BGO: Kutter flere utlandsruter

Originally posted by vadheim

Jeg mener å ha lest et sted at rutene til Roma og Paris fra Bergen var tilpasset avgangene med Hurtigruta. Altså, vil jeg anta at dette først og fremst var sommerruter som skulle gjøre det attraktivt for italienere og franskmenn til å komme seg direkte til Bergen for videre reise nordover.

Overrasket om ikke Jet2 klarer seg på NCL, tradisjonellt har det jo vært mye større trafikk mellom Bergen og Newcastle enn f.eks. Oslo og Newcastle og der har vi jo fremdeles Ryanair med daglige avganger fra Torp.

Problemet er vel flystørrelsen. FR sliter også med å fylle opp sine avganger fra TRF.

Originally posted by EK 007

Originally posted by FBU

Ser ut som rutene er lagt ned fra sola på vinterprogrammet og:(

Rutene SVG-CDG og FCO har vært annonsert som sommerruter fra de ble åpnet, så det har vært en kjent sak at disse opphører i oktober....

MD11 mener visst noe helt annet.

Originally posted by Someone

Originally posted by Pilot Alexi Kaivio

Flesland kommer til å få mange flere ruter neste år. De sier jo at de allerede er i dialog med flere selskaper. Bare slapp av.

Fordi jeg er i "dialog" med en dame på byen betyr ikke det at hun nødvendigvis blir med meg hjem :p

:lol:

Originally posted by Pilot Alexi Kaivio

Flesland kommer til å få mange flere ruter neste år. De sier jo at de allerede er i dialog med flere selskaper. Bare slapp av.

Mange nye ruter - og mange nye nedleggelser... :p

Som nevnt tidligere, så er det godt belegg på sommeren, men for en helårsrute så er man avhengig av en viss prosent næringslivsreisende.

Kommer nok sikkert nye ruter neste år, spørsmålet er vel hvor lenge de klarer seg..

Back