BGO den store utbyggingstråden

Re: BGO den store utbyggingstråden

Ikke plass til flere gater, må være mer fjernparkering. Ellers så fant jeg de gamle planene fra sist og da var det planlagt å bygge gulv over hele gamle innsjekkingsområdet slik at de fikk en 2. etasje der. Nå står jo hele området uutnyttet, så det er vel de planene de har hentet opp fra skuffen og blåst støv av.
Eventuelt er dette ordtriksing hvor nye gate menes kombigate med 2 ulike venteområder.
De gjorde vel det på OSL ifb med pir nord hvor de sa det kom doblet antall gater vs hva det fysisk ble. Gate for dem og media er boarding områder mens gates for oss ofte betyr stands.

For meg ser det ut til at det kanskje blir noe ala KEF (se post 298).

En av de store utfordringene i luftfarten. Skille mellom gate og stand. ;)

Hehe, det er det mange som sliter med ja. Å si at antallet gater dobles hvis man endrer en gate fra «vanlig» til kombi er ikke feil, det er bare presis ordbruk. Det helt presise blir vel å si at det neppe er plass til flere stands med bro.

Var det ikke dette de egentlig skulle gjøre for 8 år siden, men så gikk de tom for penger? Sist jeg kjek ut vinduene fra dassen på innendriksdelen av den gamle terminalen var avgangsterminalen ganske lik som på bildet her. Kan umulig ha vært planen at det bare skulle stå slik..

Jeg aner ikke hva som har vært planlagt, men det er selvfølgelig fullt mulig at et byggeprosjekt planlegger med at frigitte arealer settes av til framtidig utvikling uten at det er detaljplanlagt hva de skal brukes til.

Å sette av plass til framtidige behov er vel, strengt tatt, noe flere her på forumet har ment at Avinor burde gjøre mer av.

Jeg aner ikke hva som har vært planlagt, men det er selvfølgelig fullt mulig at et byggeprosjekt planlegger med at frigitte arealer settes av til framtidig utvikling uten at det er detaljplanlagt hva de skal brukes til.

Å sette av plass til framtidige behov er vel, strengt tatt, noe flere her på forumet har ment at Avinor burde gjøre mer av.

Nei i dette tilfellet var det detaljplaner for hva de skal brukes til, og nå er de samme detaljplanene hentet frem fra skuffen. Var utelukkende snakk om at det ikke var penger til å gjennomføre planene

Hehe, det er det mange som sliter med ja. Å si at antallet gater dobles hvis man endrer en gate fra «vanlig» til kombi er ikke feil, det er bare presis ordbruk. Det helt presise blir vel å si at det neppe er plass til flere stands med bro.
Det er nok helt riktig slik Avinor omtaler det definisjons messig, men i de fleste hoder vil man nok tenke plasser til fly (stands).

Back