BGO - glipp i security førte til evakuering (flere episoder)

Re: BGO - glipp i security førte til evakuering (flere episoder)

Tør ikke tenke på hva slik sikkerhetskontroll koster...Kunne sikkert pusset om mange flyplasser rundt om...

Men de tar vel inn disse utgiftene i taxfree sjappen??

erlingjo

Flesland har den mest ubrukelige sikkerhetskontrollen i Vest-Europa - enkelt og greit. Verken nivået på kapasitet (ikke kontrollørenes feil), effektivitet eller høflighet holder mål, og når man ser hvor "ofte" Flesland må totalevakueres (sammenlignet med andre flyplasser), blir jeg ikke veldig imponert over kvaliteten på kontrollen.

Mangelen på høflighet tror jeg dog slo inn etter at de hadde noen trøndere på besøk ;)

Jobber selv på flyplass og passerer slusa 50-100 ganger pr dag. Å irritere seg over en slik bagatell er bare å påføre seg mer hodebry enn nødvendig. Kontrollen er kommet for å bli så det er bare å finne seg idet, jo før jo bedre! Slutt å klag!

Enig med FestiVal. Kontroll må man ha i en eller annen form uansett, og det vil alltid være et hett diskusjonstema. Man skal heller ikke glemme at de også stopper mye farlig gods som folk tar med seg av vanvare, som gassflasker, maling, eksplosiver osv .... Dette er en del av bildet svært få nevner og at dette har forhindret ulykker er selvfølgelig bare spekulasjon - men jeg anser det som rimelig sannsynlig .....

Re: Flesland evakueres

Jøss. Også DET oppstyret da.
Flott hvis det er en som bare er ute etter litt oppmerksomhet...

Helt klart et BGO problem. Helt fantastisk...

Og nå satt jeg igjen 5 stk som var sene inn fra BGO på LX. Så slikt som dette får ganske store konsekvenser for mange.

S

Skulle ønske noen kunne fortelle hva som faktisk er problemet og hvorfor dette skjer gang på gang på Flesland.

Jeg er IKKE overrasket etter å ha vært gjennom security på BGO, har selv opplevd flere "nesten-episoder" etter at jeg begynte å se etter. Det jeg kommer på i farta:

• Vekter finner ut at man må sjekke en ryggsekk manuelt etter at vedkommende har tatt den på seg.
  • Vekter finner ut at de skal sjekke en bag manuelt, etter at paxen har begynt å rote rundt i den for å legge andre ting på plass.
  • Vekter veileder en person bort til der de sjekker bags, for så å gå tilbake til skjermen (så personen står alene) for å sjekke noe.
Og nå satt jeg igjen 5 stk som var sene inn fra BGO på LX. Så slikt som dette får ganske store konsekvenser for mange.

Lufthavnsjefen på BGO er ikke enig med deg :lol:
Lufthavnsjefen frykter likevel ikke store forsinkelser etter sikkerhetsglippen.

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=46921

Last edited:

Jøss. Også DET oppstyret da.
Flott hvis det er en som bare er ute etter litt oppmerksomhet...

Hva mener du?
1 - Det er et stort problem hvis noen kommer seg forbi sikkerhetskontrollen, så ja det blir det oppstyr av.
2 - hvordan har dette med oppmerksomhet å gjøre?

Ja det må være noe med Flesland siden det nå skjedde for n`te gang. Dette skjer da ikke igjen og igjen på andre flyplasser.

Har sagt det før, sier det igjen; sikkerhetskontrollen på Flesland er en skandale.

"- En person har gått feil vei gjennom en enveisdør. "

Det er jo godt gjort da....
Er de samme type sluser som finnes bl.a. på OSL?

"- En person har gått feil vei gjennom en enveisdør. "

Det er jo godt gjort da....
Er de samme type sluser som finnes bl.a. på OSL?

Dersom det er ankomst-dørene/-slusene så er de av samme type som på OSL før bag-claim.

Sykt artig faktisk, fordi jeg hadde jobbet i sikkerhetskontrollen på BGO i sommer. Så en dag satt jeg å tenkte og diskuterte med kolegaene mine om det var mulig å gå inn gjennom utgangs slusene. Alle mente det ikke gikk ann, jeg var ikke fult så sikker. Men ja, nå fikk vi svaret :p

Back