06 73G 4:50
4BU*SK4002 4 SVG OSL 0615 0710 0 CONNECT OSL 736
BU*SK4713 4 OSL FCO 0830 1135 0 02NOV06 14DEC06 73G 5:20
5 SK1871 6 SVG CPH 3 0600 0725 0 CONNECT CPH DH4
SK 681 6 CPH 3 FCO B 0835 1105 0 04NOV06 02DEC06 M80 5:05
6 SK1871 7 SVG CPH 3 0600 0725 0 CONNECT CPH DH4
SK 681 7 CPH 3 FCO B 0835 1105 0 29OCT06 03DEC06 321 5:05
¬

Jeg mener å ha lest et sted at rutene til Roma og Paris fra Bergen var tilpasset avgangene med Hurtigruta. Altså, vil jeg anta at dette først og fremst var sommerruter som skulle gjøre det attraktivt for italienere og franskmenn til å komme seg direkte til Bergen for videre reise nordover.

Overrasket om ikke Jet2 klarer seg på NCL, tradisjonellt har det jo vært mye større trafikk mellom Bergen og Newcastle enn f.eks. Oslo og Newcastle og der har vi jo fremdeles Ryanair med daglige avganger fra Torp.

Originally posted by Pilot Alexi Kaivio

Flesland kommer til å få mange flere ruter neste år. De sier jo at de allerede er i dialog med flere selskaper. Bare slapp av.

Fordi jeg er i "dialog" med en dame på byen betyr ikke det at hun nødvendigvis blir med meg hjem :p

Originally posted by FBU

Ser ut som rutene er lagt ned fra sola på vinterprogrammet og:(

Rutene SVG-CDG og FCO har vært annonsert som sommerruter fra de ble åpnet, så det har vært en kjent sak at disse opphører i oktober....

Back