• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

BGO den store utbyggingstråden

Re: BGO den store utbyggingstråden

Ikke plass til flere gater, må være mer fjernparkering. Ellers så fant jeg de gamle planene fra sist og da var det planlagt å bygge gulv over hele gamle innsjekkingsområdet slik at de fikk en 2. etasje der. Nå står jo hele området uutnyttet, så det er vel de planene de har hentet opp fra skuffen og blåst støv av.
Eventuelt er dette ordtriksing hvor nye gate menes kombigate med 2 ulike venteområder.
De gjorde vel det på OSL ifb med pir nord hvor de sa det kom doblet antall gater vs hva det fysisk ble. Gate for dem og media er boarding områder mens gates for oss ofte betyr stands.

For meg ser det ut til at det kanskje blir noe ala KEF (se post 298).
 
Re: BGO den store utbyggingstråden

En av de store utfordringene i luftfarten. Skille mellom gate og stand. ;)
 
Re: BGO den store utbyggingstråden

Hehe, det er det mange som sliter med ja. Å si at antallet gater dobles hvis man endrer en gate fra «vanlig» til kombi er ikke feil, det er bare presis ordbruk. Det helt presise blir vel å si at det neppe er plass til flere stands med bro.
 
Re: BGO den store utbyggingstråden

Var det ikke dette de egentlig skulle gjøre for 8 år siden, men så gikk de tom for penger? Sist jeg kjek ut vinduene fra dassen på innendriksdelen av den gamle terminalen var avgangsterminalen ganske lik som på bildet her. Kan umulig ha vært planen at det bare skulle stå slik..

Jeg aner ikke hva som har vært planlagt, men det er selvfølgelig fullt mulig at et byggeprosjekt planlegger med at frigitte arealer settes av til framtidig utvikling uten at det er detaljplanlagt hva de skal brukes til.

Å sette av plass til framtidige behov er vel, strengt tatt, noe flere her på forumet har ment at Avinor burde gjøre mer av.
 
Re: BGO den store utbyggingstråden

Jeg aner ikke hva som har vært planlagt, men det er selvfølgelig fullt mulig at et byggeprosjekt planlegger med at frigitte arealer settes av til framtidig utvikling uten at det er detaljplanlagt hva de skal brukes til.

Å sette av plass til framtidige behov er vel, strengt tatt, noe flere her på forumet har ment at Avinor burde gjøre mer av.

Nei i dette tilfellet var det detaljplaner for hva de skal brukes til, og nå er de samme detaljplanene hentet frem fra skuffen. Var utelukkende snakk om at det ikke var penger til å gjennomføre planene
 
Re: BGO den store utbyggingstråden

Hehe, det er det mange som sliter med ja. Å si at antallet gater dobles hvis man endrer en gate fra «vanlig» til kombi er ikke feil, det er bare presis ordbruk. Det helt presise blir vel å si at det neppe er plass til flere stands med bro.
Det er nok helt riktig slik Avinor omtaler det definisjons messig, men i de fleste hoder vil man nok tenke plasser til fly (stands).
 
Back
Top